Beantwoord

Eén van de twee Experia Wifi punten geeft lage internetsnelheid

  • 1 August 2021
  • 12 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik heb twee Experia WiFi punten aangesloten op een Experia Box 10: één in de meterkast, één op zolder. Dit werkte altijd prima, door het hele huis had ik snel internet. Maar na een stroomstoring geeft één van de twee punten problemen. Wanneer je naast het punt staat heb je volle snelheid, maar ga je een verdieping naar boven, dan heb je hooguit 1Mbit internet. Resetten hielp niets, en het omwisselen van de punten verplaatste het probleem van beneden naar zolder. Misschien dat het 5Ghz deel van één van de twee niet goed meer werkt, iemand anders misschien enig idee?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 August 2021, 20:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Lijkt alsof de gene die boven stond niet meewerkt?

Branden het 1e lampje groen, 2e lampje blauw? 4e lampje groen 

Zit er ergens een switch tussen?

Zie je de beide experiawifi’s terug in een wifi Analyser app?

Heb je al eens ingelogd op de Experiawifi’s? Daar zie je ook of ze werken/goed staan ingesteld.

 

De lampjes branden op beide zoals je beschrijft. Er zit geen switch of wat ook tussen. Beide wifi punten zijn zichtbaar in de analyzer, en zover ik kan zien in de instellingen zou het gewoon moeten werken allemaal, niets geks. M'n TV is gekoppeld op het ‘defecte’ wifi punt met 2.4Ghz, en dat streamt prima, terwijl m'n mobiel op 5Ghz op hetzelfde moment bijna geen connectie heeft.

 

Reputatie 7
Badge +20

Alles staat goed dus, maar toch werk het nog niet. Wat gebeurt er als je het 5GHz kanaal eens van auto afhaalt en vastzet op een kanaal? Maakt dat nog uit?

Alles staat goed dus, maar toch werk het nog niet. Wat gebeurt er als je het 5GHz kanaal eens van auto afhaalt en vastzet op een kanaal? Maakt dat nog uit?

Helaas niet.. Na het opslaan van een wijziging is de snelheid altijd een minuutje goed, en stort het daarna compleet in. Het bereik van het punt is volgens mij wel prima, alleen de 5Ghz heeft gewoon geen snelheid.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de Experia Wifi ook al eens een reset gegeven door middels van een scherp puntig voorwerp in het resetgaatje? Als je deze daarna weer toevoegt? Hoe gaat het dan? 

En is de stroomstoring door kortsluiting gekomen?

Heb je de Experia Wifi ook al eens een reset gegeven door middels van een scherp puntig voorwerp in het resetgaatje? Als je deze daarna weer toevoegt? Hoe gaat het dan? 

En is de stroomstoring door kortsluiting gekomen?

Ik kan zo snel geen resetgaatje vinden, heb het wel middels de resetknop gedaan (10 secs inhouden). Dit maakte geen verschil. De stroomstoring kwam inderdaad door kortsluiting.

Reputatie 7
Badge +20

Dan s de Experia Wifi vermoed ik daar niet uitgekomen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik mijn best doen om deze te vervangen. 

Dan s de Experia Wifi vermoed ik daar niet uitgekomen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik mijn best doen om deze te vervangen. 

Helemaal top! Ik heb m'n profiel geüpdatet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie nog een order van oktober, ik kan alleen zo de Experia WiFi niet vervangen. Ik wil je aanraden om met de defecte naar de winkel te gaan. Daar kan mijn collega de Experia Wifi omruilen. 

Ik zie nog een order van oktober, ik kan alleen zo de Experia WiFi niet vervangen. Ik wil je aanraden om met de defecte naar de winkel te gaan. Daar kan mijn collega de Experia Wifi omruilen. 

Okay helaas, iig bedankt voor het meedenken. De KPN winkel in Zwolle had 'm iig niet liggen, dinsdag eens proberen bij een KPN XL winkel. 

Reputatie 7
Badge +20

Hopelijk heeft die hem wel. Hoor het graag. 

Gelukt! Ze hebben me een nieuwe meegegeven en de boel draait weer als een zonnetje.