Beantwoord

dvs650 uitbreiden met extra adapter

  • 6 January 2020
  • 13 reacties
  • 285 keer bekeken

Ik zou mijn netwerk willen uitbreiden met extra adapter. Momenteel heb ik de DVS650. Met welke adapter zou ik kunnen uitbreiden zodat het geheel compatibel is.

Marco

icon

Beste antwoord door RBxx 6 January 2020, 23:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @MarcoA ,

In de KPN webshop is de DVS1200 te koop: Draadloze Verbindingsadapter 1200 (1 adapter)

De DVS650 is niet meer leverbaar, maar de DVS1200 werkt ook samen met jouw bestaande set.

Let op het advies van KPN: Voor de beste kwaliteit sluit je maximaal 3 adapters op elkaar aan.

Reputatie 7
Badge +9

@MarcoA Tip: Sluit de DVS1200 dan aan bij het modem, in plaats van een DVS650. Dat komt de snelheid in je netwerk ten goede.

Piet.

Reputatie 7
Badge +21

Goeie tip van Piet. De nieuwste, snelste DVS centraal in je netwerk.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MarcoA, je kan inderdaad uitbreiden zoals de heren aangeven. Wel zou ik inderdaad in totaal maximaal 3 adapters aansluiten. Dus als je er al 3 hebt, zou ik er geen bij nemen. 

Wie weet een oplossing als ik er meer dan 3 wil aansluiten.
Voor mijn 2 jongens wil ik er nl ook nog elk één, ze hebben allebei een desktop pc.

Badge +19

Een kabel trekken is het enige alternatief. Zeker als de mannen gaan gamen dan is het een must. Ze zullen je dankbaar zijn.

Maar het kan wel?

Badge +19

Als je meer dan 3 bedoeld dan zou je het moeten proberen.  Bij sommige werkt het maar het is vragen om problemen.  En hou er rekening dat er van de snelheid weinig over blijft.

Reputatie 7
Badge +21

Maar het kan wel?

Vijf stuks?? Ik zou er niet aan beginnen. Je mag blij zijn, dat het met drie DVS’en goed gaat. Er hoeft maar “dat” te gebeuren en ze gaan allemaal op tilt. De klachten hier op het forum zijn legio.

Reputatie 6
Badge +7

Ja want de mensen waarbij het perfect jaar na jaar werkt klagen niet hé?

 

 

Is er iemand die een alternatief heeft, zonder kabels te trekken. Moet toch wel een oplossing zijn?

Reputatie 6
Badge +7

Ja gewoon 5 DVS’en proberen en met een beetje fatsoenlijke elektrische installatie thuis (niet van het jaar kruik) zal het in vrijwel alle gevallen uitstekend werken met een gewoon zeer fatsoenlijke snelheid.

Online bestellen die 2 anderen zodat je onder de wet koop op afstand valt en ze te allen tijde mag retourneren (binnen de wettelijker regels)

 

Alternatief zou je een mesh netwerk kunnen proberen met voldoende satellieten maar zorg wel dat dat netwerk een dedicated backhaul heeft.

Met bijvoorbeeld een TP link Deco M9 set van 3 kun je een gemiddeld huis van een erg comfortabel netwerk voorzien. 

Oriënteer jezelf eerst eens op de Devolo website zodat je weet wat er is op DVD gebied is en kan.

Het is allemaal gelukt.
Er zijn er inmiddels 5 aangesloten en werken allemaal perfect (DVS 1200, 650 en 200).