Beantwoord

Draadloze netwerkprinter koppelen met Experia Box V10A

• 21 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 1325 keer bekeken

Badge
Hier een gelijk probleem en nog geen oplossing.
De oude experiabox geruild voor een nieuwe. Een KPN medewerker heeft het oude wachtwoord er weer ingezet daar ook de zonnepanelen etc middels wifi met de app communiceren.
Echter, de printer laat zich niet verbinden met de wifi netwerk.
Onder stapsgewijs hoe ik te werk ga:
Ik druk 5 sec op het knopje aan de linkerzijde (tip van hierboven)
Vervolgens laat ik de printer de beschikbare netwerken zoek
Het netwerk wordt gevonden en ik selecteer verbinden
Ik voer het wachtwoord in en selecteer verbinden.
Ja ongeveer 1 minuut geeft de printer aan dat er geen verbinding is gemaakt en krijg ik een foutrapport

Wat heb ik reeds gedaan:
Zeer veel pogingen
Wachtwoord gecontroleerd door als admin in te loggen in de experiabox

Wie weet waar het fout gaat?

Admin: bericht afgesplitst van Printer draadloos koppelen op Experia Box V10A
icon

Beste antwoord door BenenCorina 24 oktober 2018, 19:49

Opgelost!

In het tabblad 2.4 Ghz wireless mode op auto gezet.

Toen was het verbinden geen probleem😀
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi @BenenCorina,

Als ik je bijlage bekijk , zie ik onderaan een SSID staan H220N8B6D46. Deze SSID is zeker niet de default van een V10A , maar lijkt de oude Experiabox SSID te zijn.
Voor een V10A begint de default SSID met VRV9517xxxxxx.
Als je in je experiabox in logt en naar WLAN gaat, staat daar "SSID enabled" toevallig nog op OFF?

Badge
Opgelost!

In het tabblad 2.4 Ghz wireless mode op auto gezet.

Toen was het verbinden geen probleem😀
Reputatie 3
Badge +3
Hier een gelijk probleem en nog geen oplossing.
De oude experiabox geruild voor een nieuwe. Een KPN medewerker heeft het oude wachtwoord er weer ingezet daar ook de zonnepanelen etc middels wifi met de app communiceren.
Echter, de printer laat zich niet verbinden met de wifi netwerk.
Onder stapsgewijs hoe ik te werk ga:
Ik druk 5 sec op het knopje aan de linkerzijde (tip van hierboven)
Vervolgens laat ik de printer de beschikbare netwerken zoek
Het netwerk wordt gevonden en ik selecteer verbinden
Ik voer het wachtwoord in en selecteer verbinden.
Ja ongeveer 1 minuut geeft de printer aan dat er geen verbinding is gemaakt en krijg ik een foutrapport

Wat heb ik reeds gedaan:
Zeer veel pogingen
Wachtwoord gecontroleerd door als admin in te loggen in de experiabox

Wie weet waar het fout gaat?

Admin: bericht afgesplitst van Printer draadloos koppelen op Experia Box V10A

Je koppelt op welke band? (2.4 of 5) en staat het protocol op mixed (a, b, g, n) of fixed op een bepaalde band. Ouder printers verbinden meestal niet met de nieuwe standaarden (N) of 5Ghz.
Mogelijke oplossing: zet experiabox 2.4 op mixed en probeer te daarna nog eens. en.. let op je Web, WPA of WPA2 instellingen.

Cheers Ed
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Benen, bij de meeste printers werkt koppelen met de WPS-knop goed. Maar soms inderdaad ook niet zo. Dit valt officieel niet onder onze ondersteuning, maar we gaan eens kijken of we er niet samen uitkomen 🙂 Wat is het merk en type van de printer?
Reputatie 7
Badge +27
Dank je, Benen. Ik heb de handleiding doorgenomen. Daar zie ik de draadloze aansluiting onder kop 14 staan. Ik begrijp dat jij daaruit de tweede methode hebt geprobeerd met WPS. Kun je het eens met de eerste methode proberen zoals die op bladzijde 16 wordt uitgelegd?

Als dat ook niet werkt, kun je hier de resultaten van het foutrapport plaatsen?
Reputatie 7
Badge +27
Fijn dat het nu weer werkt, BenenCorina! Mooi om te zien hoe we met samen nadenken over iets tot een oplossing kunnen komen 🙂
Badge
Het betreft een Brother DCP-J315W.
Badge
Hallo Erik,

Zojuist heb ik getracht de printer met de modem via wifi te verbinden.
Op de Experia box heb ik de knop links 5 sec ingedrukt en vervolgens op verbinden gedrukt zoals omschreven onder kop 14 op blz 16 van de handleiding.

Helaas zonder positief resultaat.
Als bijlage het foutenrapport.

De weergegeven fout is TS-02.
Het lijkt alsof de ingegeven sleutel onjuist is, maar als ik als admin inlog om de sleutel te controleren zie ik deze sleutel en bij de overige apparaten is het geen probleem.
Vandaag ook vluchtig bij een medewerker van de IT afdeling gevraagd. Hij zei dat de printer te oud zou kunnen zijn en dat het protocol gebruikt door de nieuww experiabox niet door de printer wordt ondersteund.
Badge
@Radioman
De SSID is inderdaad nog degene van de oude Experiabox. Idem het ww. dan hoefe ik niets te wijzigingen in de communicatie tussen de pv panelen en de experiabox.
@Multiedje
Hoe wijzig ik de band en het protocol? Door als Admin in te loggen met het IP adres van de experiabox?
Reputatie 3
Badge +3
Hoi BenenCorina,

Mooi dat het nu werkt!

Grt Ed

Reageer