Beantwoord

Devolo, de KPN versie, updaten met Devolo of met KPN firmware?

• 5 februari 2018
  • 4 reacties
  • 3041 keer bekeken

Mijn vriendin heeft een wat oudere KPN powerlijn adapter, ik heb van Devolo de cockpit geïnstalleerd en zal binnenkort eens kijken welke versie het is. Maar ze lijken niet direct op de versie die KPN nu bij de support afbeeld.

Nu ben ik benieuwd of KPN de Firmware aangepast heeft, of kan ik er gewoon de nieuwste firmware van Devolo op zetten? (wat doen jullie)

(ik zie in de app van Devolo dat standaard geactiveerd staat dat nieuwe firmware geinstalleerd wordt. Zit nu op andere locatie dus kan het niet testen / zien wat er gebeurd) https://www.devolo.nl/service/devolo-dlan-cockpit/

(Ik kan niet echt een gebruiksaanwijzing vinden van deze bij KPN, dus wil die van Devolo opzoeken en gebruiken. zien jullie handleidingen van oudere adapters bij KPN?)
icon

Beste antwoord door Jorrit 8 februari 2018, 16:40

Dat lijkt inderdaad op de DVS200. Op deze pagina vind je onze verschillende adapters. En hier de stappen hoe daarop de software te updaten.

Mijn advies is inderdaad om de firmware van ons te gebruiken wanneer de adapters bij ons zijn aangeschaft. Het kan goed dat de firmware vanuit Devolo nieuwer is. Ik heb alleen geen ervaring met de firmware vanuit Devolo en ik kan daarom niet garanderen dat dit zal werken.
Bekijk origineel

4 reacties

En ik had even contact met Devolo aangezien de link op hun website naar Devolo Cockpitt in de Appstore van Apple niet werkte, dat gaf de volgende reactie:

Geachte heer ....,

de cockpit app is niet meer up to date.
In plaats van de cockpit app gelieve de mydevolo app gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Rick ..........

Uw devolo Support-Team

Dus die installeer ik even op mij Ipad, en zal even zien of die app de powerlan adapters herkend.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi TT050, is het gelukt om de adapters een update te geven? Zo niet dan kun je de nieuwste software vinden op deze link. 🙂 Laat je me weten of het daarmee is gelukt?
Bedankt voor je reactie.

Ik heb nog niet gezien welke DVS (Draadloze Verbinds Set) er op die locatie hangt, de app van Devolo ziet ze niet.

(En als ik een foto wil uploaden hier vindt ie dat die te groot is, blijkbaar kan dit Forum dat niet automatisch omzetten) dan maar een soortgelijke van het net

Hier lijken ze op. Deze heten Devolo 200 en nog wat.

En je advies is te uploaden met KPN Firmware? Lijkt me dat de Devolo update nieuwer is?
Reputatie 4
Badge +6
Dat lijkt inderdaad op de DVS200. Op deze pagina vind je onze verschillende adapters. En hier de stappen hoe daarop de software te updaten.

Mijn advies is inderdaad om de firmware van ons te gebruiken wanneer de adapters bij ons zijn aangeschaft. Het kan goed dat de firmware vanuit Devolo nieuwer is. Ik heb alleen geen ervaring met de firmware vanuit Devolo en ik kan daarom niet garanderen dat dit zal werken.

Reageer