De kwaliteit van mijn wifi is echt dramatisch sinds twee maanden

  • 3 June 2021
  • 31 reacties
  • 280 keer bekeken

  

Beste forumleden!

Als nieuw forumlid bewandel ik vast niet de goede weg door alweer een topic te beginnen over een onderwerp dat al vele maken langs is gekomen, maar ik weet niet hoe ik anders geholpen kan worden.

Mijn probleem is een bekende: de laatste maanden is mijn wifi-verbinding in huis steeds trager geworden en wordt regelmatig onderbroken. Ben geen zeur en heb eerst echt alle verbetertips al vele malen uitgevoerd, maar het blijft behelpen en daarom nu toch maar naar dit forum. Werk uitsluitend thuis, dus snelle en stabiele wifi is onontbeerlijk.

Nergens in huis haal ik de 100mb/s download snelheid waar ik een abonnement op heb (en dus voor betaal). Ben al zeer lange tijd KPN-klant (en eigenlijk altijd naar tevredenheid), maar de laatste tijd … Daarom overweeg ik nu toch om over te stappen naar een andere provider, maar het liefst zou ik tot een goede oplossing komen. Wat zijn daartoe de eventuele mogelijkheden?

Verneem graag, waarvoor alvast mijn dank!

 

Graag sluit ik me geheel aan bij de klacht van Wouter. De kwaliteit van de WiFi is echt dramatisch en met name de laatste 1,5-2 maanden helemaal weggezakt. Vlakbij het modem gaat het redelijk goed maar op de bovenste verdieping valt WiFi bijna iedere paar minuten weg, en hier heb ik een aparte wifi versterker staan (niet van kpn maar die functioneert al jaren prima). En dit is mijn vaste werkplek. Alle stappen doorlopen en meer dan eens maar dat maakt helemaal niks uit. Zit al een jaar of 4-5 bij jullie en al met al was de kwaliteit best te doen maar nu zakt het helemaal weg. Een voorstel om voor 150 euro jullie wifi versterkers te kopen vind ik nogal gek want jullie leveren kwaliteit die achteruit holt, dus lijkt het me aan jullie om dit te herstellen. Nu ga ik binnenkort het abonnement omzetten naar mijn bedrijf maar als hier geen adequate oplossing voor komt dan is de kans groot dat ik naar een alternatieve leverancier op zoek zal gaan. Een hoop gedoe waar ik niet op zit te wachten maar wordt wel graag serieus genomen. Graag verneem ik hoe jullie dit snel oplossen. groet, Jan V

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 4
Badge

Helaas blijft de WiFi tot Max 70/80 mbit komen….. wie o wie kan helpen…???

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Slontje! Al geprobeerd om het wifi-kanaal vast te zetten i.p.v. op automatisch te zetten? Kies een kanaal tussen 1-11. Ben benieuwd of dit iets oplevert. 

Servicetool - Wifikanaal aanpassen

Reputatie 4
Badge

Hoi @Slontje! Al geprobeerd om het wifi-kanaal vast te zetten i.p.v. op automatisch te zetten? Kies een kanaal tussen 1-11. Ben benieuwd of dit iets oplevert. 

Servicetool - Wifikanaal aanpassen

meer kan ik niet doen….

wel inloggen en dan kan ik het aanpassen, zo staat het nu.

 

Reputatie 7
Badge +17

Oh, haha lol! Dat had ik niet verwacht:sweat_smile: . Log dan in op de master Super Wifi om het kanaal vast te zetten. Je kunt het kanaal aanpassen onder ‘instellingen’.

Reputatie 4
Badge

Oh, haha lol! Dat had ik niet verwacht:sweat_smile: . Log dan in op de master Super Wifi om het kanaal vast te zetten. Je kunt het kanaal aanpassen onder ‘instellingen’.

zie screen shot…. wat hoe aan te passen?

Reputatie 7
Badge +17

Waar ‘kanaal’ bij staat. ‘Auto’ > kanaalnummer. Je kunt dit ook voor de 5GHz doen. Check eventueel met een Wifi-Analyzer app (op je telefoon of tablet) welk kanaal het rustigst is.