Beantwoord

Dolby atmos / Netflix

  • 10 April 2019
  • 30 reacties
  • 980 keer bekeken

Reputatie 1
Krijg maar geen dolby atmos ondersteuning op mijn ontvanger terwijl ik dit wel krijg via mijn x box . Hoe kan dat
Graar hoor ik hier iets van

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Nadia 11 December 2019, 12:53

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 1
Krijg maar geen dolby atmos ondersteuning op mijn ontvanger terwijl ik dit wel krijg via mijn x box . Hoe kan dat
Graag hoor ik hier iets van
Reputatie 7
De Netflix app op de TV ontvanger ondersteunt nog geen Dolby Atmos.
Reputatie 1
Hwel erg bedankt voor je reactie
Patriekske
Reputatie 3
Badge +1
De Netflix app op de TV ontvanger ondersteunt nog geen Dolby Atmos.

Nou volgens mij wel hoor, afhankelijk van de TV. Mijn LG Oled (2017) ondersteund dat wel en we kijken netflix in 4K met DOlby Atmos. Echter je versterker zou een update moeten hebben. Mijn Marantz SR7010 ondersteund dat wel.
@ MelskeH

Dan kijk je via de app van je LG televisie (en is die ook met de HTS verbonden) en gebruik je niet de app in de KPN tv ontvanger.
Reputatie 7

Update: De tv-ontvanger 5202 ondersteunt Atmos en HDR. Als bestaande klant kan je die krijgen als je het 4k-pakket hebt. Deze is verkrijgbaar met het nieuwe KPN Hussel abonnement. 4k pakket wordt (nog) niet op elk adres aangeboden. Op je huisaansluiting moet er minimaal 100 Mbit/s breedband beschikbaar zijn. Hier vind je de  tv-ontvanger vip 5202.

Reputatie 1

Heb nu 4k pakket en daadwerkelijk veel series in Dolby atmos schitterend gewoon

Reputatie 7

Yeah! Dat is zeer aangenaam, @Patriekske. Bedankt voor het delen van je ervaring :)

Reputatie 3

Gaat de HMB2260 ook nog Atmos ondersteuning krijgen?

Ik heb een Dolby Atmos receiver met de nodige speakers. Aangezien ik geen 4k tv heb hoef ik ook geen 4k abonnement te hebben, maar atmos geluid geeft wel net een beetje extra kijkplezier.

Reputatie 1

Beste Sietse,

Ik weet niet of de HMB2260 Dolby Atmos ondersteuning heeft 

Ik heb toen een andere IPTV ontvanger moeten nemen 

De 5202 daar zat Dolby Atmos ondersteuning op 

Maar tot nu toe zijn er Alleen maar films / series te bekijken in Dolby Atmos bij Netflix de rest van de programma's / zenders ondersteund het nog niet

Hoop dat je hier iets aan hebt

Een fijne dag

Patriekske

Reputatie 1

Beste Sietse,

Heb zojuist even rondgekeken op internet maar ik verwacht dat jou tv ontvanger geen Dolby Atmos ondersteuning gaat geven 

Dit is bij de KPN allen maar weggelegd voor de 5202 en dat is een 4 k abonnement 

De rest van de ontvangers is niet uitgerust voor Dolby Atmos  ondersteuning 

Maar zoals ik jou heb verteld het word alleen nog maar ondersteund bij Netflix ( buiten een 4 k blue  Ray speler om)ik geef toe films en series kijken word een andere dimensie .Het klinkt zuiverder en het lijkt alsof je er echt inzit 

( De film)  maar jammer zoals zo vaak word nog niet alles met dit geluidsspoor opgenomen 

En dat is eigenlijk best jammer

PS bij Netflix moet je trouwens wel het duurste abonnement afnemen om Dolby Atmos ervaring te krijgen 

En je raad het al dat is 4k ondersteuning

Alvast een hele fijne dag Sietse

Gr  Patriekske

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Dit is bij de KPN allen maar weggelegd voor de 5202 en dat is een 4 k abonnement 

De 5202 wordt ook gebruikt voor nieuwe "gewone" abonnementen.

Maar zelfs dan heb je er weinig aan, alleen een klein aantal Netflix titels heeft Dolby Atmos geluid.

Exact, geen enkele zender heeft DD Atmos geluid (moeten ze ook weer rechten over betalen). En er zijn misschien een 20-tal titels bij Netflix waar ze bij de 4k versie (!) ook Atmos geluid aanbieden.

De HD ontvangers gaan dus geen Atmos ondersteuning krijgen, is zinloos. Wel Dolby Digital Plus. Ook alleen Netflix. Zenders komen niet verder dan Dolby Digital.

Uit de Help van Netflix:

Wat heb ik nodig om te kijken met Dolby Atmos-audio?

  • Een audiosysteem dat Dolby Atmos ondersteunt.

  • Een abonnement waarmee je in Ultra HD kunt kijken.

(met een HD ontvanger heeft ook voor Atmos het geen zin om het 4k abonnement te nemen. Dan krijg je de HD versie en daar geven ze dus geen Atmos geluid bij).

Reputatie 3

Ik heb het Premium abonnement van Netflix, dus de Atmos films zou ik daarmee moeten kunnen kijken, mits ik een ontvanger heb die dat ondersteund.

:arrow_right::arrow_right: Kan je beter gewoon een 4k UHD tv kopen. Daarin zit een úitstekende Netflix 4k app die Atmos ondersteunt. Daarvoor sluit je je Atmos audioset via HDMI ARC aan op je televisie.

Om het daarvoor nou van een ontvanger van KPN af te laten hangen… :wink: ! En Atmos heeft Netflix alleen bij 4k aanbod. Daar is dus geen KPN 4k ontvanger voor nodig, want er is ook niks via de KPN ontvanger dat 4k/Atmos heeft. Ook het 4k zender- en on demand aanbod niet. (on demand maar een 20 tal titels ook, zonder Atmos).

Kun je wel naar een abo met 4k bij KPN? Daarvoor is een aansluiting nodig die volgens mij minimaal 80 Mb/s kan leveren. Met een 4k TV maakt die norm die KPN stelt niet uit. Voor Netflix 4k (met Atmos) is minimaal 25 Mb/s nodig, dus met een aansluiting van af zo’n 35 Mb/s moet dat gewoon goed gaan.

Reputatie 3

Het nadeel van smart tv's is de ondersteuning van de app's die na een paar jaar al "out of date" zijn. En zolang mijn tv het nog gewoon doet heb ik geen behoefte om deze te vervangen.

Een 4k abonnement is inderdaad een optie. En dan gaat het mij niet direct om het 4k beeld.

Tja. Ook kan je een Apple TV box, een Humax H3 box of een "simpele” Chromecast gebruiken. Van af mijn mobiel kan ik met Atmos via Chromecast streamen. Tenminste, de mogelijkheid is er.
Maar dan nog moet je via HDMI ARC wel Atmos van de Televisie naar de Audioset kunnen transporteren.

→ en dat geldt ook als je een Arris vip5202 zou hebben. Dan kan je Atmos alleen gebruiken als je dat via de TELEVISIE kunt doen met HDMI ARC. Want de HDMI via de audioset laten lopen werkt niet.

Echter: wil je Atmos kunnen weergeven, dan is een 4k UHD tv, die Atmos ook ondersteund, sowieso nodig!

Reputatie 3

Want de HDMI via de audioset laten lopen werkt niet.

 

En waarom zou die optie niet werken?

Een blu ray met Atmos geeft ook gewoon het Atmos signaal daar aan mijn receiver via HDMI.

Zowel de blu ray als de itv-ontvanger zijn via HDMI rechtstreeks op de receiver aangesloten en de tv zit op de HDMI out van de receiver (waarbij ARC gewoon werkt).

En waarom zou die optie niet werken?

Het gaat vaak mis met de HDCP 2.2. Dat is dan niet snel genoeg in die keten.

Reputatie 3

En waarom zou die optie niet werken?

Het gaat vaak mis met de HDCP 2.2. Dat is dan niet snel genoeg in die keten.

Als dat signaal dan niet door gestuurd kan worden dan heeft de Atmos optie op de Arris vip5202 dan eigenlijk geen enkele zin? Dan kan ik inderdaad beter voor een NVidia Shield gaan, al is dat dan weer een prijzige optie voor alleen Netflix.

Reputatie 7

En waarom zou die optie niet werken?

Het gaat vaak mis met de HDCP 2.2. Dat is dan niet snel genoeg in die keten.

Als dat signaal dan niet door gestuurd kan worden dan heeft de Atmos optie op de Arris vip5202 dan eigenlijk geen enkele zin? 

Je kunt het Dolby Atmos geluid via de HDMI-ARC aansluiting naar je receiver door laten lopen.

Reputatie 3

En waarom zou die optie niet werken?

Het gaat vaak mis met de HDCP 2.2. Dat is dan niet snel genoeg in die keten.

Als dat signaal dan niet door gestuurd kan worden dan heeft de Atmos optie op de Arris vip5202 dan eigenlijk geen enkele zin? 

Je kunt het Dolby Atmos geluid via de HDMI-ARC aansluiting naar je receiver door laten lopen.

Het probleem is dat mijn tv 1 bruikbare HDMI aansluiting heeft. Mijn receiver heeft 8 HDMI ingangen (allemaal HDCP 2.2) en 2 HDMI uitgangen (waarvan 1 met ARC).

Ik heb dus alles op mijn receiver aangesloten, en van daaruit gaat het dan weer verder naar mijn tv.

Via de pass-trough optie kan ik ook tv kijken met uitgeschakelde receiver, maar de tv zelf is alleen op de receiver aangesloten.

Ik heb al wel eens een andere tv of blu ray speler overwogen met daarop Netflix met Atmos ondersteuning, maar app's worden na een jaar of 2 soms al niet meer bijgewerkt heb ik begrepen.

Reputatie 7

Heeft jouw televisie maar één bruikbare HDMI poort?

Waarom zijn de andere HDMI poorten dan niet bruikbaar?

Reputatie 3

Heeft jouw televisie maar één bruikbare HDMI poort?

Waarom zijn de andere HDMI poorten dan niet bruikbaar?

Een heel verrassend antwoord: omdat ze niet meer werken :wink:

De tv is van eind 2012, en 2 van de 3 HDMI aansluitingen werken helaas niet meer. Verder is het beeld nog gewoon goed, dus voor mij geen reden om de tv te vervangen.

Reputatie 3

Zijn deze Arris vip5202 nu ook gewoon te koop of alleen in bruikleen? Ik was via google aan het zoeken naar een itv ontvanger en nu kom ik deze tegen op marktplaats:

marktplaats.nl

Reageer