Vraag

Dvd-speler aansluiten lukt niet

  • 9 November 2019
  • 11 reacties
  • 1186 keer bekeken

Bij mij lukt het niet

Ik moet scart kabel in interactief kastje steken en in de dvd  maar krijg niks wat moet ik er nog voor gebruiken 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je de scart kabel in de tv steken. En dan op de afstandsbediening de scart als source kiezen.

Reputatie 7
Badge +28

Als jouw TV meerdere aansluitingen heeft, dan kun je meerdere apparaten aansluiten op jouw TV. 

Veel moderne TV’s hebben tegenwoordig meerdere HDMI -aansluitingen. Vaak ook nog wel één of meerdere scart-aansluitingen.

HDMI is beter, maar scart kan natuurlijk ook. 

Vanuit de TV kun je de kabels  leggen naar de TV-ontvanger en de DVD. Dus  niet een kabel tussen de TV-ontvanger en de DVD. 

En inderdaad dan via de sourceknop-knop op de afstandsbediening van jouw TV kiezen voor de juiste bron. (Bv AV 1, AV2, HDMI 1 of HDMI 2. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Is het aansluiten van jouw DVD-speler op de TV al gelukt? 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Carla 51. Al een paar goede suggesties hierboven van de heren zie ik. Is het inmiddels gelukt? Ik hoop het wel.

Volgens mij moet je de scart kabel in de tv steken. En dan op de afstandsbediening de scart als source kiezen.

Zit geen scart kabel op mijn tv alleen op interactieve kastje 

Is het aansluiten van jouw DVD-speler op de TV al gelukt? 

 

Nee nog niet 

Reputatie 7
Badge +21

De scartaansluiting op de ITV ontvanger is een uitgang en je moet een ingang hebben.

Zit er misschien een andere ingang nog op je TV?
Heb je meerdere HDMI ingangen? dan kun je overwegen om een scart-HDMI omvormer aan te schaffen, maar ik denk dat een nieuwe DVD-speler met HDMI uitgang goedkoper is. Deze spelers kosten tegenwoordig ook al niet veel meer.

Reputatie 7

De scart poort op een TV ontvanger is een uitgangspoort om de TV ontvanger via scart op de televisie aan te sluiten. Deze kan niet gebruikt worden om een DVD speler op aan te sluiten.

Als jouw DVD speler geen hdmi uitgang heeft en jouw televisie geen scart ingang dan houdt het zo ongeveer op en heeft die DVD speler zijn eindpunt bereikt.

Wat is het merk en type van jouw DVD speler?

Er zijn ook scart-hdmi converters zoals deze (klik) maar ik heb daar nooit zoveel vertrouwen in.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moet je de scart kabel in de tv steken. En dan op de afstandsbediening de scart als source kiezen.

Zit geen scart kabel op mijn tv alleen op interactieve kastje 

Zitten er wel meerde HDMI poorten op je tv? Zodat er daar dus nog 1 van vrij is?

Reputatie 7
Badge +28

Bij mij lukt het niet

Ik moet scart kabel in interactief kastje steken en in de dvd  maar krijg niks wat moet ik er nog voor gebruiken 

 

Zit geen scart kabel op mijn tv alleen op interactieve kastje 

 

@Carla 51 

Zover ik het nu begrijp heeft jouw TV geen scart-aansluiting. 

 

Indien jouw TV één HDMI-aansluiting heeft, dan is die voor gebruik richting jouw interactief TV-kastje. 

Indien jouw TV twee HDMI-aansluitingen heeft, dan kun je een tweede HDMI-kabel gebruiken voor b.v. een DVD-speler. Maar dan moet die DVD-speler wel een HDMI-aansluiting hebben. Zo niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe DVD-speler. 

 

(Geen kabel leggen tussen jouw DVD-speler en de interactieve Tv-ontvanger.)

 

Is het zo duidelijk? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar de type nummers (merk en nummer) van jouw TV en jouw DVD-speler. 

Reputatie 7
Badge +28

@Carla 51 Ia alles nu duidelijk ?