Eerste instelling Salora TV.

• 11 november 2017
  • 9 reacties
  • 6712 keer bekeken

Hier heb ik lang over zitten piekeren, de eerste installatie van mijn nieuwe Salora SMART TV 82HSB5002.

1. Zet TV en TV-ontvanger Kpn aan. Zorg dat de Experia box het goed doet en verbonden is met de TV-ontvanger.
2. Vul “land” in op eerste installatiescherm, druk op “OK”.
3. Bij de selectie van de bedrade aansluiting, zet je alles uit: digitale kabel, digitale antenne, analoog op “uit”. Druk op “OK”.
4. De TV gaat op zwart. Druk op de source-knop van de witte Kpn afstandsbediening. Selecteer de gekozen poort waar je de kabel van ontvanger naar TV in hebt gestoken:: HDMI 1 (arc), HDMI 2 of SCART.

Je hebt nu direct TV met de kanalen op de goede plaats!

LET OP: Wil je ook op internet? Dan heb je een extra ethernet kabel nodig van je experia box direct naar de Salora en moet je een WiFi verbinding tot stand brengen met je WiFi password van KPN.

Je kunt op deze TV ook een dongle in de USB-poort aan de zijkant steken en zo een WiFi verbinding tot stand brengen.

Let op: volg bovenstaande stappen en alles werkt direct prima. Als je het anders probeert reageert de tv nergens op en kom je niet uit het installatiemenu van de tv, ook al werkt je tv-ontvanger en Experia box prima. Hij blijft dan in beeld het bericht tonen “niet verbonden met internet” en een MAC-adres. Het heeft geen zin te proberen aan het MAC-adres van de TV te gaan vogelen.

Met dank aan de helpdeskmedewerker van KPN

9 reacties

Jopie, je hebt natuurlijk gelijk! Mijn huis is 82””...het was al nacht ik zal in de war zijn geweest! Thanks. 28HSB5002
Reputatie 7
Ik mis de stap om de afstandsbediening in te stellen op de Salora televisie. Zonder die instelling zal stap 4 fout gaan.
Reputatie 7
Je schrijft in stap 4 dat je de KPN afstandsbediening gebruikt om de source te selecteren. Als dit werkt voordat je die code (463) hebt ingesteld, dan is dat toeval. Nadat je die code hebt ingesteld zal dat altijd werken.
Reputatie 7
Ik heb geen Salora televisie.
Ik denk inderdaad dat je met de afstandsbediening van de Salora de source geselecteerd hebt, de KPN afstandsbediening werkt namelijk pas nadat die code 463 ingegeven is.
Reputatie 7
Laat maar, het is goed zo.
...Dan met de tv-ontvanger aan op de kpn-afstandsbediening de 'source' selecteren. Misschien was het wel de Salora afstandsbediening?! ...Precies, het was vast en zeker de Salora afstandsbediening die je die eerste keer gebruikte om de juiste source te selecteren.
Dat je dat na het ingeven van die code ook met de KPN afstandsbediening kan is logisch immers dan "weet" de KPN afstandsbediening welk infrarood signaal hij naar de TV moet sturen voor de source knop.
Zo werkt het bij alle televisies, ook bij mijn Sony's.
Reputatie 7
Badge +18
82 inch? dat is 208 cm
Weet je zeker dat het 82 is en niet 28?
82 bestaat niet volgens de site van Salora
Het lukte mij prima met Kpn en Salora afstandsbediening afwisselend, Kpn voor source. Daarna pas Kpn instelling wijzigen op afstandsbediening, code 463, eerder lukt niet.
Ho, excuus, ik snap je niet meer. Ik beschrijf hoe het bij mij werkte. De Salora afstandsbediening om in het installatiescherm van de TV alles 'uit' te zetten (antenne, kabel, analoog). Dan met de tv-ontvanger aan op de kpn-afstandsbediening de 'source' selecteren. Misschien was het wel de Salora afstandsbediening?! Dan de correcte 'input' kiezen, in mijn geval HDMI 1 (arc), maar HDMI 2 en SCART kan natuurlijk ook. En dan springt de TV aan op de KPN-zenders. Dan heb je een werkende TV en gebruik je de KPN-afstandsbediening om die in te stellen als de SALORA TV-afstandsbediening. Gebruik hiervoor de code 463. Ready. Alleen nog extra kabeltje of dongel voor de SMART functies.

Lukt het je zo? Misschien heb jij weer net een ander type SALORA? Er zijn er best veel. Lukt het niet, geef een gil en dan probeer ik de fout bij je te vinden. Sterkte!
Eeeh nee, dat is niet waar. Zodra je, door alles 'uit' te zetten en de goede 'source' te kiezen, de 'eerste installatie' van Salora hebt omzeilt, kun je de KPN-afstandsbediening gebruiken. Immers, dan bedien je de tv-ontvanger van KPN. Je kunt daarna, als extraatje, de code 463 invoeren, om ook de TV aan en uit te kunnen zetten via de KPN-afstandsbediening, maar dat is een cadeautje. Bij mijn oude beestje, een grote brede Sony stereo tv, kon dit helemaal niet.

Het probleem hier is, en het staat echt nergens in de handleiding, dat je die installatie-schermen van de Salora, bij de eerste installatie van je TV, moet zien te omzeilen. Daar ging mijn post over.

Zodra de Salora-TV de KPN tv-ontvanger herkent (via het 'switchen' van de source nadat je uit die installatie-schermen bent door alles dus 'uit' te zetten, zie bovenstaande punten), kun je de KPN-afstandsbediening voor ALLES gebruiken, net als bij een oude, analoge, TV (je gebruikt dan gewoon twee afstandsbedieningen).

De code 463 is een extraatje en bij dit type Salora was het ook nog een gok, omdat hij nog niet staat vermeldt in de lijst Salora TV's die kpn herkent.

Reageer