Beantwoord

DNS Debug , zoveel dat modem traag wordt.

  • 23 January 2022
  • 11 reacties
  • 251 keer bekeken

Ik heb in mijn modem zoveel DNS Debug dat deze traag wordt.

Meer dan 10 pagina per dag .

Als ik het forum bekijk zijn er zeer veel klanten die hier last van hebben .

Is er al een oplossing op komst?

 

Groet

Marcel

icon

Beste antwoord door Vulpen 27 January 2022, 00:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Hier hoef je je geen enkele zorg over te maken.

Het heeft ook helemaal niets met het traag worden te maken, daarvoor is de frequentie veel, heel veel te laag. Als je nu tientallen meldingen per seconde zou hebben à la, maar die paar per minuut? Nee, dan moet daar een andere oorzaak zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MarcelCora, begrijp ik het goed dat jouw snelheid niet is wat het moet zijn? Dat komt in ieder geval niet hierdoor. Maar waar wel? Wat ervaar je precies? Kun je dat uitleggen? En heb je verder het modem al eens herstart? 

Mocht het de wifi zijn, dan wil ik je vragen de tips voor trage wifi eens door te lopen. 

Dit gedonder komt na de update naar 448 , deze terug laten zetten naar 312 .

Het blijft tobben met de huidige versie s.

Modem alleen in gebruik voor internet , de rest staat uit.

Modem moet regelmatig geheel spanningloos.

Heb een vrouw die alles via de synology vpn server doet of deed , en dat heeft jaren goed gewerkt.

Ze werkt nu weer met een usb stick.

Maaar ja een hele goeie  “update” van KPN ?

Staan 50 pagina vol met gedonder.

Thuis een briefje opgehangen zodat ze weten welke stekker ze moeten trekken.

Ik heb het een beetje opgegeven .

Groet

Marcel

 

Reputatie 6
Badge +9

Deze specifieke foutmelding met betrekking tot wpad is een normale response in een netwerk waar geen proxy server aanwezig is. WPAD staat namelijk voor Web-Proxy Auto-Discovery protocol. Standaard heeft een windows machine “Proxy settings automatisch detecteren” aan staan. Dit zorgt ervoor dat windows naar een aantal standaard locaties zoekt om te zien of daar een proxy configuratie te vinden is. Deze locaties worden aan de DNS server gevraagd of ze bestaan.

Nu bestaan die locaties in een gemiddeld huishouden niet en dus komt de DNS server met de melding in de trend zoals je in je log terug ziet. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@MarcelCora inmiddels kun je een nieuwe firmware installeren op jouw Box 12 door het modem te resetten. Hopelijk zorgt dat voor verbetering. 

Goeie update/verbetering BOX v9/v10A/v12 .

Bestaan die?

Afgelopen jaren alleen maar gedonder gehad !

Ben aan het kijken voor een Fritz!Box modem .

Ben niet zo handig in IT wereld , maar ga dit wel proberen omdat , 

een KPN modem is altijd gedonder.

 

Groet

Marcel

 

Gelukkig vandaag maar een paar berichten , HIHI

 

Reputatie 7
Badge +24

Gelukkig vandaag maar een paar berichten , HIHI

 

Komt door een instelling in Windows. Als je bij de netwerkinstellingen ergens een vinkje weg haalt, dan zie je deze meldingen niet meer.

https://www.howtogeek.com/298460/disable-wpad-in-windows-to-stay-safe-on-public-wi-fi-networks/

Reputatie 7
Badge +20

Helpt het wat Nick83 aangeeft? 

Wil je echt een FRITZ!Box. Dan lees je op de site hoe je de FRITZ!Box kan aanvragen. Meer informatie in het FRITZ!Box topic.

Dames/heren ,

Modem is naar 516 , kan bijna niet meer inloggen in modem (duurt te lang) enkel na spanning eraf/erop kan ik inloggen . Tap openen duurt ook heeeeel lang.

Internet is slecht/traag en zelfs de tv begint nu te bufferen!

Staan ook weer zeer veel meldingen in het logboek (ook s nachts als er geen Windows machine aan staat!)

Alle wifi uit , modem wordt alleen voor tv en internet gebruikt.

Wat doe ik fout?

 

 

Groet

Marcel

Na een paar jaar tobben met de V10a / V12 zelf de Frits!box aangeschaft .

Nu week een Frits!box , wat een verschil !!

Makkelijk in te stellen , vrije keus in de instellingen , goede wifi , iedereen kan dat.

Niet meer resetten / stekker trekken / software terug en weer erop 312/448/516 , geen verbinding , extra router voor de wifi , ruzie thuis , en nog veel meer gedonder.

Even naar de concurrenten gekeken , maar daar zijn ook veel problemen.

Gek genoeg met de V8 en V9 jaren lang goed netwerk gehad , dus het kan wel @KPN .

En @KPN misschien in gesprek met AVM voor een nieuwe modem ?

Conclusie de V12 modem is gewoon niet goed !

Groet

Marcel