Vraag

deco m9 en huidige wifi netwerk experia box

  • 1 April 2020
  • 18 reacties
  • 4975 keer bekeken

Ik ben een leek als het gaat om WiFi netwerk maar ik irriteer me dat ik niet overal goed WiFi netwerk heb. Ik heb een experiabox en wil mijn WiFi overal in huis goed hebben en ik heb daarom de deco m9 aangeschaft drie stuks.

bij de start van de installatie vraagt hij om wat voor verbindingstype de modem heeft en daarna begint deze met het maken van een nieuw WIFI netwerk . Kan ik gewoon me huidige WiFi netwerk hiervoor gebruiken en wat is het verbindingstype van de experiabox v10 en hoe krijg ik dit voor elkaar?

of moet ik het WiFi netwerk vanuit me experiabox sluiten.

 

michael


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Misschien heb je hier wat aan. Overigens de deco's werken erg goed.

 

Deco en de Experiabox

Deco kan worden aangesloten op de Experiabox, belangrijk om rekening mee te houden is dat in deze situatie de routerfunctie van de Experiabox behouden moet blijven en de routerfunctie van Deco niet wordt gebruikt. Na de installatie moet Deco in accespoint modus worden gezet. Je kan Wi-Fi op je Experiabox vervolgens uitschakelen, dit is dan niet meer nodig. Wil je weten hoe je de deco in Access Point modus zet? Kijk eens naar deze video: https://www.youtube.com/watch?v=opMKVJ1udcA

Heb je 1 wel met een utp kabel op je experiabox aangesloten?

Ik zou als leek gewoon voor de experia wifi gaan

en vaak krijg je deze van kpn na de wifi tool door gelopen te hebben

als je netwerk kabels hebt lopen bv 1 boven en een kun je bv tussen itv kastje plaatsen

Wifi tool

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

J

Reputatie 7
Badge +24

Nou... de tp-link wifi punten zijn zeker stabieler dan die van KPN. Ik Experia WiFi's en SuperWifi's van KPN waar ik heel blij mee ben. Maar ik moet ze zo af en toe weleens opnieuw opstarten.

De aep225 punten van tp-link die ik ook heb, daar heb ik nog nooit iets mee gehad. Doen het altijd.

@Nick83

De super wifi wat ik gewonnen heb heb ik weg gegeven

de experia wifi doen het altijd achter mijn netgear r9000 dan

is de kelder altijd goede wifi zonder een herstart draait dit al een half jaar zonder problemen

 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

De super wifi wat ik gewonnen heb heb ik weg gegeven

de experia wifi doen het altijd achter mijn netgear r9000 dan

is de kelder altijd goede wifi zonder een herstart draait dit al een half jaar zonder problemen

Ik moet zeggen dat ik de Experia WiFi's al wat langer heb. En voordat ik de SuperWifi's er bij aangekoppeld heb er ook nooit problemen mee had. Nu ook niet vaak hoor. Heel af en toe.

Ik heb ze gekregen via pilot

Ik zou normaal een netgear ap in zetten (wat ik nog heb liggen) ex7000

aangezien ik in de kelder slecht bereik heb met mijn r9000 router heb ik hier de experia wifi

Om domweg de rede dat het kpn kastje maar 3watt trekt en best goed doet

Reputatie 7
Badge +24

Ook nog aan de dvs, jij durft wel :wink:

Wel lekker lekker warm daar trouwens ...

Ook nog aan de dvs, jij durft wel :wink:

Wel lekker lekker warm daar trouwens ...


Ja zit naast de zwembad ruimte

Dvs gebruik ik voor de camera's technische ruimte zwembad en 1 in de garage

 utp moeilijk te krijgen had het ook anders

gewild is een kelder onder de kelder zeg maar

wcd zit er daarom een dvs

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Michael Erhardt, welkom! Hopelijk ben er je eruit gekomen met de tips en informatie die hierboven gegeven worden. Als je nog ergens tegenaan loopt, laat het vooral weten. De community helpt je er graag verder mee. 

Hallo allen, ik ervaar eenzelfde probleem met mijn WiFi snelheid door heel mijn woning. Ik heb een 1gb abonnement van KPN glas.
Volgens Deco (klanten support) is alles netjes aangesloten via Cat6A UTP kabels door heel mijn woning en ik gebruik van switches van TP-link unmanaged. Deze hangen er ook netjes achter, 
alleen ik haal niet eens 20 of 30 kbps per seconde per deco systeem. En sommige liggen zelfs op 1 tot 12 kbps.
kan het iets aan mijn experiabox V10A liggen? En volgens Deco zou alles netjes moeten werken. Hiervoor de M9 plus gehad in huis, en deze weggedaan omdat ik dezelfde problemen ervaarde.ik heb tevens de Orbi netgear RBK353 gebruikt, ervaarde ik hetzelfde probleem en deze retour gestuurd. Heb nieuwe bekabeling aangelegd en patchkabels aangeschafd!!
 

Wie kan me helpen.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo allen, ik ervaar eenzelfde probleem met mijn WiFi snelheid door heel mijn woning. Ik heb een 1gb abonnement van KPN glas.
Volgens Deco (klanten support) is alles netjes aangesloten via Cat6A UTP kabels door heel mijn woning en ik gebruik van switches van TP-link unmanaged. Deze hangen er ook netjes achter, 
alleen ik haal niet eens 20 of 30 kbps per seconde per deco systeem. En sommige liggen zelfs op 1 tot 12 kbps.
kan het iets aan mijn experiabox V10A liggen? En volgens Deco zou alles netjes moeten werken. Hiervoor de M9 plus gehad in huis, en deze weggedaan omdat ik dezelfde problemen ervaarde.ik heb tevens de Orbi netgear RBK353 gebruikt, ervaarde ik hetzelfde probleem en deze retour gestuurd. Heb nieuwe bekabeling aangelegd en patchkabels aangeschafd!!
 

Wie kan me helpen.

Aangesloten via dit schema?

De tv ontvangers, indien van toepassing, heeft u rechtstreeks op het modem aangesloten? Dus niet op de switch? 

@Nick83 dank je wel voor je reactie. Inderdaad.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 dank je wel voor je reactie. Inderdaad.

Inderdaad wat?

@Nick83 met de tv hebben we geen problemen, deze doet het gewoon. En ik heb het inderdaad aangesloten zoals de afbeelding. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 met de tv hebben we geen problemen, deze doet het gewoon. En ik heb het inderdaad aangesloten zoals de afbeelding. 

Ok. Heeft u het WiFi van het KPN modem uitgeschakeld? Als u een pc of laptop bekabeld aansluit op de switch, de switch dus die achter de eerste Deco zit, welke snelheid haalt u dan?

Is de snelheid altijd te laag? Scheelt het misschien nog als de tv ontvangers (al een tijdje) uit zijn?

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis?

 

Misschien heb je hier wat aan. Overigens de deco's werken erg goed.

 

Deco en de Experiabox

Deco kan worden aangesloten op de Experiabox, belangrijk om rekening mee te houden is dat in deze situatie de routerfunctie van de Experiabox behouden moet blijven en de routerfunctie van Deco niet wordt gebruikt. Na de installatie moet Deco in accespoint modus worden gezet. Je kan Wi-Fi op je Experiabox vervolgens uitschakelen, dit is dan niet meer nodig. Wil je weten hoe je de deco in Access Point modus zet? Kijk eens naar deze video: https://www.youtube.com/watch?v=opMKVJ1udcA

Als ik dit doe, krijgt de M9 plus geen ip / toegang van de experia v10a. In het apparaten overzicht van de experia v10a komen ze ook niet terug. In toegangspunten van de experia, staat alleen de experia zelf en kan ik niet toevoegen.

 

MIs ik een instelling? Herkent iemand dit probleem?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PFL, ben je er inmiddels uitgekomen? Had je het betreffende YouTube filmpje ook bekeken?