Vraag

DNS error experiabox 9? ZTE?

• 24 april 2018
  • 5 reacties
  • 307 keer bekeken

Iedere dag hebben we het probleem dat de android-apparaten geen verbinding .meer kunnen maken met internet. terwijl ze wel aangeven dat ze verbonden zijn met het huisnetwerk (WIFI). Ik heb er niet zoveel verstand van echter weet iemand wat er mis gaat en wat er aan te doen is.. Mijn vrouw wordt gek van het iedere keer resetten van het modem..- lijkt me overigens ook niet goed..

Ik h.eb een work-around gevonden door de DHCP toewijzing statisch te maken en te werken met de dns 8.8.8.8 en 8.8.4.4. maar dat lijkt me niet dat ik dat bij alle devices standaard zou moeten doen. .

Wat is er aan de hand en wat is de echte oplossing?

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hoi Redwizzard,

Heb je de DNS instellingen op je router (experiabox) gewijzigd of op je androïde apparaten? je hoeft de DNS namelijk op je apparaten niet te wijzigen maar op automatisch verkrijgen laten staan. Als je je DNS op je experiabox heb gewijzigd dan kunnen deze ook nog steeds op automatisch verkrijgen laten staan, mogelijk wel even verbinding verbreken en opnieuw aanmelden
Hi multieden.

DNS op apparaten gewijzigd
Op experiabox is dat niet mogelijk
Krijg te vaak DNS error op apparaten en dat vinden we hinderlijk vandaar zo
Verwacht van KPN dat men de router zo inricht dat DNS geen problemen geeft..
Heb gemerkt dat sites niet beschikbaar waren maar Google wel altijd.. dus wifi ok data ok dan moet fout in DNS liggen. De server van KPN of de DNS van de router is kennelijk niet betrouwbaar...

Wat gaat KPN er aan doen, kan KPN er aan doen? Ik ben benieuwd.
Reputatie 3
Badge +3
Goedenavond Redwizzard,

Stel je DNS is op automatisch verkrijgen in op 1 van de apparaten. en dan opnieuw verbinden met wifi.
dan zou je gewoon connectie moeten hebben, wat er nu gebeurt is dat je via 8.8.8.8 op een apparaat via de KPN DNS wordt gestuurd. Op zich zou dit trouwens ook mogelijk moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +3
Nog een kleine toevoeging, KPN kan hier niets aan doen, ze gebruiken hun eigen DNS server welke je kan terugvinden in je experiabox. Deze werken nomaliter prima maar dan moet je eigenlijk niet op je apparaten een andere instellen

Ik gebruik zelf ook de Google DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4 maar deze staat alleen ingesteld op mijn eigen router (geen experiabox). Ik stel op mijn devices geen DNS in, deze staan op automatisch verkrijgen.

Ik zie trouwens ook in je eerste bericht dat je statische IP adressen hebt ingesteld, heb je deze ook in je experiabox als binding ingesteld? Je kan prima gebruik maken van statische adressen maar dan zou ik in je experiabox de DHCP range aanpassen. bijvoorbeeld 192.168.2.1 tot 192.168.2.10 statisch en daarboven via DHCP verkrijgen. Dus dan krijgen nieuwe apparaten een nieuw ip adres boven de 192.168.2.11 van de experiabox. Nu kan het gebeuren dat je mogelijk 2 apparaten in je netwerk hebt met dezelfde ip adresssen en dat gaat fout!
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Redwizzard, ik zie dat je nieuw bent op het forum, welkom 🙂 Heel goed dat je gebruik maakt van de kennis die we hier op het platform hebben. Ik zie dat Multiedje jou een aantal tips en aanknopingspunten geeft om het probleem te verhelpen. Het is al een tijdje stil, is het jou inmiddels gelukt?

We zien graag je bevindingen terug ik dit topic 😃

Reageer