Beantwoord

DVS setup > wifi versterken en extra uitgangen voor apple TV

• 11 december 2017
  • 2 reacties
  • 191 keer bekeken

Hi,

Op dit moment heb ik de volgende setup
1. kabel komt binnen in de meterkast
2. bekabeld naar experiabox V10
3. kabel naar DVS650 (vanaf poort 1 van experiabox)
4. via stroomnetwerk naar andere DVS650
5. bekabeld naar TV Box

Nu zijn er 2 problemen:
1. wifi is niet overal in huis even sterk
2. er is geen 2de poort vanaf de tweede DVS om op mijn appleTV aan te sluiten.

Kan ik dit op te lossen om na stap 4, een "WiFi Versterker DualBand" te zetten, en vanaf daar een kabel te trekken naar de TV en apple TV? Ik hoorde dat je de TV niet via een versterker/switch kon laten lopen.

Bedankt, Erwin
icon

Beste antwoord door Henk2304 13 december 2017, 15:29

Dag @erwinh, welkom op het forum!

Als je de KPN WiFi Versterker bedoeld, dat kan prima. Ik heb bij een familielid ook zo'n Versterker via een DVS gekoppeld aan de Experia Box. Naast een beter Wi-Fi-signaal levert het 4 extra LAN-poorten op die gebruikt kunnen worden voor zowel PC als iTV-ontvanger.
Alleen als een switch o.i.d. geen IGMP Snooping ondersteunt zou het een probleem kunnen zijn, maar dat zit bij de KPN WiFi Versterker wel goed.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Dag @erwinh, welkom op het forum!

Als je de KPN WiFi Versterker bedoeld, dat kan prima. Ik heb bij een familielid ook zo'n Versterker via een DVS gekoppeld aan de Experia Box. Naast een beter Wi-Fi-signaal levert het 4 extra LAN-poorten op die gebruikt kunnen worden voor zowel PC als iTV-ontvanger.
Alleen als een switch o.i.d. geen IGMP Snooping ondersteunt zou het een probleem kunnen zijn, maar dat zit bij de KPN WiFi Versterker wel goed.
Reputatie 7
Badge +24
Hey @erwinh, welkom! Sowieso bedankt voor de duidelijke uitleg van de situatie, scheelt een hoop. Zoals Henk al aangeeft, kan dit juist prima (bekabeld is natuurlijk altijd beter maar DVS kan ook). De KPN WiFi Versterker is hier uitermate geschikt voor. Laat je weten of het lukt?

Reageer