Beantwoord

Communicatie voorwaarden

  • 5 November 2019
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo,

Ik had al een poos last dat als ik gebeld werd of zelf bel met de vaste lijn de modem zichzelf ressette. Nu gebruik ik de vaste lijn niet vaak en gaf ik er nooit veel aandacht aan. Maar ik heb er vorige week maar eens over gebeld met de klantenservice en die kwam er ook niet uit hij ging een monteur sturen. Ik heb toen gevraagd of hier kosten aan verbonden waren en hij zij "nee meneer hier zijn geen kosten aan verbonden". Dus de monteur komt vrij vlot en mooi op tijd en wat verbaast me hij schrijft een rekening van 50 euro uit. Nadat ik gemeld had dat de telefonist zei dat het kosteloos was gaf hij aan dat het in de voorwaarden staat in de bevestigingsmail. Nou heb ik daar in gekeken en staat daar ook hier niks over gemeld. Nu ben ik erg tevreden met hoe ik geholpen ben maar ik had graag beter voorgelicht willen worden over de kosten de telefonist had dit gewoon aan kunnen geven dat er eventueel kosten aan kunnen zijn verbonden (helemaal omdat hij een nieuwe medewerker aan het inwerken was) en in de bevestigingsmail van de afspraak had het ook vermeld kunnen worden. Ook vind ik 50 euro vragen voor een kwartier werk buiten de proportie. 

Mvg,

Giuseppe

icon

Beste antwoord door Jiske_ 7 November 2019, 08:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Wat heeft die monteur in dat kwartiertje gedaan?

Hij heeft de voedingstekkers van de modem en het glasvezelkastje verwisseld die zaten schijnbaar verkeerd. 

Reputatie 7

Vreemd verhaal, alleen de voedingsadapters van de Experia Box en de NTU omgewisseld.

Wie had die dan überhaupt zo aangesloten?

 

Ik hoop dat een moderator van KPN hier eens in wil duiken.

Reputatie 5
Badge +7

Hi@G.R. ik wil hier inderdaad eens induiken! Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Ook ik vraag me af wie die kabels had aangesloten? En had de monteur of mijn collega op de telefonische klantenservice iemand in opleiding? Ik hoor graag van je! 

Hi@G.R. ik wil hier inderdaad eens induiken! Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Ook ik vraag me af wie die kabels had aangesloten? En had de monteur of mijn collega op de telefonische klantenservice iemand in opleiding? Ik hoor graag van je! 

Bedankt voor je reactie.

Over het aansluiten van de kabels ga ik niet ontkennen dat ik dat waarschijnlijk zelf heb gedaan. Mijn glasvezelkastje en de Experiabox hangen namelijk in de huiskamer al jaren naast elkaar dus bij het schilderen kan het gebeurt zijn dat ik het los heb gehad en de kabels verwisseld heb. Op de adapters staat immers niet welke waar in moet. Ik heb ook nooit geen probleem gehad met wifi, bedraad internet of de tv dat deed het altijd perfect. Het probleem was met bellen en gebeld worden op de vaste lijn.

Maar mijn probleem is meer dat ik graag van te voren had willen horen dat er evt kosten aan het bezoekje van de monteur had kunnen zitten. De telefonist die het gesprek overnam van nieuwe collega die hij aan het inwerken was gaf als antwoord op mijn vraag of hier kosten aan verbonden zijn dat het kosteloos was. Hij heeft het niet over voorwaarden gehad. De monteur gaf aan dat deze kosten in de bevestigingsmail aangegeven worden maar ook daar kan ik hier niks over vinden. 

Achteraf lees ik op de site wat de voorwaarden zijn. Ik kan me daar in vinden; mijn fout mijn kosten. Al vind ik de 50 euro voor de werkzaamheden vrij hoog maar goed dat zijn de voorwaarden.

Ik had gewoon graag van de telefonist gehoord dat de monteur kosteloos is behalve bij een probleem die niet kpn te verwijten valt en dat dit duidelijk in de bevestigingsmail vermeld word.

Mvg,

Giuseppe

Reputatie 5
Badge +7

Hi @GR, dat ben ik helemaal met je eens!

 Mochten er kosten bij komen hoort dit ook bij het inplannen van de monteur aangegeven worden, je hebt dan de keuze als klant en bent voorbereid op eventuele kosten. Ik heb beide collega's voorzien van feedback zodat dit niet nogmaals gebeurd. Ook heb ik ons communicatie team aangestuurd om eens te kijken naar de bevestiging. Daarvan heb je een bevestiging per sms ontvangen, ik zal je in een privébericht even het nummer sturen waarop wij die sms hebben gestuurd :slight_smile:

Reageer