Beantwoord

Citrix verbinding doet het niet thuis, poorten openzetten?

• 18 november 2015
  • 7 reacties
  • 5214 keer bekeken

Sinds een tijdje gebruik ik een zakelijke laptop waarmee ik via Citrix (Webbases) kan inloggen op mijn desktop op kantoor. Op kantoor werkt dit, bij vrienden werkt dit en bij mijn ouders werkt dit. Echter, thuis krijg ik steeds de foutmelding dat de site niet reageerd.

Ik heb contact gehad met KPN en heb te horen gekregen dat dit te maken heeft met het openzetten van poorten op de modem. Dit is vreemd, want bij mijn ouders werkt de verbinding wel, zij hebben ook internet van KPN.

Wat moet ik doen om dit werkende te krijgen???

Tim Vrijsen

Admin: titel verduidelijkt en topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Koen_1 20 november 2015, 18:59

Goedenavond Tim,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat het je thuis niet lukt om een Citrix verbinding te maken naar je desktop op kantoor!

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder :)

Met vriendelijke groet,

Koen

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dit heeft in ieder geval niet te maken met het openzetten van poorten, er hoeven hiervoor namelijk helemaal geen poorten opengezet te worden.

Helaas is dat het standaard "antwoord" van KPN als ze het ook niet weten, zijn zij er weer vanaf en ligt het balletje weer bij jou als klant.

De vraag is wat de oorzaak dan wel kan zijn.

Enkele van mijn klanten gebruiken ook Citrix voor het beschikbaar stellen van virtuele desktops. Ik heb geen problemen om met de Citrix receiver op mijn Android Tablet zo'n virtuele desktop te benaderen. 

Mijn eerste gedachte gaat in de richting van een blokkade van jouw IP adres, maar op zich is dat ook vreemd.

Ik denk toch dat het eerste aanspreekpunt voor dit probleem de ICT afdeling van jouw werkgever is.

Dank voor deze reactie.

Wel even een teleurstelling, ik kreeg van KPN juist de indruk dat ik hierbij de oplossing had.

Ik zal het morgen bij de ICT afdeling neerleggen.

Het is wel een probleem dat bij mij thuis zit. Ik heb thuis 2 computers, beiden zelfde probleem.

Daaruit maak ik op dat het toch wel degelijk in mijn modem zit.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik dat graag.

Tim

Reputatie 7
TimVrijsen58 schreef op 18 nov '15 om 20:27u
Het is wel een probleem dat bij mij thuis zit. Ik heb thuis 2 computers, beiden zelfde probleem.

Daaruit maak ik op dat het toch wel degelijk in mijn modem zit.

Dat hoeft helemaal niet, beide computers gebruiken het publieke IP adres van de Experia Box om de verbinding met kantoor op te zetten. Als dat IP adres daar (op jouw kantoor) geweigerd wordt, dan ervaar je dus hetzelfde, geen van beide zal functioneren.

Ook ik gebruik dus Citrix en ervaar daar, zoals gezegd, geen problemen mee. Wat ik daarmee wil aangeven is dat mijn Experia Box dus blijkbaar geen spelbreker is. Ik verwacht eigenlijk bij jou hetzelfde.

Overigens heb ik hier een V10 staan, maar ik gebruikte de Citrix receiver ook in de tijd dat ik hier een V9 had staan. Welk type Experia Box heb jij?

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Tim,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat het je thuis niet lukt om een Citrix verbinding te maken naar je desktop op kantoor!

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder :)

Met vriendelijke groet,

Koen

Sinds een tijdje gebruik ik een zakelijke laptop waarmee ik via Citrix (Webbases) kan inloggen op mijn desktop op kantoor. Op kantoor werkt dit, bij vrienden werkt dit en bij mijn ouders werkt dit. Echter, thuis krijg ik steeds de foutmelding dat de site niet reageerd.

Ik heb contact gehad met KPN en heb te horen gekregen dat dit te maken heeft met het openzetten van poorten op de modem. Dit is vreemd, want bij mijn ouders werkt de verbinding wel, zij hebben ook internet van KPN.

Wat moet ik doen om dit werkende te krijgen???

Tim Vrijsen

Admin: titel verduidelijkt en topic verplaatst naar juiste board

Beste Tim,

Ik heb hetzelfde probleem als dat jij een jaar geleden hebt gehad. Zou je me kunnen laten weten hoe je dit uiteindelijk opgelost hebt?

Ik zou er enorm mee geholpen zijn, het lukt me nu niet om thuis in te loggen en te werken.

Bedankt alvast voor e moeite,

Met vriendelijke groeten,
Martha de Herder
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martha, welkom! Dit topic is inmiddels 2 jaar oud dus ik weet niet of Tim nog terug komt. 😉 Heb je al contact opgenomen met de ICT-afdeling van jouw werk? Zij zouden je hier mee moeten kunnen helpen lijkt me.
Reputatie 7
Badge +24
Is het gelukt Martha? Ik hoop het wel!

Reageer