Beantwoord

Draadloos printen werkt niet meer

  • 21 June 2020
  • 13 reacties
  • 1041 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren kpn. De printer is verbonden via wifi met het modem experiabox 10a.

ik kan niets printen.

Ik weet niet wat ik moet wijzigen in de box om te kunnen printen

graag spoedige reactie.

 

johan

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 June 2020, 15:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @jokoren , de printer-software met de meest recente drivers even opnieuw installeren als ware het een nieuwe installatie met de printer nieuw uit doos.

Daar KPN een andere IP-range gebruikt dan de vorige provider, doet de printer het niet meer, die heeft nog de oude situatie in zijn geheugen zitten.

 

Okay Jan,

 

ik ga het proberen.

bedwnkt

Nee, dat wil niet.

de printer maakt via wifi verbinding met andere apparaten of router/ modem.

er zit een beveiliging op de experiabox v10a, las ik ergens en die moet er af.

wie weet meer?

groet,

 

johan

Reputatie 7
Badge +24

Je hoeft en kan helemaal niets te veranderen aan de Experiabox. Wat is het merk en type van de printer? Kunt u hem terug zetten naar fabrieksinstellingen? Resetten? Is de Experiabox door een monteur geïnstalleerd? 

Hoi Nick,

 

ik heb alle resets die mogelijk waren op de Brother printer gedaan.

hij zegt verbinding te hebben met het wifi netwerk, maar ik kan de printer nog steeds niet benaderen.

box geinstalleerd door een installateur. Niets gehoord over zaken mbt printen. Heeft ie ook niets over gezegd.

groet,

 

johan

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Klopt. Er valt namelijk ook niets over te zeggen. Het hoort gewoon te werken :grin:

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u in het configuratiescherm de printer al eens verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen?

Nooit problemen mee gehad en nu ineens.

vanaf desktop, laptop, ipad wil niets. De ipad van mijn vrouw kan de printer niet vinden in het wifi netwerk.

ik heb trouwens 2 superwifi apparaten. Zou het daar mee te maken hebben?

ik krijg, als ik kpn bel, geen antwoord.

ze verwijzen me naar dit forum.

behalve dat het opgelost moet worden komt het altijd slecht uit als het niet werkt.

ik wil graag reactie van een KPN technicus, als er geen oplossing komt van een slimme gast hier.

bedankt voor de moeite tot zover.

groet,

 

johan

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het type van die printer?

Het type is dcp j4120DW.

ik heb bij de instellingen van Netwerk wat geprobeerd met boot . Die stond op auto en heb em op DHCP gezet. en status op 1 x per 24 uur vernieuwen. Apipa uitgezet. wat het ook betekent; Hij doet het.
hehe.

hij deed het wel op de oude TP link die recahtstreeks aangesloten was op de experiabox en waar hij altijd mee verbonden was.

dus het moest toch iets worden met rebooten, want resetten hielp niet.

bedankt!

groet,

 

johan

Reputatie 7
Badge +24

En die tp link heeft u nu niet meer? Dat was ook een wifi accespoint? Of range extender ofzo?

Reputatie 7
Badge +24

Hi jokoren, welkom op het forum. 

Het lijkt erop dat de printer nu automatisch verbinding krijgt. Begrijp ik het goed dat alles nu goed werkt?

Mijn ervaring is dat een schone installatie van de printer het beste werkt na een overstap op een nieuwe provider, dus ook een reset van de printer zelf.

Reputatie 7
Badge +24

@jokoren, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.