Beantwoord

Constant last van vertraging wanneer ik online game!

  • 3 February 2020
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste mensen, 

Al een hele tijd heb ik last van vertragingen tijdens het online gamen. Zo ver ik weet en kon bedenken heb ik alles al geprobeerd (DMZ, port forwarding, upnp en zelfs een router achter de experia boxv10 geplaatst). Aan de verbinding zou het niet kunnen liggen wanneer ik een speedtest doe is die altijd keurig rond 180 mbit van maximale 200 die ik hier kan binnen harken. Alleen de tests via de Ps4 zijn heel verschillend van 150 mbit tot soms wel 10 mbit aardige schommelingen dus dat eigenlijk niet zou mogen lijkt mij. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor mij zodat ik weer lagloos online kan gamen.

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 10 February 2020, 11:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Thuurens89, welkom. Heel irritant dat je last hebt van lag tijdens het gamen. Ik zie dat je al vele dingen hebt geprobeerd, waarvan veel echt niet nodig zou moeten zijn. Ik snap natuurlijk wel dat gewoon van alles gaat proberen. Is de PS4 direct bekabeld aangesloten op de Experia Box? Of via WiFi, of een draadloze verbindingsset? Ervaar je dit bij alle spellen, of één specifieke?

Mijn advies zou zijn om de DMZ/portforwarding/eigen router eens allemaal weg te halen, de PS4 direct met een kabel in de V10, en alleen UPnP aanzetten. Dan kijken of het werkt. Persoonlijk game ik via pc en Xbox op een V10 en ervaar 0 problemen. Dan moet dat toch ook bij jou mogelijk zijn.

Hi @Thuurens89, welkom. Heel irritant dat je last hebt van lag tijdens het gamen. Ik zie dat je al vele dingen hebt geprobeerd, waarvan veel echt niet nodig zou moeten zijn. Ik snap natuurlijk wel dat gewoon van alles gaat proberen. Is de PS4 direct bekabeld aangesloten op de Experia Box? Of via WiFi, of een draadloze verbindingsset? Ervaar je dit bij alle spellen, of één specifieke?

Mijn advies zou zijn om de DMZ/portforwarding/eigen router eens allemaal weg te halen, de PS4 direct met een kabel in de V10, en alleen UPnP aanzetten. Dan kijken of het werkt. Persoonlijk game ik via pc en Xbox op een V10 en ervaar 0 problemen. Dan moet dat toch ook bij jou mogelijk zijn.

Hee paul, je zou zeggen dat het bij mij ook zou moeten werken zo denk ik er ook al weken over. Heb het alweer geprobeerd om alleen met upnp ingeschakeld te gamen. Maar ervaar weer dezelfe problemen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi. Ik denk graag met je mee, maar ik mis wel wat antwoorden op vragen die ik gesteld heb. 

Hee Paul, 

De Ps4 is direct aangesloten op de v10 met kabel. Ik heb mijn v10 terug gezet naar fabrieksinstellingen en upnp aangezet. Maar dat gaf niet het gewenste resultaat waardoor ik nog steeds last heb van vertragingen. Bij alle games die ik online speel is dat het geval. 

Hallo @Thuurens89  ik zou in ieder geval vast de upnp uitzetten om de veiligheid van je netwerk te waarborgen.