Beantwoord

DNS over HTTPS

  • 2 September 2019
  • 9 reacties
  • 532 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Iemand ervaring met DNS over HTTPS ???
icon

Beste antwoord door Hanspaint 8 September 2019, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Nee. Dat bestaat namelijk helemaal niet. Je bedoelt misschien dnssec.
Reputatie 2
Badge
Sorry het bestaat wel ik kan mijn router DNS over HTTPS instellen en ik bedoel niet dnssec
Reputatie 7
Badge +24
Nee, het zijn 2 totaal verschillende protocollen. Maar anders zie ik graag een linkje naar Wikipedia ofzo. Als het bestaat, zou het daar vast wel op staan.
https://github.com/curl/curl/wiki/DNS-over-HTTPS#publicly-available-servers

Invullen in router zou ik zeggen.

Of e.v.t. alleen in firefox, was een tijd terug een workaround voor UDP packet loss voor SIB4G abos.
Dag @Hanspaint . Ik kan hier zelf helaas niet zoveel zinnigs over zeggen. Heb je iets aan de antwoorden gehad?
Reputatie 2
Badge
Ik ga het toepassen en laat weten wat het resultaat is. In mijn geval maak ik geen gebruik van de expiriabox mijn eigen router is direct aangesloten op het glasvezelkastje. Als DNS server gebruik ik cloudflare voor DNS over HTTPS.
Dankjewel. Voor de meelezers en andere geïnteresseerden is het vast nuttige informatie!
Reputatie 2
Badge
Vanaf nu gaan al mijn Domein Name Service Request over HTTPS. De DNS provider is cloudflare. Omdat alleen cloudflare de DNS request kan zien zal zoiets als parental control, veilig internet door de ISP of een andere provider niet werken hiervoor moet je zelf zorgdragen. In mijn geval is dit geregeld in de router indien er binnen het lokale netwerk een IP-Adres voor de DNS server wordt opgegeven moet dit het adres van de router zijn. De router moet direct op internet zijn aangesloten, in mijn geval op het glasvezelkastje, anders werkt het niet (denk ik).

Telfort heeft gisteren DNSSEC geactiveerd, KPN komt daarna aan de beurt, zie onderstaande:

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vanaf-nu-heeft-telfort-extra-veilig-internet-met-dnssec-85090