Vraag

Compensatie omdat de aanleg van glasvezel is vertraagd?

  • 9 April 2020
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

De aanleg van glasvezelkabel loopt een paar maanden uit. Krijg ik hier voor compensatie?

 


5 reacties

Badge +12

Wat bedoel je met compensatie en wie zou die moeten geven dan? Heb je nu wel een werkende verbinding?

De huidige download speed is max. 10/11Mb  op dit adres.  Ik heb al een enige tijd een Hussel abonnement en betaal momenteel € 42,50 - Dit is een paar maanden minder geweest en de laatste 2 maanden betaal ik de volledige prijs. Met een Hussel abo wordt er 50Mb speed gegarandeerd. Ik heb een aantal maanden korting gekregen maar glasvezel is nog steeds niet operationeel. Ze zijn er mee bezig. 

De vraag: Is het abonnement gekoppeld aan de Hussel prijs? KPN zou in dit geval enige coulance moeten tonen.

Mijn abonnement zitten ook 2 mobiele abonnementen

Met vriendelijke groet, Peter Visser..

Dat is een wijd verbreid misverstand. Alleen bij glasvezel worden snelheden tot op zekere hoogte gegarandeerd, bij DSL zijn alle snelheden "tot”. 

Badge +12

@vipeter  Heb je al gekeken wat er mogelijk is op je adres? Je kunt dat hier nagaan.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @vipeter, bedankt voor je bericht en goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! 

 

Allereerst is het natuurlijk knap zuur dat de aanleg van glasvezel zoveel vertraging heeft opgelopen. Een compensatie kunnen we je hier echter niet voor aanbieden. Wanneer je nog niet bent aangesloten op glasvezel en dus nog gebruik maakt van onze koperlijn, dan zijn de snelheden binnen je abonnementen altijd 'tot'. Zoals @Henk2304 ook al aangeeft. Met glasvezel kunnen we de snelheid wel garanderen omdat je niet meer afhankelijk bent van de afstand tussen je woning en onze wijkcentrale. 

Reageer