Beantwoord

Denon Ceol N8 verbinding met experiabox 10a faalt

  • 10 January 2019
  • 3 reacties
  • 419 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Sinds 1 week ben ik in het bezit van de experiabox 10A. Ik heb al 5 jaar een internetradio , een Denon Ceol RCd-N8, gekoppeld aan mijn internet. Nooit geen problemen gehad. Sinds ik de experiabox heb is de verbinding slecht. Bij opnieuw opstarten van mijn internetradio zie ik het netwerk. Ik kan mijn apparaat ook koppelen, maar na een tijdje stopt de muziek en staat de melding: geen netwerkverbinding beschikbaar.
Ceol is draadloos aangesloten. Wifi is geen probleem. Ik heb een 50mbit abonnement. Op de plek waar de internetradio staat meet ik meer dan 50 mbit. Ik heb in meerdere topics soortgelijke problemen gezien, maar nog niet met de experiabox. Wie weet een oplossing?
Ik heb het overigens niet alleen met de internetradio, maar ook met een Huawei P8 lite en een laptop van 5 jaar oud. De rest van mijn devices geven geen enkel probleem.
Ik zie ze in mijn router wel staan als gekoppeld device met daaraan een IP adres.
icon

Beste antwoord door kne 16 January 2019, 17:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi kne, welkom op het forum! Wat ik als overeenkomende factor zie met deze apparaten is dat de Denon en de Huawei beide alleen 2,4Ghz wifi ondersteunen. Ik vermoed dat dit met je laptop ook zo is gezien de leeftijd. Het lijkt er dan op dat daar specifiek iets niet lekker loopt. Heb je aanpassingen gedaan in de netwerkinstellingen of gebruik je de Experia Box zoals hij geleverd is?

Wat je in dat geval eens kan doen is deze servicetool gebruiken om je kanaal aan te passen. Die staat veelal op automatisch waardoor de Experia Box zelf de beste kiest. Werkt vaak goed maar kan ook misgaan. Voor je hem aanpast, installeer Wifi Analyzer op de Huawei (of een andere Android telefoon) en meet welk kanaal je het beste kunt gebruiken.
Dank je.
Inmiddels is het probleem opgelost. Ik gebruik de Experia Box zoals hij geleverd is. Heb nu alleen de 2.4 en de 5 GHZ apart benoemd. Ik zie op de divices nu apart de 2.4 of de 5 GHZ staan. Daar verbind ik ze dan mee en sinds die tijd geen probleem meer.
Reputatie 7
Badge +30
Mooi zo, goed om te horen 🙂 Dat was inderdaad ook mijn volgende suggestie geweest. Ik gebruik zelf thuis ook gesplitste SSID's in verband met apparaten die alleen maar 2,4Ghz aankunnen.