Beantwoord

Constant NT herstarten wegens reboot V10A

  • 3 December 2019
  • 15 reacties
  • 220 keer bekeken

Reputatie 2

Dag,

 

Op de momenten dat ik mijn V10A wil rebooten wegens wijzigingen in de instellingen, krijgt de NT geen internet meer door en moet ik deze ook herstarten voordat ik weer internet heb. Aangezien de NT voor mij op een moeilijk te bereiken plek zit vraag ik me af of er iets gedaan kan worden zonder dat ik per se telkens mijn NT hoef te rebooten als ik de router wil rebooten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wesley

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 December 2019, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm, dat zou niet moeten gebeuren, Wesley. Moet je de NT ook wel eens uit zichzelf herstarten, zonder dat je iets met de Experia Box doet? De kabel tussen de NT en de Experia Box, is dat de rode uit het installatiepakket? Zo ja, zou je die eens willen vervangen door een andere en kijken of het nog steeds gebeurd. Als dat zo is, wil ik hier iemand naar laten kijken.

Reputatie 2

Dag @Erik_ ,

 

Nee, ik moet alleen de NT herstarten als ik mijn Experiabox herstart. Zo lang ik niets met de Experiabox doe wat herstarten betreft blijft de NT gewoon werken. De kabel die van de NT naar de Experiabox gaat is een witte Cat.5E kabel, geen rode.

Het vreemde is dat wanneer ik een fabrieksreset doe van de Experiabox, de NT wel gewoon blijft werken. Het is dus echt alleen wanneer ik de Experiabox wil herstarten.

 

Hopend je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

 

- Wesley

 

Reputatie 7
Badge +30

Heel bijzonder. Aanvullende vraag: zitten de NT en de Experia Box in dezelfde contactdoos? En zitten daar nog meer apparaten op? Zo ja, kun je eens testen met minder apparaten op het stopcontact. En als het alleen de NT en de Experia Box zijn, dan eens (als test) een van de twee in een andere steken. Ik weet niet helemaal of dit relevant is, want dan zou ik verwachten dat het bij een reset ook mis gaat. Maar ik wil het wel graag uitsluiten. Want als we iemand laten kijken, en het blijkt daaraan te liggen, dan zijn de kosten voor de monteur voor jou. En dat is zonde voor iets wat wel van te voren getest kan worden.

 

Reputatie 2

Dag @Erik_ ,

 

Hoe het in mijn woning geregeld is omtrent bekabeling: ik woon in een oud klooster wat is omgebouwd naar verschillende appartementen.

Op de zolder staat mijn NT, samen met die van andere mensen, aangesloten op ieder hun eigen stopcontacten. De kabel van de NT naar de Experia Box loopt via de leidingen mijn appartement binnen waar de Experia Box op mijn eigen stopcontact is aangesloten.

Hopend je zo voldoende geïnformeerd te hebben,

 

-Wesley 

Reputatie 7
Badge +30

Dan verwacht ik daar niet direct een probleem mee. Dan lijkt het me goed om iemand te laten komen. Kun je een aantal momenten in de komende week aangeven wanneer het je zou uitkomen? Dan plan ik het in.

Reputatie 2

Dag @Erik_ ,

 

Ik kan aankomende week op de dinsdag, donderdag en vrijdag ergens in de middag.

Wat de kosten betreft, kan je enige indicatie geven of mij dit wat gaat kosten?

 

Graag hoor ik van je.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wesley

Reputatie 7
Badge +30

Prima @Wesley0104. Dan heb ik bij dezen een monteur gepland voor morgenmiddag, de 10e, tussen 14:00 en 16:00 uur. Je krijgt bevestiging per sms en e-mail hiervan. Tijdens het -plannen heeft het systeem wel bedacht dat een reset noodzakelijk was. Daar kon ik ook niet omheen, sorry daarvoor. Ik verwacht niet dat er kosten achterweg komen tenzij het uiteindelijk heel duidelijk aan jouw apparatuur of iets dergelijks blijkt te liggen. Mocht dat niet zo zijn, en de monteur rekent wel kosten. Geef het even aan, dan kijk ik er naar. 

Reputatie 7
Badge +30

Omdat het voor meelezers ook interessant is:

De monteur is geweest en daar kwam uit dat de wijzigingen die Wesley doet op poort 80 zijn. Omdat dit ook de poort is die door KPN gebruikt wordt, zorgde dit ervoor dat er geen connectie meer was met het KPN netwerk na de herstart van de Experia Box. Een herstart van de NT zorgt er dan voor dat de verbinding met het KPN Netwerk weer opgebouwd wordt. De monteur heeft Wesley verzocht geen wijzigingen meer aan te brengen op poort 80.

Reputatie 2

Klopt helemaal, dus als iemand poorten open wilt zetten voor Xbox Live (zoals in mijn geval)  open die (poort 80) dan in ieder geval niet.

Reputatie 7
Badge +30

Poort 80 is de standaard (http) internetpoort, daar zou je in de basis ook niets mee hoeven te doen. Voor de meeste spelcomputers is het aanzetten van UPnP ook voldoende. Heb je dat aan staan?

Reputatie 2

Dag Erik, aangezien ik twee Xboxen op hetzelfde netwerk heb staan werkt UPNP niet als ik op beide Xboxen een open NAT wil hebben helaas. Vandaar dat ik dus poorten open zet en UPNP uit heb staan

Reputatie 7
Badge +30

Ah, ja, daar wordt het inderdaad even anders van. Dank voor die toelichting!

Reputatie 7

Klopt helemaal, dus als iemand poorten open wilt zetten voor Xbox Live (zoals in mijn geval)  open die (poort 80) dan in ieder geval niet.

TCP poort 80 (http) wordt helemaal niet door KPN gebruikt. Ik snap de reactie van @Erik_ dan ook niet.

De enige poort die door KPN gebruikt wordt is TCP poort 8085, poort 80 moet gewoon geforward kunnen worden.

Het zou ook wat zijn als dat niet zou kunnen immers dan zou je thuis ook geen website kunnen draaien.

Ik forward al sinds jaar en dag TCP poort 80.

Reputatie 2

Klopt helemaal, dus als iemand poorten open wilt zetten voor Xbox Live (zoals in mijn geval)  open die (poort 80) dan in ieder geval niet.

TCP poort 80 (http) wordt helemaal niet door KPN gebruikt. Ik snap de reactie van @Erik_ dan ook niet.

De enige poort die door KPN gebruikt wordt is TCP poort 8085, poort 80 moet gewoon geforward kunnen worden.

Het zou ook wat zijn als dat niet zou kunnen immers dan zou je thuis ook geen website kunnen draaien.

Ik forward al sinds jaar en dag TCP poort 80.


Ik snap het ook niet helemaal, aangezien er vast meer mensen zullen zijn met KPN die een soortgelijke situatie hebben wat hun setup betreft, dus je zou denken dat er meerdere zijn die dan problemen hebben met het openen van die poort aangezien het notabene op de officiële website van Microsoft staat, echter zie ik nergens anders dezelfde klacht. Maar goed, mijn probleem is in ieder geval opgelost

Reputatie 7

Maar goed, mijn probleem is in ieder geval opgelost

Maar dat het forwarden van TCP poort 80 (http) kan en mag de oorzaak niet zijn en dus is die "oplossing" dus heel onbevredigend.