Beantwoord

custprd-xxxxxxxxxxxx.reverse.kpn.net raagt veel data - IPv6 gerelateerd?

  • 14 June 2019
  • 4 reacties
  • 141 keer bekeken

Mijn PC upload 's nachts veel data naar een adres custprd-xxxxxxxxxxx.reverse.kpn.net . Lijkt IPv6 gerelateerd te zijn.
Iemand hiermee bekend?
Ik heb het adres inmiddels voorlopig geblokkeerd.

mvg
Maurice
icon

Beste antwoord door wjb 14 June 2019, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Komen de eerste drie groepen overeen met het IPv6 adres van jouw thuisnetwerk/PC?

custprd-2a02-a442-XXXX-0001-f92f-b986-2574-1f9f.reverse.kpn.net

Heb jij een NAS waar je naar backupt?
inderdaad, die groepen komen overeen.
Ik zie ook dat dit adres in de firewall samengenoemd wordt met het lokale adress van mijn NAS
Kortom het heeft te maken met verkeer tussen mijn PC en mijn NAS?
Vreemd omdat het verkeer om 6 uur 'sochtends plaatsvond.

mvg
Reputatie 7
Het gaat dan dus inderdaad om verkeer binnen jouw eigen netwerk en je hoeft dat adres dus niet te blokkeren.
Als het IPv6 van jouw NAS is, dan betreft het dus inderdaad verkeer tussen jouw PC en jouw NAS. Ik weet niet wat jij allemaal backupt op jouw NAS, maar ook Windows 10 staat bekend apparaten 's nachts op te starten voor updates. Als je dan een online incremental backup hebt meelopen dan heb je daar al een mogelijke verklaring.
Dank voor de info. Mijn backups zijn incremental, dus dat hoeft niet veel te zijn.
Ik heb even gekeken, het eerder genoemde adress is het IPv6 adres van mijn router. Omdat ik intern het IPv4 gebruik, kwam het ander me niet bekend voor.

dank
mvg