Vraag

Cleverdog camera verbind niet met Netwerk Experia V9

  • 4 November 2019
  • 7 reacties
  • 287 keer bekeken

De Camara heb ik al lange tijd en heeft altijd gewerkt zonder problemen, nu na een tijdje de camera niet te hebben gebruikt krijg ik deze niet verbonden met het thuis netwerk.

Hierover al contact gehad met KPN maar ze kon mij niet helpen, vandaar deze call.

Ik heb geprobeerd de router instelling op WPA only te zetten maar ik kan de instelling niet wijzigen in de router, waar kan dit aan liggen?

Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen?

Arjan


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Arjan, welkom hier. Ik heb zelf geen ervaring met een Cleverdog camera, maar ik ben wel benieuwd waarom het niet wil werken. Krijg je een foutmelding te zien of iets dergelijks? 

In je screenshot zie ik dat de WiFi op jouw V9 is uitgeschakeld (kijk maar eens bij ‘Basic’). Dat is de reden dat je de beveiliging niet kan aanpassen… Heb je toevallig extra wifi-punten in huis?

Hallo Paul,

 

het kan inderdaad komen omdat ik 2 WiFi repeaters heb geplaatst enige tijd geleden.

wat de reden is dat het nu niet lukt weet ik niet.

ik kan de camera vinden bij WiFi instellingen en dan probeer ik te verbinden met het thuisnetwerk waarna er niets meer gebeurd.

zijn er andere instellingen of opties bij het gebruik van de repeaters? 

Reputatie 7
Badge +24

 

Kijk eens bij dhcp server. In dat lijstje onderaan, daar zouden jouw Experia WiFi's moeten staan. Die ip adressen kun je gebruiken om op die dingen in te loggen. Gebruikersnaam "admin" wachtwoord staat op het voetje.

Reputatie 7
Badge +24

 

Je kunt ook de app "Fing" gebruiken om een vergelijkbaar soort lijstje te krijgen. Mijn Experia WiFi heeft dus 10.50.74.66 als ip.

Reputatie 7
Badge +24

Dat ziet er dan zo uit:

 

Inloggen, wat je vervolgens kan proberen is het 5 GHz netwerk een andere naam te geven. De naam van het 2,4 GHz netwerk hou je gelijk. Je moet dat dan dus op beide Experia WiFi's doen.

Reputatie 7
Badge +25

Het klopt dat je de Experia Wifi's gebruikt? Want dan loopt de WiFi inderdaad via die apparaten, en niet meer via het modem. De eventuele wijzigingen moeten dan ook op die apparaten gebeuren... Verder heeft Nick veel uitleg gegeven, waarvoor dank!

Reputatie 7
Badge +24

 

Het 5 GHz netwerk geef je dus een andere naam, en vervolgens gebruik je het 2,4 GHz netwerk voor die camera. Door het 5 GHz netwerk te hernoemen naar een andere naam, voorkom je dat dit netwerk voor verstoring zorgt bij de camera. De camera kan hoogstwaarschijnlijk helemaal niet omgaan met 5 ghz. Geen garantie dat het de oplossing is.