Vraag

Communicatieprobleem SolarEdge omvormer en Experiabox V9

  • 11 april 2017
  • 1 reactie
  • 223 keer bekeken

Mijn SolarEdge omvormer is verbonden met mijn Experiabox V9. Er is een goede LAN verbinding volgens het dsplay van mijn omvormer en ik zie op mijn SolarEdge app dat er iedere dag een update is.
Sinds 23 februari toont noch de app noch de SolarEdge website informatie over de Zon-PV productie.
Mijn ZonPV installateur kan hiervoor geen oorzaak vinden en stelt dat het probleem wordt veroorzaakt door de experiabox V9. Er zouden meer gevallen bekend zijn met slechte communicatie tussen deze versie van de experiabox en de SolarEdge omvormer. Het advies is om de experiabox te vervangen door een nieuwere versie
Heeft er iemand een vergelijkbare ervaring en.of de oplossing van dit probleem?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board i.v.m. vindbaarheid

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Met de app bedoel je de SolarEdge Monitoring app neem ik aan?

Op die omvormer, kan je daar ook info krijgen over de verbinding? Zoals IP, Gateway, DNS etc?

Daarnaast vind ik persoonlijk dat de meeste installateurs makkelijk praten en altijd direct KPN, Ziggo etc de schuld geven terwijl ze zelf eigenlijk geen bal verstand hebben van dit soort dingen (dat is hun werk ook niet)

Reageer