Beantwoord

De “ Ring” chime / Bel ziet mijn Wifinetwerk niet in de Setup/instalatie.........

  • 8 June 2019
  • 17 reacties
  • 13578 keer bekeken

Hallo,

Er was kort geleden een klein probleem / storing met de Wifi bij ons.

De dame aan de Telefoon 0800-.... van KPN gaf aan om de KPN Wifi versterker te resetten.

Aldus gedaan, kreeg daarna met geen mogelijkheid het RING deurbel systeem meer werkend, dus de bel / chime die in de woonkamer hangt ( versie zonder antenne )
KPN monteur langs geweest op 07-06-2019 maar die kreeg ook het Ring systeem ( deurbel / Chime ) setup niet werkend.
Kreeg de tip om RING te bellen,.......werd een chat met de USA dit 4 X ben er 10uur mee bezig geweest.
Lukt niet !
Via de setup van Ring om alles opnieuw te installeren krijg je in de setup mijn Wifinet werk NIET te zien ????
Ringdeurbel met camera doet het wel en zit op het netwerk.
Ring helpdesk USA kreeg het niet voor elkaar.
07-06-2019 Vrijdagavond KPN 0800,... gebeld en uitgelegd aan een collega die er iets meer van begreep.
Uiteindelijk kwamen wij zover dat in mijn instellingen en in de setup App van “ Ring “ je het Wifiversterker netwerk niet
te zien krijgt ??
Om op de site met het begin van 192. De modem ( Wifimodem versterker ) Te komen heb ik een Admin user en Wachtwoord nodig wat
ik niet zie op de onderkant van de wifi versterker ? Alleen het wachtwoord.
Met Admin hoofdletter en kleine letter lukt het niet ??
Via de telefoon https://tel:0800-0402 gaf men aan dat met hier niet mee helpt,....MAAR dat men ( KPN ) wel komt of helpt met die gegevens om
het weer werkend te krijgen als je die gegevens niet heb.
Weet hier iemand iets van dit probleem waar wij nu mee zitten ??
Lukt mij wel om via advies / uitleg wat te wijzigen of om te zetten .

( Er komt nu wel waarschijnlijk een KPN monteur langs.

Hebben geen zin om hier voor de kosten op te draaien.

Misschien heeft men hier tips om de Chime/Bel toch nog eerder aan de praat te krijgen ???
Alvast dank !

Experia Box V10
Zwart witte KPN kastjes
Zwarte Wifi versterkers van KPN. 2X
icon

Beste antwoord door Musky 17 June 2019, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Wat een relaas, @Musky . Hier zijn dus al uren en uren in gaan zitten. 😢 Dat betreur ik oprecht. We vinden vast een oplossing.
Misschien even een 'simpel' testje. Ik hoop dat je hier nog wat tijd in wilt steken. Zou je de wifi versterkers eens los kunnen koppelen. Op die manier wordt het netwerk van de v10 weer actief. Kun je dan proberen om daarmee verbinding te maken. Lukt het dan weten we dat we het in die versterkers moeten zoeken.
Je hebt geprobeerd om in beide versterkers in te loggen? Het klopt namelijk dat de gebruikersnaam admin is ( kleine letters ). Als hij dan je wachtwoord niet pakt, zou je kunnen proberen deze versterkers te resetten. Dus geen herstart maar een reset met het resetknopje. Deze graag minimaal 10 seconden indrukken. Dan zou het sowieso moeten lukken.,
Hallo Erwin,

Allebei de optie’s gedaan zonder resultaat.
Ik zie niet mijn bekende Wifi netwerken in mijn setup van de Ring App voor de “ Chime “. (Bel binnen in de woonkamer )
Dus de wifi versterkers waren los bij de nieuwe poging setup.
Daarna achterop de Wifi versterker de zwarte resetknop ingedrukt.

Maar niets !
Ai, dus ook als de versterkers losgekoppeld zijn en je v10 de wifi overneemt 'vind' de app het netwerk niet? Terwijl er wel contact is met andere draadloze apparaten?
Want dan zit het probleem niet in de versterkers.
Het is iets waar de laatste KPN monteur mee bezig is geweest. Hij gaf al aan dat deze werkzaamheden niet worden ondersteunt door KPN.
Alleen is door de dame bij 0800.0402 het advies gegeven om een en ander te resetten op de Versterkers waarbij de versterkers “waarschijnlijk” mijn aanwezige KPN Wifi netwerken niet meer weergeven zoals ik overal een beetje verneem.
Erg vervelend want wij horen nu niets meer bij de voordeur, ook het aanbellen niet.
Zal wel iets zijn van een instelling in de modem, zoals ik verneem online, en via chat bij Ring USA .
Maar misschien iemand hier ????????
Een reset zou in principe niet zoveel verschil moeten maken. Wat heb je precies gedaan toen die dame vroeg om te resetten? Heb je de stroom er afgehaald of heb je het reset knopje gebruikt? Heeft de monteur ook ( buiten ondersteuning) aanpassingen in de wifi versterkers gedaan?
Welke lampjes branden er op de wifi versterkers? Zijn andere apparaten wel goed verbonden met jouw wifi?
Bij het verzoek om een reset, moest ik het zwarte knopje aan de achterkant van de Wifi versterker indrukken ( 10sec )
Ik weet verder niet wat de monteur qua aanpassingen heeft gedaan,..........maar het lijkt erop dat dit wel gebeurd is.
Langzamerhand lijkt dat wel het geval met alle info die er binnen komt. Dit via KPN en info elders.
Maar ik weet niet wat te doen, ben nu afhankelijk of de monteur van KPN komt ja of nee.
Aan de voorkant van de Wifi versterker brand de 1e groen dan nr.2 blauw en bij nr.3 niets en nr.4 .weer groen.
Alle andere apparatuur doet het, en is goed aangesloten.
Het is echt een raadsel dat de Ring “ Chime “ in de setup niet de wifi netwerken van mij weer geeft ??
Hoop dat men met tips en oplossingen ook hier komen..........................
Ik hoop ook dat er nog suggesties binnen komen want helaas kan ik je hier niet veel verder mee helpen. De wifi versterkers lijken het goed te doen want de juiste lampjes branden en je geeft aan dat je andere apparatuur probleemloos verbinding kan maken. Soms doet een monteur een stapje extra en als ik je verhaal goed lees heeft hij ook aangegeven dat sommige zaken buiten ondersteuning liggen. Ik heb helaas niet die kennis en kan daarom ook niet buiten ondersteuning handelen 😢
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Helaas heb ik je hier niet veel verder mee kunnen helpen. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze uiteraard gerust!
Hallo,

Erwin heeeeel veel dank voor de aandacht voor dit probleem.

Het is opgelost !
Probleem zat hem in een Telefoon die het nodige ontregelde ??
Die blokkeerde de toegang van de hoofdgebruiker ??
Maar is opgelost en hij doet het weer .

Met dank en Groet !!
Oh, dat is supergoed nieuws, @Musky . Fijn en dank voor je update! Mocht er in de toekomst iets zijn, weet je mij te vinden. 🙂
Hallo Musky
Hoe heb je het opgelost met je telefoon want ik heb het zelfde probleem??

Ook wij hebben het probleem ben al 12 uur bezig maar wil gewoon niet lukken, zou fijn zijn als jullie kunnen delen hoe het opgelost is mvg

Hier ook hetzelfde probleem met de ring! Wat was de oplossing?

Erg jammer om te lezen dat er nog steeds problemen met deze apparatuur is. Zoals jullie kunnen lezen kan ik hier vanuit KPN niet zoveel aan doen. het lijkt een issue van de Ring zelf. Ik vermoed dat de ring ook een eigen forum heeft? Is het een idee om de vraag daar neer te leggen?

 

Ik had precies hetzelfde probleem. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat het niet de KPN configuratie inclusief versterkers zijn die het probleem veroorzaken maar de telefoon (ikzelf heb een Samsung S10). Door de Ring doorbel te resetten (15 sec de setup knop ingedrukt houden totdat de Ring blauw kleurt) en de app te deinstalleren en daarna weer te installeren werd de setup met succes doorlopen.

 

Hopelijk werkt deze reset ook voor anderen met dit probleem…

 

https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S10/Ring-video-doorbell-problems-with-set-up/td-p/834361

Tof dat je de moeite neemt om de oplossing met ons te delen, @Arjen Kommer . Ik hoop dat de anderen hier iets aan gaan hebben.

Ik had hetzelfde probleem met Chime 2nd generation. Ring doorbell 3 kon zonder problemen verbinden met Wifi, maar Chime niet.

 

Oplossing die bij mij heeft gewerkt:

  • haal tijdelijk wachtwoord van je router eraf (dit kan via instellingen van je modem, vaak via router ip: 192.168.1.1 of 192.168.2.1)
  • dan je modem resetten
  • daarna Chime laten verbinden met Wifi (onder wachtwoord). Dat ging nu in één keer goed (verbinden met een WiFi zonder wachtwoord dus)
  • Chime neemt 5 minuten de tijd om firmware te updaten (en daar ligt waarschijnlijk het probleem/verouderde firmware!)
  • vervolgens kan je weer via je modem/router instellingen het oude wachtwoord weer aanzetten
  • daarna Chime met andere WiFi laten verbinden (via Ring app). Nu dus met je modem met het oude wachtwoord
  • et voilà! (bij mij was dit succesvol)