Beantwoord

DHCP, UPnP en Poort Forwarden voor camera's

• 26 augustus 2018
  • 87 reacties
  • 1236 keer bekeken

Toon eerste bericht

87 reacties

Reputatie 7
Wat kan ik als alternatief doen? Misschien de ingestelde ip-adressen van de EB 192.168.2.195 en 197 handmatig in de WLAN van de camera's instellen?
Is niet gebruikelijk weet ik.
Nee, dat heeft ook geen invloed. Als jouw camera onder IP adres 192.168.2.195 zichtbaar is op het netwerk, dan moet je hem ook gewoon kunnen benaderen.
Gebruik anders eens de app fing (Android en iOS) om te zien of deze de camera kan vinden.
Reputatie 3
Badge +4
Oké helaas.
Nee, staan er niet bij, kijk daar regelmatig op
Reputatie 3
Badge +4
Als jouw camera onder IP adres 192.168.2.195 zichtbaar is op het netwerk, dan moet je hem ook gewoon kunnen benaderen. Kan mij na stap 1 dat dit ip-adres zichtbaar was niet zo meer herinneren ?
De camera's waren niet bereikbaar.
Reputatie 3
Badge +4
Is uPnP anders een optie @wjb, of maken alle mogelijkheden gebruik van het WLAN ip-adres?
Reputatie 7
Is uPnP anders een optie @wjb, of maken alle mogelijkheden gebruik van het WLAN ip-adres?Eerst zorgen dat die camera's zichtbaar zijn met hun IP adres, al het andere is van latere zorg.
Zelf ben ik overigens absoluut geen voorstander van UPnP, maar dat terzijde.
Reputatie 3
Badge +4
Is uPnP anders een optie @wjb, of maken alle mogelijkheden gebruik van het WLAN ip-adres?Eerst zorgen dat die camera's zichtbaar zijn met hun IP adres, al het andere is van latere zorg.
Zelf ben ik overigens absoluut geen voorstander van UPnP, maar dat terzijde.

Lukt niet om de camera's zichtbaar te krijgen met hun ip-adres, maar blijf proberen. @Erik_ heb hetzelfde probleem als voorheen. Heb je misschien een (firmware voor de EB10?) oplossing?
Reputatie 7
Plaats hier eens een foto van de sticker met het MAC adres van die camera's.
Reputatie 3
Badge +4
Plaats hier eens een foto van de sticker met het MAC adres van die camera's.hier vast 1 camera, de andere foto zoek ik nog op. Heb wel de MAC adressen als tekst

Voor
LAN: bc: ad :28:cb:dc:a8
WLAN: 28:f3:66:3d:67:a1

Achter
Lan: a4:14:37:6e:17:ef
WLAN: e0:b9:4d:db:02:8e

Admin: spaties ingevoegd zodat het geen smiley wordt :)
Reputatie 3
Badge +4
Hierbij de andete foto
Reputatie 7
En de onderstaande DHCP bindings heb je neem ik aan nog staan....

...terwijl de camera's ingesteld staan om hun een IP adres via DHCP te krijgen.
Reputatie 3
Badge +4
Ja, de DHCP bindings heb ik nog staan.

Op het moment dat ik even de camera's kon benaderen na ontvangst van de andere EB V10, zag ik dat bij WLAN de DHCP stond aangevinkt.
Reputatie 7
Dus je hebt een "nieuwe" V10 en toch heb je nog altijd dezelfde problemen?
Zie je met fing die Hikvisions?
Op welke IP adressen?
Reputatie 3
Badge +4
Dus je hebt een "nieuwe" V10 en toch heb je nog altijd dezelfde problemen?
Zie je met fing die Hikvisions?
Op welke IP adressen?
Ja, het probleem met de DHCP cliënt doet zich ook voor bij de nieuwe V10. Fing ziet de camera's ook niet, ook niet met een ander ip-adres.
Heb morgen meer tijd om te gaan proberen de camera's zichtbaar te maken.
Reputatie 3
Badge +4
Ben van plan om vanmiddag de camera's en de laptop met kabels op de KPN "versterker" (accespoint) aan te sluiten.
Stel dat de camera's hierdoor wel zichtbaar zijn in het netwerk, wat kan ik dan het beste doen? Want als ik de kabels weer los maak, zijn de cameras waarschijnlijk niet meer te zien in het netwerk.
Reputatie 7
Als jij die camera's uiteindelijk via wifi gaat inzetten, dan zal je ze ook via wifi zichtbaar moeten hebben en niet via een kabel.
Als je ze via een kabel gaat aansluiten, dan krijgen ze een ander IP adres omdat dan het LAN MAC adres gebruikt wordt i.p.v. het WLAN MAC adres.
Reputatie 3
Badge +4
Begrijp ik je goed, als ik de camera's met kabels aansluit, ik via de webpagina van de camera's de camera LAN op 192.168.2.54 zie en in het tabblad WLAN kijk ik of die op DHCP staat en start de camera opnieuw op, krijg ik dan niet ook het ip-adres van de EB op het WLAN tabblad ?
Reputatie 7
Ik kan je niet volgen. Screenshots?
Reputatie 3
Badge +4
Nee heb ik nog niet, dit is als ik de camera's met kabel ga aansluiten straks en krijg de cameras in de LAN zichtbaar. Geef vanmiddag aan wat ik bedoel.
Reputatie 3
Badge +4
Kan 192.168.2.195 nu bereiken @wjb, ga de waardes op het plaatje invoeren oké?
Reputatie 7
Dan ben je inderdaad klaar voor de volgende stap en dat zijn de port-forwardings.
Reputatie 3
Badge +4
Stap 2 dus 😀
Reputatie 7
Stap 2 dus 😀Yes, met bij de tweede camera later nog een leuk addertje onder het gras. 😉
Reputatie 3
Badge +4
Ben benieuwd :-)

Kan het zo of hoort bij de mapping port 80 te staan
Reputatie 7
Ik weet niet welke poorten die camera gebruikt, maar als dat TCP poort 80, 554 en 8000 zijn, dan is de application goed en kan je die aan IP adres 192.168.2.195 toewijzen.
Jou camera zou vanaf dat moment via het publieke IP adres van jouw Experia box bereikbaar moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +4
Ja, de camera is bereikbaar via het publieke ip-adres

Ga nu de andere camera zichtbaar maken

Reageer