Beantwoord

DHCP, UPnP en Poort Forwarden voor camera's

• 26 augustus 2018
  • 87 reacties
  • 1232 keer bekeken

Toon eerste bericht

87 reacties

Reputatie 7
Heb jij naast de Experia Box nog een ander wifi accesspoint in huis?
Van welk merk en type is die?
Reputatie 3
Badge +4
Het is de Arcadyan wifi versterker dual band van KPN
Reputatie 7
Helder, dan begrijp ik ook waarom LAN4 aangegeven wordt bij het IP adres van die camera, blijkbaar heeft de camera een verbinding met de KPN WiFi "versterker".
Kan je die camera nu benaderen op 192.168.2.195?
Reputatie 3
Badge +4
Nee niet bereibaar helaas

Misschien dat ik iets kan ontdekken in het camera menu denk je?

Of zou het accespoint uitzetten helpen?
Reputatie 7
Jouw KPN WiFi "versterker" mag je rustig aan laten staan, die is het probleem niet.
Dus jouw camera is niet bereikbaar op http://192.168.2.195 en op http://192.168.2.195:8000 lukt het ook niet?
Zie je jouw camera nog wel in de DHCP cliënt list op de Experia Box?
Reputatie 3
Badge +4
Nee, zijn niet bereikbaar.
Nee, is inderdaad weg
Reputatie 7
Kan je er dan toch eens voor zorgen dat de camera met de wifi van de Experia Box zelf verbonden wordt, bijvoorbeeld door toch even de KPN WiFi "versterker" uit te zetten.
Zie je de camera nu wel weer in de DHCP cliënt list?
Zo ja, kan je hem dan benaderen?
Reputatie 3
Badge +4
Ga ik doen, laat je morgen weten
Reputatie 3
Badge +4
KNP wifi "versterker" uitgezet. Even gewacht, toen cameras uit en weer aangedaan.
Na een tijdje gekeken of ik ze kon benaderen via 192.168.2.195 of 197, met en zonder poortnummers, maar helaas. Heb de KNP wifi "versterker" weer aangezet.

Heb een app Fing die geeft
192.168.2.195 en 192.168.2.193 aan. De tweede is een oude instelling.
Wat kan dit betekenen?

Ga morgen weer verder in de cameramenu's kijken.
Reputatie 7
Hoe benader je die camera op 192.168.2.195?

Dat fing ook nog die oude connectie geeft is puur historie.
Het apparaat staat ook lichtgrijs en is dus niet actief.
Pas als dat apparaat zich weer aanmeldt zal deze op zijn nieuwe IP adres weergegeven worden.
Reputatie 3
Badge +4
Benader 192.168.2.195 via mijn samsung mobiel en apple ipad. Ga ze vandavond via mijn laptop benaderen.

Heb enkele dagen terug, toen je vroeg om de cameras te hard resetten, de camera's aangesloten via kabel en vanuit het menu van de camera alle instellingen op standaard gezet.

Ik denk er over om van het weekend uit het raam te gaan hangen, als benaderen via de laptop niet lukt, en dan de kap eraf haal en de resetknop in druk.
Reputatie 7
Benader 192.168.2.195 via mijn samsung mobiel en apple ipad. Ga ze vandavond via mijn laptop benaderen.Maar hoe benader je nu die camera.
In een browser of met een app?
Kan je de camera in een browser benaderen op http://192.168.2.195 of http://192.168.2.195:8000
Reputatie 3
Badge +4
Heb ze via browser proberen te benaderen, niet gelukt
Beste Peter_Wit,
Je probleem zit in de IP (DHCP) instellingen van je camera's, DNS 99% zijn ingesteld op dns van hun cloud.
Ik raad je aan zet MAC filter aan op je modem/router (MAC adressen invullen), en DHCP uit zetten!
Heb je 4 pc's 2 camera's 2 mobiel, hou de IP range dan tot 8. Ik ben geen voorstander van het 192.168.1.254 enz (255 is broadcast zit er vlak naast, jitter ofwel spetteren) maak er 10.10.1.1 van tot 10.10.1.19 (voorbeeld)
Alles instellen met een vast IPnummer (10.10.1.2 255.255.255.0 gateway 10.10.1.1 Dns 10.10.1.1 enz) Vul deze gegevens ook in bij de instellingen van je camera's. Alles werkt, stel dan in je modem hide SSID bij wifi.
Nu kan je vogelen met port forwarding, camera's staan standaard HTTP 80, HTTPS 443, ONVIF 888, FTP 50021. In de instellingen van je camera's HTTP 80 veranderen naar boven de 5000. Dan in je modem het vaste Ipnummer met portnummer forwarden naar je WAN van je modem. Gebruik https://www.noip.com/remote-access is gratis om een link aan te maken naar je camera's, werkt zeker! En volg je mijn advies zal google of andere sniffers je camera's nooit vinden. Heel verhaal succes! Hans (P.S Dit is voor 1 camera voor de tweede camera ipnummer en port+1 en nieuwe url verzinnen bij niop.com)
Reputatie 7
Dit heeft niets met "een DNS van hun cloud" te maken en ga nooit je camera's instellen door ze op de camera een vast IP nummer te geven. Gebruik altijd DHCP.
Zolang je vanaf jouw LAN die camera's niet kunt benaderen op hun LAN IP adres heeft het nogğ geen enkele zin om na te denken over port-forwardings. Eerst zal je die camera op zijn 192.168.2.x adres moeten kunnen benaderen.
Reputatie 3
Badge +4
Nog niet gelukt, krijg wel af en toe de bijgevoege melding in de EB. Als ik de EB opnieuw opstart is het weg
Reputatie 7
Je bent nu al de tweede die met deze melding komt.
Ik hoop dat KPN hier eens in wil duiken want dit hoort echt niet.
Reputatie 3
Badge +4

Ik heb het enkele weken geleden ook gehad.
Was misschien ook de eerste :-)
Toen heb ik een andere EB gehad, ook een V10.
Alles deed het van instellingen. Tot enkele dagen daarna. Nu duikt deze melding weer op.
Reputatie 7

Ik heb het enkele weken geleden ook gehad.
Was misschien ook de eerste :-)
Toen heb ik een andere EB gehad, ook een V10.
Alles deed het van instellingen. Tot enkele dagen daarna. Nu duikt deze melding weer op.
Zelf heb ik ook een V10 en ik roep al sinds de introductie van firmware versie 3.2 dat er iets mis is met de DHCP server van de V10. Ik ben echter nog nooit tegen deze kleding aangelopen.
Reputatie 3
Badge +4
Meestal geeft de LAN cliënt status dezelfde melding, deze keer (nog) niet.
Reputatie 3
Badge +4
Kan het een soort overbelasting van de DHCP server zijn @wjb? Heb veel apparatuur aangesloten: smart tv, ip-camera's, dweil-/stof robotten. En buiten de twee Hikvision buiten camera's werkt alles heel goed, ook bij na opnieuw opstarten van Experiabox e.d. om de Hikvision camera's aan de praat probeten te krijgen.
Reputatie 7
Ik heb zelf ook heel wat apparatuur aangesloten op de Experia Box, maar heb die melding nog nooit gezien.
Dat er sinds firmware 3.2 iets mis is met de DHCP server van de V10 staat voor mij echter wel als een paal boven water.
Reputatie 3
Badge +4
Verwacht niet dat dit DHCP probleem op korte termijn, via firmware update, op te lossen is.
Lees ik het goed dat de DHCP client van EB V10a iets beter is?
Reputatie 7
Verwacht niet dat dit DHCP probleem op korte termijn, via firmware update, op te lossen is.
Lees ik het goed dat de DHCP client van EB V10a iets beter is?
De V10a moet je op dit moment echt niet willen hebben want ik begrijp dat daarmee nog een hoop ellende is.
Reputatie 3
Badge +4
Wat kan ik als alternatief doen? Misschien de ingestelde ip-adressen van de EB 192.168.2.195 en 197 handmatig in de WLAN van de camera's instellen?
Is niet gebruikelijk weet ik.

Reageer