DNS verzoek werkt niet op experiabox V9

  • 17 January 2019
  • 2 reacties
  • 72 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Vanuit mijn interne LAN werkt een verzoek naar mijn eigen domein (welke is gekoppeld naar mijn KPN IP adres) niet welke ik nodig heb om diverse diensten vanuit mijn Synology NAS te gebruiken. Buiten mijn LAN werkt dit prima. Nu heb ik begrepen dat dit een beperking is van de Experiabox V9 welke geen DNS loopbacks aankan. Een oplossing als een extra router achter de Experiabox is voor mij geen optie. Nu begreep ik ook dat de V10 dit probleem niet kent. Vlak voor mijn verhuizing kreeg ik een folder met daarin informatie over een V10 modem, maar om raadselachtige redenen is deze mij niet toegewezen en moest ik dus noodgedwongen mijn V9 (her)gebruiken. Wat zijn hier mijn opties?

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Je kunt hier vragen of ze hem om willen ruilen voor een v10 of v10a.
Beide kunnen nat loopback.

Als je kunt aangeven waarom je dit nodig hebt kunnen ze normaal de experiabox wel omruilen.
Tenmiste hebben ze bij mij wel gedaan.
Beste KPN,

Kan mijn Experiabox worden omgeruild voor een V10 exemplaar? De rede hiervoor is zoals bovenomschreven. Volgens mij zou ik deze al krijgen na mij verhuizing maar dit blijkt dus niet zo te zijn. Bovendien kan in de diverse diensten op Synology NAS nu lastig bereiken.

Reageer