Vraag

Eigen FTP server op Experia Box V10a

  • 22 February 2019
  • 3 reacties
  • 817 keer bekeken

Badge
Ik heb al jaren een eigen FTP server op het netwerk van KPN. Door problemen met mijn oude modem, is deze vervangen door de Experia Box V10a, omdat dit modem beter geschikt zou zijn met de glasvezel aansluiting (volgens de klantenservice van KPN). Na ontvangst het modem aangesloten en de verbinding met de FTP server in het modem ingesteld. Nu, na enkele weken, is er geen verbinding meer met de FTP server, zonder dat er ook maar iets aan het modem is veranderd.
Hoe kan dit en hoe kan ik mijn eigen FTP server weer benaderbaar krijgen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
De port-forwarding voor FTP staat nu vast en zeker niet meer naar jouw FTP server te wijzen.
Dit was/is een verveldende bug in de V10A.
Deze week (t/m aanstaande maandag) wordt er echter een nieuwe firmware voor de V10A uitgerold die dit probleem zou moeten gaan verhelpen.
Stel de port-forwarding opnieuw in nadat je de firmware update ontvangen hebt.
Badge
Het is nu dinsdag 26 februari en nog steeds geen update op de Experia Box. Gisteren nog contact met de klantenservice gehad. Advies: harde reset op het modem, maar dan zijn wel alle instellingen weg. Toch maar gedaan, maar helaas, geen update van de software.
Alle instellingen weer teruggezet, maar zoals ik al dacht. Geen toegang tot de FTP server. Begin nu toch wel een beetje moedeloos te worden. Al ruim een week geen toegang tot de server. Nog geen boze mailtjes gekregen, maar dit zal niet lang meer duren. Zal toch nog maar weer contact met KPN opnemen om te zien of er nog een andere oplossing te bedenken is. Misschien mijn oude modem terug????
Badge
is inmiddels opgelost.