Beantwoord

De muziek/films vanaf pc afspelen naar tv door tv-ontvanger?

  • 11 September 2019
  • 11 reacties
  • 894 keer bekeken

Reputatie 3
Is het mogelijk om muziek of een film af te spelen via mijn externe versterker of de TV.

Bij Ziggo kon dat wel, maar ik kan het nu niet voor elkaar krijgen.

Ik heb de expiriabox V10A

De muziek/films staan op de PC die gekoppeld is met de box via een kabel.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 12 September 2019, 10:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welke box bedoelt u? De decoder? Deze kan geen media afspelen die u elders in uw eigen netwerk op een apparaat hebt opgeslagen.
Reputatie 3
de conclusie is dus dat ik niets vanaf de PC kan afspelen via de TV
Reputatie 7
Badge +24
de conclusie is dus dat ik niets vanaf de PC kan afspelen via de TV
Idd, dat is correct. Niet via de decoder in ieder geval. Misschien heeft je tv een USB poort. Dan kun je afspelen van USB stick...
Reputatie 7
Badge +24
Er zijn ook mogelijkheden via Chromecast...
Reputatie 3
Bedankt voor het meedenken.
Ik zal je laatste suggestie nog even beter bekijken
Je mag er wel een slotje op doen
Reputatie 7
Hallo @Koosr1946, welkom op het KPN forum. Ik zie dat Nick je al goed heeft geholpen. Het antwoord op je vraag is een Google Chromecast hiermee kun je via apps; films, tv-programma’s, series, muziek, bekijken vanaf je pc, laptop, telefoon of tablet op je tv. Super makkelijk en eenvoudig aan te sluiten 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Iemand heeft de topic titel aangepast. Nu lijkt het net alsof het alleen over het geluid gaat. Wat dan afgespeeld zou moeten worden op externe boxen ofzo. Terwijl de topicstarter dat niet zo bedoelt volgens mij...

"De muziek/films staan op de PC die gekoppeld is met de box via een kabel."
Reputatie 3
Nog even uitleg:
Bij Ziggo had ik een thuisnetwerk en kon ik via de TV de mp3's, foto's, films, die ik op de PC heb staan, afspelen.
Dat had ik weer graag gewild maar dat kan dus alleen via de Chromecast

de conclusie is dus dat ik niets vanaf de PC kan afspelen via de TVIdd, dat is correct. Niet via de decoder in ieder geval. Misschien heeft je tv een USB poort. Dan kun je afspelen van USB stick...


Natuurlijk kan dat. Als je je KPN-decoder hebt aangesloten op je LAN-kabel middels een NETGAIR Prosafe GS10SE splitter en je in/met Windows Mediaplayer toegang geeft tot je TV in je netwerk en je gaat met de afstandbediening van je TV in je bronnen-lijst naar 'Netwerk (media)', staat daar netjes je PC-naam vermeld. Met de pijltjestoets stuur je vervolgens naam 'mappen', daar staat je media keurig weergeven, mits in het goede bestandsformaat zijn ze dan afspeelbaar. Ik converteer mijn films altijd naar .AVI en op mijn PC staan die in de map AVI's. Geen probleem. Ik weet niet precies hoe het zit met andere bestandsformaten. Films met de .MKV extensie speelt hij niet af.
Reputatie 7
Bedankt voor je toevoeging, @Eric33! Misschien dat de TS er wat mee kan.
Reputatie 3
Allemaal bedankt met het meedenken maar mijn vraag wordt er niet door opgelost.
Mijn vraag was misschien niet helemaal duidelijk, maar de bedoeling was of er een mogelijkheid was voor HUIS-NETWERK zodat alle apparaten bij mij in de woonkamer met elkaar gekoppeld kunnen worden.
Dus zonder allemaal moeilijke apparaten er tussen te zetten wat ook nog extra kosten met zich meebrengt.
Bij Ziggo had ik die mogelijkheid wel.
Maar nogmaals bedankt voor het meedenken

Reageer