Beantwoord

DVS updaten op een Mac

• 13 augustus 2018
  • 24 reacties
  • 884 keer bekeken

beste , ik zou graag de verbindingsset willen updaten alleen krijg ik te zien dat het voor macOS niet mogelijk is.
Ik kan dan wel windows op mijn mac zetten maar dan moet ik na 2 minuten updaten van de verbindingsset de laptop op nieuw installeren wat ongeveer 30/45 minuten duurt en ik moet een backup maken.
Het is jammer dat mensen met een mac niet de draadlozeverbindingsset kunnen updaten, of ik ben verplicht als er een update uitkomt elke keer een nieuwe verbindingsset te kopen.
Dit staat erop de site van kpn waar je kunt updaten: Vereisten: Een PC met Windows 7,8 of 10 die voorzien is van een functionele Ethernetpoort.
jammer voor macOS gebruikers,

met vriendelijke groet

Admin: Bericht afgesplitst van Portforwarding bij wifi versterker en draadloze verbingsset
icon

Beste antwoord door Andrea O 15 augustus 2018, 13:51

Beste, ik maak gebruik van de mt 2360 en heb zojuist de laaste firmware van de 200 erop gezet
Ik heb een beste buurman gevonden die de nieuwste update er even voor me opgezet heb, het probleem is opgelost.
Bij het zip bestand van kpn kom ik geen devolo tegen, maar eind goed al goed het probleem is weg.☺
Iedereen bedank voor het mee denken.
@Joran had je misschien nog iets om te verbeteren voor de mt 2360 dan staat ik voor alles open behalve devolo.

ik vond nog ergens op de kpn forum met het onderwerp [Devolo, de KPN versie, updaten met Devolo of met KPN firmware?] ook het een en ander erover.
Maar er staan meereder dingen erover als je goed gaat zoeken op dit forum, maar goed het is opgelost.

met vriendelijke groet
Bekijk origineel

24 reacties

Beste, ik maak gebruik van de mt 2360 en heb zojuist de laaste firmware van de 200 erop gezet
Ik heb een beste buurman gevonden die de nieuwste update er even voor me opgezet heb, het probleem is opgelost.
Bij het zip bestand van kpn kom ik geen devolo tegen, maar eind goed al goed het probleem is weg.☺
Iedereen bedank voor het mee denken.
@Joran had je misschien nog iets om te verbeteren voor de mt 2360 dan staat ik voor alles open behalve devolo.

ik vond nog ergens op de kpn forum met het onderwerp [Devolo, de KPN versie, updaten met Devolo of met KPN firmware?] ook het een en ander erover.
Maar er staan meereder dingen erover als je goed gaat zoeken op dit forum, maar goed het is opgelost.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +27
https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset-1/handleidingen.htm#!/device/dvs/draadloze-verbindingsset-200-plus/topic/aansluiten/software-update/4
er was iemand die zich niet kon herinneren dat het ook voor apple beschikbaar was, ik had de link nog kunnen vinden.

I stand corrected, dank voor de link! Maak jij overigens ook gebruik van de DVS200? Of een nieuwere variant?

@wjb: Ik ga dit uitzetten bij het KPN Veilig team, hopelijk kunnen zij dit reproduceren.
Reputatie 7
Beste, hoewel iedereen ook zeg dat macOS goed beveiligd is liggen ook daar virussen op de loer.
Je kan beter voorkomen dan genezen.
Je kunt zeer zeker beter voorkomen dan genezen.
Het is alleen zo dat jouw Mac echt niet ziek zal worden van de devolo cockpit.
Je maakt een probleem dat niet bestaat en dat is jammer.

Ik deed dat gewoon via de link die ik al eerder gaf geen gedonder van programma zo of.
https://www.kpn.com/faq/16214 problemen die kpn veilig aan gaf kwamen juist uit de richting met exe.
Het is toch eigen gekke werk dat het zo allemaal moet.
Ik kan maar met 1 conclusie komen en dat is dat macOS gebruikers worden buiten gesloten om de dvs te updaten of je valt van het ene probleem in het ander.
Misschien moet je dan maar eens contact opnemen met devolo immers zij zijn het die geen firmware updater voor MacOS (meer) leveren. En als zij dat niet doen, dan kan KPN natuurlijk ook geen link naar die firmware updater voor MacOS aanbieden.

Nogmaals mijn goedbedoelde advies:
Negeer al die meldingen van KPN Veilig en installeer gewoon de devolo cockpit, dat is de enige manier waarmee je op een Mac de firmware van de adapters kunt updaten.

@Joran, misschien zou jij intern eens een test kunnen laten uitvoeren welke meldingen er dan door KPN Veilig gegeven worden op een Mac, ik ben bang dat we dat overzicht niet van @Andrea O zullen ontvangen.
https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset-1/handleidingen.htm#!/device/dvs/draadloze-verbindingsset-200-plus/topic/aansluiten/software-update/4
er was iemand die zich niet kon herinneren dat het ook voor apple beschikbaar was, ik had de link nog kunnen vinden.
Natuurlijk is het goed bedoeld het advies, je ben nooit te oud om te leren

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +18
Je moet ook zeker doen wat je zelf het beste vindt.
Luisteren naar anderen kan geen kwaad., maar toch zul jij de beslissing moeten nemen die jij prettig of veilig vindt..
We willen je niets opdringen, we geven alleen advies, jij beslist.
Beste, hoewel iedereen ook zeg dat macOS goed beveiligd is liggen ook daar virussen op de loer.
Je kan beter voorkomen dan genezen.
Maar wat ik voorheen deed met die dvs, ik deed ze in het stopcontact sloot het aan op de mac en het was binnen half min geüpdatet.
Ik deed dat gewoon via de link die ik al eerder gaf geen gedonder van programma zo of.
https://www.kpn.com/faq/16214 problemen die kpn veilig aan gaf kwamen juist uit de richting met exe.
Het is toch eigen gekke werk dat het zo allemaal moet.
Ik kan maar met 1 conclusie komen en dat is dat macOS gebruikers worden buiten gesloten om de dvs te updaten of je valt van het ene probleem in het ander.
Ik kan niet uit die 48/52 meldingen halen, welke wel goed is en welke niet.
Er kan er een melding bij komen die niet goed is zonder dat je er erg in heb, ik snap jullie goede bedoelingen maar wat er ook eerder werdt getypt " je kan dit proberen of je kunt dit proberen" ik ga liever voor save.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
KPN-veilig moet je helemaal niet op een Mac willen installeren.Wat mij betreft geldt hetzelfde voor Windows PC's.
Reputatie 7
Badge +18
Wat ik niet begrijp @Andrea O wat jij als Mac-gebruiker in godsnaam met KPN-veilig doet.
Als je ervoor zorgt dat je systeem de nieuwste updates heeft en iSecure draait dan heb je KPN-veilig helemaal niet nodig op een Mac.
Wil je nog saver zijn download dan ClamXav.app.
KPN-veilig moet je helemaal niet op een Mac willen installeren.

Overigens is dit op eigen risico, ik aanvaard geen enkele verantwoording als het fout gaat.
Reputatie 7
Badge +12
Ik deel de mening van de andere heren in dit topic dat Devolo Cockpit niet schadelijk is voor je Mac. Wil je het per se niet installeren, dan zou je het volgende kunnen proberen: je zou kunnen proberen het .exe bestand (ik begrijp dat die er wel is, toch?) te openen op je Mac met Wine. Dit programma kan de meeste .exe bestanden uitvoeren op MacOS. Je zou eens een kijkje kunnen nemen.

https://www.winehq.org
Reputatie 7
Beste, ik hoop dat je mij begrijp als ik devolo op me mac zet. Geeft die bij kpn veilig 48 meldingen [ik heb ook meegemaakt dat die er 52 aangaf}, ik kan niet zeggen van die 48 meldingen welke er wel goed is en welke niet.

met vriendelijke groet
Ik hoop dat je me wilt geloven dat je die 48 (of 52) meldingen dan het beste kunt negeren want geen van de meldingen zal wijzen naar iets schadelijks dat door de devolo cockpit veroorzaakt zou worden.
Ik zou graag een overzicht willen zien van die 48 (of 52) meldingen die je te zien krijgt.

Zoals ik eerder ook al zei, F-Secure (KPN Veilig) lijkt soms een beetje paranoia te reageren en dit is absoluut niet de enige situatie waarbij dat het geval lijkt te zijn. Ik ben dan ook geen fan van F-Secure en ik gebruik het dan ook niet.
Beste, ik hoop dat je mij begrijp als ik devolo op me mac zet. Geeft die bij kpn veilig 48 meldingen [ik heb ook meegemaakt dat die er 52 aangaf}, ik kan niet zeggen van die 48 meldingen welke er wel goed is en welke niet.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Beste, devolo gaat toch kijken welke snelheid er binnen komt op elk punt wat je in huis heb.
Dan gaat het toch van je mac naar de modem enz........, dat is me vanmiddag nog verteld van uit kpn.
Wat heeft dat nu met "in je systeem gaan zitten" te maken. Natuurlijk gaat die devolo cockpit communiceren met jouw router en de DVS adapters, maar dat is toch volstrekt normaal.
Als ik een netwerkschijf gebruik en daar bestanden op plaats, dan wordt er toch ook gecommuniceerd met de router en de netwerkschijf.
Dat is dus ook helemaal niets om je druk over te maken.

Maar ik had alleen een probleem met het updaten van de draadloze verbindingsset, maar naar devolo kreeg ik meer problemen.Welke problemen dan?

Gelukkig ben ik daar nu van af, ik heb van de mensen die kpn veilig doen het zelf te horen gekregen.Wat voor een onzin heb je nu dan weer te horen gekregen van "mensen die KPN veilig doen"?

Deze link verwijst mij naar kpn. https://www.kpn.com/faq/16214En de bestanden die je daar in stap 3 kunt downloaden zijn 100% de firmware updaters die je ook op de site van devolo zelf kunt downloaden.

Dan is er denk ik een mis communicatie tussen de mensen die op de forum zitten en mensen die kpn veilig doen en ik als klant hoef daar denk ik toch ook niet tussen te zitten.Ik ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum en als medewerkers van KPN klinklare onzin lopen te verkondigen, dan zal ik geen blad voor de mond nemen en daar dus iets van zeggen.

Nogmaals, je kunt die devolo cockpit software zonder enig risico gebruiken en er is echt helemaal niets om je zorgen over te maken, die software wordt geleverd door een gerespecteerd bedrijf.
Al het andere dat je gezegd wordt door KPN veilig of "die mensen die KPN Veilig doen" moet je echt met twee korrels zout nemen.
Je hoeft me natuurlijk niet te vertrouwen, je kent me immers niet, maar geloof me, ik zou er geen enkel probleem mee hebben om die software op mijn PC te installeren terwijl ook ik security hoog in het vaandel heb staan.
Beste, devolo gaat toch kijken welke snelheid er binnen komt op elk punt wat je in huis heb.
Dan gaat het toch van je mac naar de modem enz........, dat is me vanmiddag nog verteld van uit kpn.
Maar ik had alleen een probleem met het updaten van de draadloze verbindingsset, maar naar devolo kreeg ik meer problemen.
Gelukkig ben ik daar nu van af, ik heb van de mensen die kpn veilig doen het zelf te horen gekregen.
Kan iedereen uit 48 meldingen bij kpn veilig uit halen wat wel goed is en wat niet goed is, nou ik niet.
Als die bij mij aan geeft een gevaar, is dat genoeg voor mij.
Deze link verwijst mij naar kpn. https://www.kpn.com/faq/16214
Dan is er denk ik een mis communicatie tussen de mensen die op de forum zitten en mensen die kpn veilig doen en ik als klant hoef daar denk ik toch ook niet tussen te zitten.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Ik ben in ieder geval wel blij dat kpn veilig aangeeft wat die moet doen, want devolo gaat in je systeem zitten.Wat een onzin dat devolo "in je systeem" gaat zitten.
Die devolo cockpit kan je zonder problemen gebruiken, er zijn je al vele duizenden voorgegaan.
Dat devolo geen update executable voor MacOS levert, daar kan KPN niets aan veranderen.
Dat F-Secure (KPN Veilig) af en toe wat paranoia reageert zien we helaas wel op meerdere vlakken gebeuren.

Je hoeft echt geen Windows PC of virtuele machine te hebben om jouw DVS te beheren, dan kan je zonder risico gewoon met de devolo cockpit doen.

Welk apparaat moet je niet updaten, maar met dit ben je verplicht als je het officieel doet via kpn om het op een windows pc te doen.Dat is helemaal niet "officieel via KPN", het enige dat KPN op haar site doet is een link plaatsen naar de firmware updater voor Windows van devolo en niet van KPN.
Bijvoorbeeld naar deze windows firmware updater voor de DVS 1200+.

bron
Beste, het was toen 100% mogelijk om via kpn op een macbook de draadloze verbindingsadapters te updaten.
Er was toen geen vereisten dat het alleen op een windows programma mogelijk was en wat ze nu gedaan hebben maken ze onderscheid van klanten, al is het een waarschuwing voor potentieel gedrag bij kpn veilig het is niet fijn als je zo moet werken.
Je moet er vanuit kunnen gaan dat wat kpn veilig aangeeft klopt, je kan de dag van vandaag niet meer zonder een goede virus scanner/beveiliging.
Je kan toch niet mensen gaan verplichten die macOS hebben en klant zijn bij kpn om een programma erop laten zetten wat weer bij kpn veilig aangeeft potentieel waarschuwingen voor verdacht gedrag, je moet toch ergens op kunnen bouwen.
Mensen die klant zijn en een draadloze verbindingssets hebben moeten eigenlijk een windows laptop erbij gaan kopen, het lijk meer als normaal dat daar een toepasselijke oplossing voor komt.
Welk apparaat moet je niet updaten, maar met dit ben je verplicht als je het officieel doet via kpn om het op een windows pc te doen.
Ik ben in ieder geval wel blij dat kpn veilig aangeeft wat die moet doen, want devolo gaat in je systeem zitten.
Ik begrijp best dat die dat moet doen om alles na te lopen, maar niet bij mij.
Ik heb bij de klantenservice meerdere mensen gesproken ze zeggen allemaal" ze kunnen eigenlijk geen onderscheid gaan maken tussen windows gebruikers en mensen die macOS gebruiken".
Ik ben klant bij kpn en niet bij devolo,

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Andrea, de updates op onze sites zijn inderdaad alleen voor Windows computers. Ik kan me overigens niet herinneren dat we eerder Mac downloads aanboden.

De Devolo Cockpit zou een veilig programma moeten zijn, ik ben erg benieuwd wat KPN Veilig precies aangaf. Het is mogelijk dat dit alleen waarschuwingen waren voor potentieel verdacht gedrag. De cockpit moet wat netwerkverbindingen opzetten om de adapters te detecteren en bij te werken. Devolo levert zelf alleen Windows versies aan van het updateprogramma dus de Devolo Cockpit is het enige alternatief om op de Mac te gebruiken.

Het is jammer dat mensen met een mac niet de draadlozeverbindingsset kunnen updaten, of ik ben verplicht als er een update uitkomt elke keer een nieuwe verbindingsset te kopen.
Als je geen problemen ervaart met de adapters is een update niet verplicht. Een nieuwe verbindingsset kopen bij elke update is dan ook echt niet nodig.
Beste, ik heb me mac helemaal schoon gemaakt [ caches enz leeg gemaakt] alles opnieuw geïnstalleerd en ook kpn veilig opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren.
Ik heb gister om 14:25 kpn veilig laten scannen en er was niks aan de hand, naar dat ik het programma wilde installeren wat ze me aanraden, zag ik dat het programma zich ging bemoeien met de volumes van me mac enz.
Ik ben daarna niet verder gegaan met het programma om dat ik dat niet zag zitten omdat het zich ging bemoeien met volumes enz, ik vertrouwde het niet en liet daarna kpn veilig scannen en toen kwam er een hele lijst wat niet goed was.
Nu ik alles er weer opnieuw opgezet heb en alles heb verwijdert van devolo, werkt alles weer na behoren.
Nu is het alleen afwachten en kijken of er een manier komt vanuit kpn om de draadloze verbindings adapters bij te werken en niet alleen selectief voor windows gebruikers.
Voorheen was het voor macOS gebruikers ook mogelijk om de draadloze verbindingsset bij te werken.
Reputatie 7
dan noem ik het eerder monopoly .......windows welIk noem het commercie, break-even-point en return on investment.
dan noem ik het eerder monopoly .......windows wel
Reputatie 7
Als ik KPN zou zijn, dan zou ik de firmware upgrade van die adapters helemaal overlaten aan de leverancier van die adapters, devolo dus.
Die devolo cockpit is de beheersoftware van devolo voor die adapters en daar is echt niets bedreigends aan. Als KPN Veilig daar dan iets over gaat roepen dan twijfel ik eerder aan KPN Veilig dan aan de devolo cockpit.
Ik zeg overigens niet dat jij de enige bent met een macbook of een ander type Mac, maar wel dat het aantal Mac gebruikers het blijkbaar nog niet rechtvaardigd om ook voor die groep een upgrade executable voor de DVS te maken.
Beste, ik kan je vertellen dat ik dat programma niks vind.
Als ik daarna kpn veilig laat lopen, vind die niks anders dan bedreigingen, maar ik neem aan dat ik toch niet de enigste ben die een macbook heeft en draadloze verbindings adapters.
Ik zie het zo, als je een draadloze verbinding heb met die adapters, dan kunnen mensen die op macOS draaien die nooit updaten of ze moeten een windows laptop erbij kopen of iemand gaan zoeken die er 1 heeft of ze moeten nieuwe draadloze verbindings adapters kopen als er een update komt.
Bij de verkoop ervan mogen ze wel de mensen er beter over inlichten erover, het is toch geld genoeg wat je er voor betaald.

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Je hebt het over het updaten van een DVS ("draadloze" verbindingsset) en dan is die devolo cockpit uitstekend geschikt. Je kunt dan direct eens kijken hoe goed/snel die verbinding over jouw lichtnet is.
De Mac platform kent veel te weinig gebruikers om ook dergelijke update procedures voor te ontwikkelen.
Dan moet je dus maar de standaard programmatuur van de leverancier daarvoor gebruiken.
beste, ben ik dan verplicht om andere programma,s op mijn mac te zetten.
Ik zou aan nemen dat het updaten van zo set voor elke computer mogelijk is en niet selectief alleen voor windows gebruikers.
Het gaat mij ook alleen om de draadloze verbindingsset te updaten voor de interactieve tv.
Het zo toch normaal via deze site mogelijk zijn, maar daar staat alleen voor windows gebruikers. https://www.kpn.com/faq/16214 .
volgens mij waar jij de link van stuurde is van een thuis netwerk pc, mij gaat het alleen om interactieve tv.
Reputatie 7
Download de devolo cockpit voor Mac vanaf de onderstaande site.
https://www.devolo.nl/service/devolo-dlan-cockpit

Reageer