Beantwoord

DAB+ zenders ontvangen

  • 13 November 2019
  • 2 reacties
  • 345 keer bekeken

ik heb er op de slaaplaag ook 3 stereo’s staan en wil ook graag DAB+ zenders ontvangen is hier een antenne FM-DAB+ voor te koop en is het met onze oudere radio’s mogelijk om DAB+ te ontvangen ? 

of zijn er trucjes voor ?

 

coaxdab

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt en naar juiste categorie verplaatst

 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 13 November 2019, 20:59

Bekijk origineel

2 reacties

Ja. Dat zijn in principe dezelfde actieve antenne's als voor DVB-T2. Dan heb je alleen een coax verloopje nodig want een tuner heeft een male coax aansluiting. Maar voor DAB+ is een passief sprietje vaak al voldoende zoals deze.

Ik neem aan dat je radio's wel voorzien zijn van DAB+ ontvangst??

Je zegt “oude radio's”. Ik neem aan dat die dus alleen FM en AM (middengolf) hebben. Daar kun je dus niet DAB+ mee krijgen.

Enige 'truukje’ is een tuner mét DAB+ (naast FM wat ze ook kunnen hebben) kopen en op de AUX aansluiten. Maar afhankelijk v.d. set is een heel nieuw setje soms aantrekkelijker qua pegels.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @CoaxDab. Welkom op het forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat PeterG al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Ben je hiermee geholpen? Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je! :slight_smile:

Reageer