Vraag

deco m9 en huidige wifi netwerk experia box

  • 1 April 2020
  • 18 reacties
  • 4975 keer bekeken

Ik ben een leek als het gaat om WiFi netwerk maar ik irriteer me dat ik niet overal goed WiFi netwerk heb. Ik heb een experiabox en wil mijn WiFi overal in huis goed hebben en ik heb daarom de deco m9 aangeschaft drie stuks.

bij de start van de installatie vraagt hij om wat voor verbindingstype de modem heeft en daarna begint deze met het maken van een nieuw WIFI netwerk . Kan ik gewoon me huidige WiFi netwerk hiervoor gebruiken en wat is het verbindingstype van de experiabox v10 en hoe krijg ik dit voor elkaar?

of moet ik het WiFi netwerk vanuit me experiabox sluiten.

 

michael


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Misschien heb je hier wat aan. Overigens de deco's werken erg goed.

 

Deco en de Experiabox

Deco kan worden aangesloten op de Experiabox, belangrijk om rekening mee te houden is dat in deze situatie de routerfunctie van de Experiabox behouden moet blijven en de routerfunctie van Deco niet wordt gebruikt. Na de installatie moet Deco in accespoint modus worden gezet. Je kan Wi-Fi op je Experiabox vervolgens uitschakelen, dit is dan niet meer nodig. Wil je weten hoe je de deco in Access Point modus zet? Kijk eens naar deze video: https://www.youtube.com/watch?v=opMKVJ1udcA

Heb je 1 wel met een utp kabel op je experiabox aangesloten?

Ik zou als leek gewoon voor de experia wifi gaan

en vaak krijg je deze van kpn na de wifi tool door gelopen te hebben

als je netwerk kabels hebt lopen bv 1 boven en een kun je bv tussen itv kastje plaatsen

Wifi tool

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

J

Reputatie 7
Badge +24