Vraag

DECO tp link en KPN

  • 18 mei 2021
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Nou, we hebben de overstap gemaakt naar KPN. We hebben niet gekozen bij ons nieuwe abonnement voor de wifi punten omdat we al naar tevredenheid gebruik maakte van het DECO TP link M5 systeem.

De afspraken met de monteur liepen in eerste instantie prima. Mooi op tijd en fijn dat de mogelijkheid bestaat meer werk te leveren. Wij wilden graag de deco TP link bekabeld hebben, dus de monteur ging hiervoor aan de slag. Kosten hiervoor, inclusief een switch en een kabel doortrekken zou ongeveer 70 a 80,- gaan kosten. Akkoord.

Vervolgens loopt het helemaal niet. De kabels lijken wel de internetsnelheid door te geven die bedoeld is, maar het DECO systeem kan dit niet oppikken op de een of andere manier. Monteur snapt het niet, probeert nog het een en ander. Conclusie, geen goed werkend internet, op geen enkele verdieping, systeem knalt er regelmatig uit, etc...kortom veel frustratie en een dikke rekening die 2x zo hoog uitvalt. Hier had ik natuurlijk niet mee akkoord moeten gaan, maar een kpn speedtest op een moment en op de kabels laat wel de juiste snelheid zien… 

Tweede monteur erbij gevraagd. Komt aan huis, maar belt het verkeerde 06 nummer, waardoor wij niet thuis lijken…

Derde monteur; meet alle kabels door en geeft aan dat het klopt. Ja, hij kan nu wifi versterkers via kpn neerzetten, nee, geen 2, maar 3 nodig a 249,-…. Nou, bedankt.

Volgende dag zelf maar googlen en deco homepage napluizen. UIteindelijk de oplossing; andere instelligen (acces point) en een voor een de deco's opnieuw toevoegen en alles werkt als een zonnetje.

  1. er zijn veel meer mensen (zie google topics deco TP Link/kpn) die dit probleem hebben, waarom is deze redelijk eenvoudige oplossing niet bekend bij de monteur.
  2. waar is de compensatie voor de veel te hoge rekening (meer vooraf ingeschat) bij een nieu werkende wifi...wat wel de leus is als je nieuwe klant wordt en een monteur naar je gestuurd krijgt.
  3. en als kers op de taart...werkt spotify family ook nog eens niet….zucht. Net 48min klantenservice, overigens alleraardigste meneer, maar conclusie; spotify abonnement ontkoppelen van kpn en gewoon weer terug naar abonnement via spotify….dus, handige service maar niet heus.

Graag kom ik in contact met KPN voor een juiste compensatie voor al deze ellende.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Tja... de meeste monteurs zijn geen it-specialisten. Als ze dat wel hadden geweest, dan hadden ze wel ergens anders gewerkt waar ze 3 x zoveel kunnen verdienen. 

Er bestaan 10tallen andere WiFi systemen met allemaal hun eigen dingetjes. Je kunt niet van een monteur verwachten dat die alles weet.

Reageer