Beantwoord

DHCP, UPnP en Poort Forwarden voor camera's

  • 26 augustus 2018
  • 87 reacties
  • 1231 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Mijn twee Hikvision cameras opnieuw ingesteld na ontvangst nieuwe V10. Alles liep in eerste instantie heel goed. Nu zie ik de cameras niet meer van buitenaf. Misschien doe ik dubbele instellingen. Heb wel eerst de ene camera ingesteld en daarna pas de tweede.

Via de camera's een DHCP Wan ip-adres gekregen, laten we het (192.168.2.) 14 en 15 noemen.
Bij DHCP binding van de V10 deze 14ven 15 ingevoerd samen met het bijbehorende MAC adres.
Bij Poort forwarding - IPv4 van de V10 ook de ip-adressen 14 en 15 ingevuld met ieder hun eigen poorten (80, 554 en . . .)

Doe ik iets dubbel?
icon

Beste antwoord door wjb 15 september 2018, 19:51

Heb je het addertje al gevonden? camera werkt!
Heb andere ip-adressen en andere 8 . . . poort.

Bedoel je dat addertje @wjb 😃
Gefeliciteerd, het addertje was die andere 8 . . . poort. 😉
Bekijk origineel

87 reacties

Reputatie 7
Heb je het addertje al gevonden? camera werkt!
Heb andere ip-adressen en andere 8 . . . poort.

Bedoel je dat addertje @wjb 😃
Gefeliciteerd, het addertje was die andere 8 . . . poort. 😉
Reputatie 3
Badge +4
Heb je het addertje al gevonden? camera werkt!
Heb andere ip-adressen en andere 8 . . . poort.

Bedoel je dat addertje @wjb 😃
Reputatie 3
Badge +4
Stuur mij even een PM, doe ik het voor je op afstand via Teamviewer. Bedankt voor het aanbod. Mooie website van jullie. Heb op internet rondgekeken en wil nog iets proberen.
Stuur mij even een PM, doe ik het voor je op afstand via Teamviewer.
Reputatie 3
Badge +4
Lukt nog niet om om de DHCP foutmelding weg te krijgen.
Reputatie 3
Badge +4
Dat koppelen is nog niet gelukt. Blijft niet herkend worden. DHCP werkt nog niet goed. Maar blijf proberen ? bij de eerste camera duurder het ook wat lang voordat deze herkend werd
Reputatie 7
Lukt nog niet om de tweede camera zichtbaar te maken. De eerste camera lukte het mij door de EB helemaal uit te doen (herstel lukt niet) om de DHCP foutmelding weg te krijgen.Welke DHCP foutmelding?

Dan snel de camera terug naar fabrieks instellingen, zonder kabels, en kijken of hij zichtbaar te krijgen is, zo niet dan opnieuw.Het terugzetten naar fabrieksinstellingen zou absoluut niet nodig moeten zijn nadat de camera eenmaal goed gekoppeld is geweest.
Reputatie 3
Badge +4
Lukt nog niet om de tweede camera zichtbaar te maken. De eerste camera lukte het mij door de EB helemaal uit te doen (herstel lukt niet) om de DHCP foutmelding weg te krijgen. Dan snel de camera terug naar fabrieks instellingen, zonder kabels, en kijken of hij zichtbaar te krijgen is, zo niet dan opnieuw. Na terug naar fabrieksinstellingen blijft het LAN ip-adres zichtbaar i.p.v. het WLAN ip-adres. Blijf het proberen.
Reputatie 7
Voor elk apparaat geldt dat het IP adres niet meer zal wijzigen als je er een DHCP binding voor maakt.
Reputatie 3
Badge +4
Even een andere vraag. Wil de opnames van de cameras op de nas zetten maar het ip-adres veranderd met opnieuw opstarten. Kan ik op dezelfde manier de dhcp binding maken als met de camera, met zijn eigen mac en ip-adres?
Reputatie 3
Badge +4
Nee nog niet, ben toch niet verder gegaan 🙂
Reputatie 7
Heb je het addertje al gevonden?
Reputatie 3
Badge +4
Ja, de camera is bereikbaar via het publieke ip-adres

Ga nu de andere camera zichtbaar maken
Reputatie 7
Ik weet niet welke poorten die camera gebruikt, maar als dat TCP poort 80, 554 en 8000 zijn, dan is de application goed en kan je die aan IP adres 192.168.2.195 toewijzen.
Jou camera zou vanaf dat moment via het publieke IP adres van jouw Experia box bereikbaar moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +4
Ben benieuwd :-)

Kan het zo of hoort bij de mapping port 80 te staan
Reputatie 7
Stap 2 dus 😀Yes, met bij de tweede camera later nog een leuk addertje onder het gras. 😉
Reputatie 3
Badge +4
Stap 2 dus 😀
Reputatie 7
Dan ben je inderdaad klaar voor de volgende stap en dat zijn de port-forwardings.
Reputatie 3
Badge +4
Kan 192.168.2.195 nu bereiken @wjb, ga de waardes op het plaatje invoeren oké?
Reputatie 3
Badge +4
Nee heb ik nog niet, dit is als ik de camera's met kabel ga aansluiten straks en krijg de cameras in de LAN zichtbaar. Geef vanmiddag aan wat ik bedoel.
Reputatie 7
Ik kan je niet volgen. Screenshots?
Reputatie 3
Badge +4
Begrijp ik je goed, als ik de camera's met kabels aansluit, ik via de webpagina van de camera's de camera LAN op 192.168.2.54 zie en in het tabblad WLAN kijk ik of die op DHCP staat en start de camera opnieuw op, krijg ik dan niet ook het ip-adres van de EB op het WLAN tabblad ?
Reputatie 7
Als jij die camera's uiteindelijk via wifi gaat inzetten, dan zal je ze ook via wifi zichtbaar moeten hebben en niet via een kabel.
Als je ze via een kabel gaat aansluiten, dan krijgen ze een ander IP adres omdat dan het LAN MAC adres gebruikt wordt i.p.v. het WLAN MAC adres.
Reputatie 3
Badge +4
Ben van plan om vanmiddag de camera's en de laptop met kabels op de KPN "versterker" (accespoint) aan te sluiten.
Stel dat de camera's hierdoor wel zichtbaar zijn in het netwerk, wat kan ik dan het beste doen? Want als ik de kabels weer los maak, zijn de cameras waarschijnlijk niet meer te zien in het netwerk.
Reputatie 3
Badge +4
Dus je hebt een "nieuwe" V10 en toch heb je nog altijd dezelfde problemen?
Zie je met fing die Hikvisions?
Op welke IP adressen?
Ja, het probleem met de DHCP cliënt doet zich ook voor bij de nieuwe V10. Fing ziet de camera's ook niet, ook niet met een ander ip-adres.
Heb morgen meer tijd om te gaan proberen de camera's zichtbaar te maken.

Reageer