Beantwoord

DVS1200 en plug and play zonnepanelen, geeft dit storing?

  • 12 October 2021
  • 4 reacties
  • 213 keer bekeken

Goeiemiddag,

 

Voor mijn schuur wilde ik plug and play zonnepanelen aanschaffen. Deze kunnen heel makkelijk in het “gewone” stopcontact en voila. Ik heb even gekeken op welke groep deze dan komen als ik ze aansluit in het stopcontact van de schuur, om te voorkomen dat ik het op de keukengroep oid plaats en het dan te druk wordt.

 

Het blijkt de groep in de trapkast te zijn waar ook de DVS aan zit. Zou dit nu veel problemen geven, dat de zonnepanelen teveel interfereren?

 

ik zie veel topics over zonnepanelen en dvs maar vrijwel niks over 2 kleine paneeltjes die je gewoon direct in het stopcontact kan doen, geen idee of het ook wat zou uitmaken eigenlijk. 
 

Liefst trek ik een kabel door ipv gebruik van de DVS door maar dat wordt toch wel lastig in dit huis helaas.

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 October 2021, 17:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Kwestie van proberen denk ik.

Dit kan inderdaad wel een punt zijn. Die DVS gedijen denk ik minder goed maar de panelen hebben denk ik zogenaamde micro-omvormers per stuk of paneel, kan anders zijn met een centraal omvormer systeem. Dat het helemaal niet werkt lijkt me niet, maar maximale snelheid zal wel wat  te lijden hebben denk ik. Staat er niks over in handleiding? Heb je misschien URL van de panelen?

Dankjewel voor jullie reacties! Ze hebben idd een kleine omvormer die op de zonnepaneel zelf zit.

 

Het gaat om deze https://np-energy.eu/shop/zonnepanelen-plug-play/

Zal ze zelf ook nog even vragen hoe ze er over denken en zelf misschien van klanten hebben gehoord. En anders inderdaad gewoon proberen, wie weet valt het allemaal wel mee.

Dankjewel voor jullie reacties! Ze hebben idd een kleine omvormer die op de zonnepaneel zelf zit.

 

Het gaat om deze https://np-energy.eu/shop/zonnepanelen-plug-play/

Zal ze zelf ook nog even vragen hoe ze er over denken en zelf misschien van klanten hebben gehoord. En anders inderdaad gewoon proberen, wie weet valt het allemaal wel mee.

Ik hinkte tot nog toe op de gedachte dat die panelen een ethernetkabel nodig hebben en dat je daar (ook) DVS voor zou willen inzetten. Maar zo te merken gaat dat via WiFi of losse stopcontact adapter. Er is verder zo niks over eventuele storing te vinden. Ik zou me er niet door laten weerhouden, 100 meter ethernetkabel op rol kost 50 euro of zo, daarmee kun je betrouwbaar via de gekste omwegen die DVS wel vervangen mocht het toch te veel storen.