Beantwoord

Draadloze wifi deur intercom en Experia Box V10

• 1 mei 2018
  • 6 reacties
  • 242 keer bekeken

Een goede avond,
Ben nieuw op het forum, en door verwezen naar dit Forum door een eerdere chat met KPN vanavond.
Ik heb de volgende vraag: Ik ben in het bezit van een video draadloze deur intercom (geen ethernet aansluiting), en zie in de Experia Box V10 dat het bijbehorende IP adres bij de LAN instellingen ipv bij de Wifi staat. Ik krijg dan ook deze deur intercom niet opnieuw gepaird met WiFi. Mijn vraag is dan ook lukt het niet om hem op Wifi te krijgen, door dat het bij de LAN intellingen kennelijk actief is, en zo ja hoe krijg ik hem dan weg uit de Experia Box, zodat ik het opnieuw kan laten pairen met Wifi ?
icon

Beste antwoord door wjb 1 mei 2018, 22:38

Ik neem aan dat jouw kPN WiFi "versterker" met een netwerkkabel op de Experia Box is aangesloten.

Dat betekent dat alle apparaten die op de KPN WiFi "versterker" zijn aangesloten dus ook via deze netwerkkabel met de Experia Box communiceren. Voor de Experia Box zijn ze daarom ook via het LAN aangesloten. Als je het IP adres van die deur intercom dus bij de "LAN instellingen" ziet staan dan is daar niets mis mee.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Heb je naast de Experia Box toevallig ook een wifi accesspoint in gebruik?
Ik heb een wifi versterker waar de deur intercom mee moet pairen.
Reputatie 7
Dat dacht ik al, de deur intercom is blijkbaar al met de wifi van de KPN WiFi "versterker" verbonden en daar is natuurlijk niets mis mee.
Je zou hem dan ook gewoon moeten kunnen gebruiken.
Nee, ik krijg de intercom niet meer op de wifi versterker, kortom hij vindt gewoonweg de intercom niet op het wifi netwerk.
Ook geprobeerd om hem te pairen met de Experia Box zelf, ook dat werkt niet.
Al met al, ik kan de mogelijkheden zoals de hd camera niet gebruiken, omdat hij zich niet aanmeld op het wifi netwerk.
Ik zie wel het IP adres van de intercom bij de LAN ipv WAN op de Experia Box staan.
Ik dacht dan ook dat het IP adres moet verdwijnen bij de LAN instellingen uit de Expera Box alvorens hem op Wifi aan te kunnen melden, maar hoe krijg ik hem weg uit de Experia Box. De instellingen staan dan ook in de Experia Box van de intercom op DHCP ... Klopt dit allemaal...??
Reputatie 7
Ik neem aan dat jouw kPN WiFi "versterker" met een netwerkkabel op de Experia Box is aangesloten.
Dat betekent dat alle apparaten die op de KPN WiFi "versterker" zijn aangesloten dus ook via deze netwerkkabel met de Experia Box communiceren. Voor de Experia Box zijn ze daarom ook via het LAN aangesloten. Als je het IP adres van die deur intercom dus bij de "LAN instellingen" ziet staan dan is daar niets mis mee.
Ok dan denk ik dat de intercom een defect heeft.Ik zal de intercom met de app op mijn mobiel opnieuw proberen aan te melden bij familie op het Wifi netwerk. Als het daar dan ook niet werkt zit er iets niet goed met de intercom denk ik, doet hij het daar wel, dan zit er iets niet goed met het netwerk thuis... kan ik dat zo zeggen ?

Reageer