Vraag

Daikin airco via internet bedienen lukt niet

  • 27 October 2019
  • 8 reacties
  • 1915 keer bekeken

Ik heb een Daikin airconditioning model Emura (2018). Die is via WIFI probleemloos te bedienen. De airco praat dus goed met de Experiabox.

Maar op afstand, via internet ,kan de android app heb hem maar pakweg eens per maand een keertje bij toeval vinden.

Hoe moet ik de Expedia box instellen om de airconditioning te kunnen bedienen? Volgens het afstandbedienings programma is het IP adres 192.168.2.5 en het MAC adres D0:C5:D3:9F:EE:85.

Heb geprobeerd in de Experia Box V10 “Poort forwarding IPv4” de poort met dit IP adres aan te maken, maar dat heeft geen resultaat.

Dan is er ook nog iets met “DMZ”, waar ik hetzelfde IP adres heb ingevoerd. Ook geen succes.

Het is voor ons erg belangrijk om de unit op afstand te kunnen bedienen (vakantiehuisje dat verhuurd wordt, en de huurders zetten de dingen meestal niet zelf netjes uit).


8 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Nielslein welkom op het forum! Port forwarding zou de oplossing kunnen zijn. Heb je de Upnp ingeschakeld, en hoe heb je de poort ingesteld? Je kan in dit https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379 topic lezen hoe je port forwarding op de juiste manier instelt. Laat je het me weten als je nog meer hulp nodig hebt? 

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien @Nielslein  , dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Jiske het is een vakantiehuisje en ik heb je advies nog niet kunnen uitproberen (want we zijn daar nu niet). Ik heb wel onze Experiabox thuis gecheckt met de handleiding. Onze Box biedt, anders dan de handleiding, onder “port forwarding IPv4” en dan “Application configuration” geen keuze tussen een groep “spelletjes, audo/video, VPN, Apps/Servers”. Maakt dat uit?

Kan ik ook via het internet op de Experiabox in mijn vakantiehuisje inloggen?

Groet

Niels

Reputatie 7

Onze Box biedt, anders dan de handleiding, onder “port forwarding IPv4” en dan “Application configuration” geen keuze tussen een groep “spelletjes, audo/video, VPN, Apps/Servers”. Maakt dat uit?

Nee, dat maakt niets uit.

 

Kan ik ook via het internet op de Experiabox in mijn vakantiehuisje inloggen?

Nee, dat gaat niet lukken.

 

Je geeft aan dat eens per maand de Daikin wel vanaf Internet gevonden kan worden.

Dat zou impliceren dat er geen port-forwardings nodig zijn.

Heb je een handleiding van die Daikin Airco?

Wat zegt die over instellingen t.b.v. het op afstand kunnen bedienen?

De handleiding geeft niets inhoudelijks, er wordt niet anders gesuggereerd dan dat het allemaal  “plug and play” zou zijn.

Reputatie 7
Badge +24

De handleiding geeft niets inhoudelijks, er wordt niet anders gesuggereerd dan dat het allemaal  “plug and play” zou zijn.

Is die handleiding ook online te lezen?

Reputatie 7

De handleiding geeft niets inhoudelijks, er wordt niet anders gesuggereerd dan dat het allemaal  “plug and play” zou zijn.

Dat zou ik ook verwachten en al helemaal omdat je zegt dat de airco soms wel benaderd kan worden vanaf Internet.

Kan je een screenshots plaatsen van de instellingen binnen de Daikin app. Wel eerst persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Reputatie 7

Die Daikin app werkt zo te zien via een server van Daikin.

De Daikin airco heeft een verbinding met die server en de app maakt ook verbinding met die server. Er zijn dus geen port-forwardings nodig, alles zou plug & play moeten zijn.

Alles staat of valt wel met de verbinding van de airco unit via de wifi en Internet met de server van Daikin. Ik heb het vermoeden dat daar de schoen wringt. (Is de wifi verbinding wel actief.)

Reageer