Vraag

Connectieprobleem powerline adapter door KPN Access Point en iTV

  • 18 May 2020
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Hi,

 

Ik heb een KPN Access Point (AP) direct aangesloten op mijn Experia box v10. Op het AP heb ik een iTV kastje aangesloten. Naast de wifi via de Experia box en AP heb ik 2 andere WiFi punten. 1 TP link Powerline adapter en een Cisco router ingesteld in brugmodus. Beide zijn via een unmanaged switch op de Experiabox aangesloten.

In principe werkt dit goed. Totdat de tv wordt aangezet, die is aangesloten op het AP. Dan is de internet verbinding via de poweline adapter (wifi en LAN) en de bridge verbroken. De wifi en LAN van de Experiabox en AP werken nog wel.

wie weet wat het probleem is en wat ik er aan kan doen…..

Bedankt,

martin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Martin, welkom op het forum. 

Mijn vermoeden is dat de switch de boosdoener is, de switch moet namelijk IGMP snooping ondersteunen zoals bijvoorbeeld deze. Is dat wel het geval?

Beste Alex,

 

Bedankt voor je reactie.

 

De switch (TP Link SG1008D) ondersteunt inderdaad geen IGMP snooping. De switch is echter op een andere poort van de Experia box aangesloten en zou dus niet moeten worden beïnvloed door het AP (Arcadyan Wifi Versterker).

 

Als ik het AP afkoppel (en het iTV kastje dus rechtstreeks op de Experia box aansluit), heb ik geen connectieproblemen met mijn andere wifi punten. ik heb een andere iTV kastje wel aangesloten op de switch en die geeft geen problemen als ik hem aanzet.

 

Het probleem lijkt door het AP te komen.…

 

Martin

Reputatie 7
Badge +24

Er zit dus wel een tv ontvanger aangesloten op die switch die geen igmp snooping ondersteund? Wissel dan toch eerst die switch maar eens om zou ik zeggen.

Reputatie 7
Badge +24

Dan snap ik het nu ook even niet meer. Het gaat er niet om op welke poort deze is aangesloten, het gaat erom dat itv en normaal internet niet tegelijk goed zal werken op een switch zonder IGMP. Even concreet, wat zit er allemaal aangesloten op de switch? 

Dat het rechtstreeks op de Experiabox werkt klopt inderdaad.

Reputatie 7
Badge +24

Martin, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.