Beantwoord

Draadloze verbindingsset dvs 200 met 4k mogelijk??

  • 29 December 2019
  • 8 reacties
  • 970 keer bekeken

Beste forum leden, ik heb thuis de draadloze verbindingsset van KPN. Twee jaar geleden heb ik de DVS 200 gekocht en in gebruik genomen. Afgelopen maand heb ik een nieuwe tv gekocht waar 4k op te kijken is. Ik sta op het punt mijn abonnement te wijzigen zodat ik de 4k tv ontvangers krijg, maar werken deze ook in combinatie met de DVS 200?

icon

Beste antwoord door wjb 31 December 2019, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Clausfles . Welkom op het forum.

Daar is heel lastig te voorspellen. Aangezien het heel erg afhangt van je elektriciteitsnetwerk. In theorie kan het.

Probleem bij dit soort verbindingen is dat als er kleine onderbrekingen zijn dat je dat ook gelijk kunt zien. Je zou het kunnen testen door je tv tijdelijk, rechtstreeks met die dvs’n aan te sluiten en dan 4K content via de ingebouwde youtube app van je tv te kijken. 

Reputatie 7

Voor het kijken naar één van de drie 4K Ultra-HD zenders of het (beperkte) 4K Ultra-HD on-demand aanbod is het sterk af te raden om een "draadloze" verbindingsset te gebruiken en al helemaal de DVS200.

Voor het kijken van de "gewone" zenders maakt het overigens helemaal geen verschil t.o.v. de HD ontvangers.

Ik weet niet wat je wilt bereiken met dat 4K abonnement, maar weet dat het 4K Ultra-HD aanbod nog marginaal is en voorlopig ook nog wel even marginaal zal blijven. Je moet je dan ook terdege afvragen of het al wel zinvol is om een 4K abonnement aan te gaan.

Dank voor de snelle reactie, ik doe even een kleine toevoeging:

Momenteel maak ik gebruik van een normale HD tv ontvanger in combinatie met de DVS200.

@Erwin_ : Vraagt een 4k ontvanger meer signaal dan de normale HD ontvanger? Ik ga uw oplossing gelijk even testen, wordt vervolgd. 

@wjb:  Ik snap dat u daar zo over denkt, echter wil ik mijn TV aan de muur ophangen. De nieuwe 4k ontvanger heeft een bluetooth afstandbediening waardoor ik geen direct signaal hoef te hebben met de sensor. Zo kan ik het kastje achter mijn TV ophangen. Weet u toevallig wat er momenteel wel als aanbod is? 

Reputatie 7

Een HD zender vraagt iets meer dan 7Mbps, een HD-"Glas" zender zo'n 12,5Mbps en een 4K Ultra-HD zender ruim 26Mbps.

 

Er zijn drie 4K Ultra-HD zenders

1) Love Nature 4K (Natuurseries en documentaires)

2) Xite 4K (Muziek)

3) Insight (Extreme sportren)

Daarnaast zijn er een klein aantal 4K films in on-demand waarbij het aanbod vrijwel niet ververst wordt.

 

Wat dat betreft is het 4K abonnement mijns inziens dus weggegooid geld.

Dat je de ontvanger achter de televisie kunt plaatsen is natuurlijk wel een voordeel.

Ik kan me goed indenken dat dit esthetisch en praktisch de mooiste oplossing zou zijn. Ik hoop dat het lukt en dat je DVS’n een stabiele overdracht hebben.

 Op het forum zijn we sceptisch dat komt omdat er veel ‘horror’ verhalen zijn waarbij het gewoon niet lekker gaat werken. Dat neemt niet weg dat er veel huishoudens in Nederlands zijn waar het wel zonder issues functioneert. Succes.

Reputatie 7

Op het forum zijn we sceptisch dat komt omdat er veel ‘horror’ verhalen zijn waarbij het gewoon niet lekker gaat werken. Dat neemt niet weg dat er veel huishoudens in Nederlands zijn waar het wel zonder issues functioneert.

Maar de kans dat 4K televisie gaat werken met een DVS200 is mijns inziens best klein. Met een DVS1200 zal die kans al een stuk groter zijn. Meet anders eens de snelheid tussen de adapters met de devolo cockpit. Wat is de snelheid die je meet?

Eens, @wjb . Het zal er om spannen en bij de minste geringste fluctuatie krijg je waarschijnlijk vervelende verschijnselen.

Mocht je DVS upgrade overwegen, zit er uiteraard garantie op.  Dus dan even heel uitgebreid testen  en als het niet goed werkt kun je het geld terugkrijgen. Bonnetje goed bewaren en binnen 14 dagen terug, mocht het niks zijn. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.