Beantwoord

Draadloos printen via superwifi lukt niet op alle apparaten

  • 10 April 2021
  • 23 reacties
  • 830 keer bekeken

na instal
latie van super wifi kan ik wel draadloos via wifi met (android) telefoons printen maar niet meer met alle (windows10) labtops. alles is voorzien van laatste drivers.

wat wel opvallend is aan de kpn superwifi is dat wanneer ik via de app kijk naar hoe de verbinding is zie ik dat de rinter op de 2,4g zit en de laptop op de 5g. vroeg me af of hier het probleem zit of dat dit niet uit maakt om de printer te bereiken op het netwerk.

wie heeft hier een oplossing voor.

 

icon

Beste antwoord door Vinyp 7 May 2021, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? 

Reputatie 7
Badge +10

Printers hebben nauwelijks nog ondersteuning op 5 GHz WiFi, ofwel alleen 2.4 GHz.
Zou niets uit mogen maken in de connectie ermee.

Apparaten met 2.4 GHz - 5 GHz WiFi of LAN (bekabelde) verbindingen moeten er mee kunnen printen.

had inderdaad begrepen dat printers op de 2,4ghz zitten, maar blijft wel vreemd dat sinds installatie van de kpn super wifi ik in eens niet meer kan printen via windows systemen en wel android systemen.

nog eventule andere suggesties om te proberen zijn welkom

 

EXPERIABOX V10

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u de printer verwijderd in windows en opnieuw toevoegt, word die dan gevonden?

Heb ik ook al geprobeerd.

helaas maakt dit niet het verschil.

De printer word wel gevonden in het netwerk en na isnstallatie geeft deze telkens aan dat er stuurprogamma ontbreekt.

1- gecheckt op stuurprogamma voor  de printer via windows en ook via printer site zelf.

helaas geen verbetering

 

2-gekke blijft voor mij dat voordat ik de 2 kpn super wifi (mesh netwerk) had geinstalleerd geen problemen had met printen via windows en nu wel met alle laptops. maar niet met mobiel (android)

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al geprobeerd de printer handmatig opnieuw te verbinden met het netwerk? En dan bedoel ik dus in de instellingen van de printer :)

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... welk merk en type printer is het?

handmatig verbinden is volgens mij niet het probleem.

wel trouwens gedaan.

printer is wel verbonden met netwerk.

echter kan ik niet met windows gebruik maken van printer maar wel met android

 mertk printer is Brother DCP-J562DW  wfi printer

dit alles heb ik pas gedaan nadat ik gebruik maak van kpn superwifi (mesh netwerk).

hierbij heb ik daarna alle nodige manieren al gebrobeerd om stuurprogamma's toe te voegen zowel via windows als via brother. met negatief resultaat.

Nogmaals dit alles is pas gebeurd na de installatie van super wifi punten van kpn.

 

Reputatie 7
Badge +24

En een testpagina afdrukken, lukt dat ook niet?

na het installeren van printer en verbinden met netwerk kan geen probleem met test pagina printen.

vanaf laptop kan ik geen test pagina printen zie fot boven.

geeft aan ontbrekende stuurprogamma terwijl alles up to date is.

zie bovenstaande teksten

Reputatie 6
Badge +9

@beasty lions 

Kies hier de download die je nodig hebt https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp-j562dw/downloads

Daarna zou je er voor kunnen kiezen om via een usb kabel je printer even te koppelen aan je computer om er voor te zorgen dat je printer je SSID vindt.

Hierna geef je je wireless key in en zou het goed moeten komen.

Testpagina afdrukken en Wallah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eerste had ik al gedaan,

via usb printer kabel koppelen aan computer heb ik nog niet gedaan.

ga ik dit nog even proberen.

ik heb dit gedaan door printer te koppelen met netwerk en vervolgens via pc te zoeken naar printer.

ga bovenstaande nog uit proberen. en laat uitkomst weten.

vermoed zelf nog steeds dat kpn super wif (mesh) de probleem veroorzaker is, mede omdat ik hier meer topics over heb gelezen ,maar kan hier nog geen vinger op leggen

Reputatie 6
Badge +9

@beasty lions 

Was het nog gelukt om iets te printen ?

was er nog niet aan toe gekomen via jouw manier. maar kreeg net een sms bericht van kpn dat vannacht de  superwifi word geupdate, dus wil dit eerst ff afwachten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bijzonder. Nog nooit gezien dat ze daar een sms over sturen...

heb ik ook nooit eerder meegemaakt.

 

ik blijf erbij dat ergens iets niet goed gaat in de superwifi van kpn.

kijk naar volgende bijgevoegde foto waarin je kunt zien dat

BRW94633009E184 - PRINTER 2,4ghz

    Laptop (windows) 5ghz  kan printer wel zien maar niet printen

    Windows PC         5ghz  kan printer wel zien maar niet printen

 

    Huawai p30 lite  (gsm android)  2,4ghz kan printer zien en ook printer

 

Ik vermoed eerder dat doordat de printer standaard op 2,4ghz zit hij verzend en ontvangt naar kpn mesh punt maar dat daarin de omzetting naar de 5ghz waar de labtops (windows) niet goed gaat en ze elkaar niet goed bereiken.

 

word vervolgd

Reputatie 7
Badge +10

ik blijf erbij dat ergens iets niet goed gaat in de superwifi van kpn.

Dat is nog voorafgaand op resultaten van een firmware update van Super WiFi's, zoals een aantal berichten hiervoor geopperd. Wacht eerst die update af wat dat als resultaat zou kunnen opleveren.

helaas heeft de update op de wifi super  niet geholpen

Hoi beasty lions,

Ik heb zojuist KPN super wifi geinstalleerd en ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Brother printer.

Mijn brother printer is zichtbaar verbonden met het KPN superwifipunt. Mijn laptop ook. 

Alleen mijn laptop geeft aan dat de printer offline is. 

Voordat ik superwifi had van KPN werkte het gewoon goed. 

Heb jij al een oplossing? Of weet iemand een oplossing? Dit is vrij irritant.

 

Hoi all,

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem.

Ik heb ingelogd op mijn super wifi punt via de browser en zag daar dat de printer er wel was, (en dus verbonden was), maar geen IP adres had. 

 

Wat heb ik gedaan:

  1. De printer verwijderd op mijn windows laptop (bij overzicht “printers” → deleten).
  2. De brother printer naar fabriekinstellingen gezet via het menu van de printer.
  3. Daarna de printer op nieuw verbonden met het super wifi punt.

Hoe heb de printer opnieuw verbonden met het super wifi punt?

  • De WPS knop lang indrukken achterop het superwifi punt. Het lampje wordt dan geel knipperend.
  • Daarna op de brother printer naar het Netwerk / WLAN menu gegaan en de optie “WPS / AOSS geselecteerd”. De printer gaat dan zelf verbdinding maken met het wifi punt.

Zodra de printer is verbonden met je superwifi punt (dat laat de printer aan je weten), kan je de printer weer toevoegen aan je computer via “printers installeren”. 

Ik zie de printer nu ook weer met IP adres in mijn superwifi portal.

@beasty lions missschien werkt dit ook voor jou.

Grt,

Vinyp

thanks.

problem solved