Vraag

Chromecast wordt niet onthouden

  • 1 August 2020
  • 8 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik heb sinds kort een Experiabox12. Sinds die tijd heb ik problemen met mijn Chromecast. Deze is geïnstalleerd via het WiFi netwerk, maar wanneer ik wil streamen zie ik de chromecast niet in de lijst van appparaten.

 

Wanneer ik de chromecast reset en instel is hij wel zichtbaar, maar de volgende dag weer niet. Haal ik dan de stekker uit de Chromecast en start hij opnieuw op, dan is hij wel zichtbaar.

 

Bij de experiabox 10 heb ik hier nooit last van gehad.

 

Heeft iemand een idee?

 

groeten Niek


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @vangurp, welkom op het forum! Welke generatie Chromecast heb je? Zie hier voor een overzicht. Op zich zou het met alle generaties gewoon moeten werken. Maar als je een eerste generatie model hebt, die alleen 2,4 Ghz ondersteunt, kan het zijn dat deze de bandsteering moeilijk vindt. Had jij in de V10 zelf instellingen aangepast?

Reputatie 7

Is de Chromecast wel netjes met het netwerk verbonden?

Zie je de Chromecast op de V12 tussen de aangesloten apparaten staan?

Bedankt voor jullie antwoorden. Ten eerste sorry voor mijn late antwoord. Ik was even 2 weken op vakantie… :-) 

 

Ik heb de Chromecast V2. Hij staat bij de 2.4 gHz apparaten wanneer ik inlog in de Experiabox V12. Hieronder de melding die ik op mijn telefoon te zien krijg in Google Home. Wanneer ik de Chromecast van de stroom af haal en weer opnieuw opstart, is het apparaat wel bereikbaar via Google Home.

 

Reputatie 1

De v12 heeft mDNS problemen die KPN graag negeert. Enige oplossing is een oud modem van KPN aanvragen en gebruiken (v10)

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/chromecast-en-kpn-experia-box-v12-506222/index3.html

Ja, het is een drama. Alles staat netjes geïnstalleerd, wanneer ik inlog in de modem vind ik de apparaten ook. Maar wanneer ik bij Google Home inlog staat er: maak verbinding met je WiFi netwerk. Terwijl ik gewoon verbonden ben. De V10 had dit dus niet., maar al met al dus geen oplossing, irritant..

Hier hetzelfde probleem met ook chromecast en brother printer. 

Nou, het probleem is nog steeds hetzelfde. Wát irritant zeg.. Niemand een oplossing?

Reputatie 3
Badge +3

Irritant inderdaad.

Hier sinds kort de box 12 en de draadloze printer is dagelijks de verbinding kwijt.

Weet iemand de oplossing?