Vraag

Eigen netwerk op vakantiepark

• 3 november 2018
  • 32 reacties
  • 769 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Je kunt dus alleen maar via wifi op internet komen daar zo te zien.
Dan moet je iets hebben van wifi naar wifi en/of bedraad, iig naar meerdere apparaten achter 1 aanmelding ( dat is nu juist wat ze niet willen ws ).

Met een MIFI kastje zou dit kunnen, vermoed, denk ik . . .

Lijkt me erg vervelend als je tegen zoiets aanloopt na de koop, is daar vtv iets over verteld, of stond dat ergens in de voorwaarden in (nu achteraf wel) begrijpbare formulering :-(
Is er wellicht een mogelijkheid voor een echte eigen internetverbinding ?
Reputatie 7
Met een MIFI kastje zou dit kunnen, vermoed, denk ik . . .
Dat gaat hem ook niet worden immers het inloggen gebeurt op een Internet pagina en niet "gewoon" bij het aanmelden van de wifi.
Was het maar "gewoon" inloggen op wifi, dan was de aanschaf van een GL-iNet AR750 voldoende geweest. Ik gebruik zo'n travelroutertje tijdens zakenreizen in het hotel om m.b.v. de iTV app en een Chromecast televisie te kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Aha, je begrijpt wat ik bedoel, maar waarom zou dat dan in dit geval niet kunnen.
Met het mifi kastje wat ik heb kan/kon ik op een netwerk met een wifi inlog toch meerdere apparaten verbinden.

Is in dit geval de meest eenvoudige oplossing om een laptop te gebruiken ipv de tv ?

NB. de link die je geeft : mooie pagina maar wat de functie van dat kastje is kan ik daar niet uithalen.
Maar dat heb/zie ik heel vaak bij de veeeeele kastjes die deze wereld "rijk" is.
Voor elke oplossing is weer een probleem 😕
Reputatie 7
Met het mifi kastje wat ik heb kan/kon ik op een netwerk met een wifi inlog toch meerdere apparaten verbinden.
Omdat dat mifi kastje, net als die GL-iNet AR750, niet in staat is om op die Internetpagina in te loggen zodat de wifi verbinding gebruikt kan worden. Zoals gezegd, als het nu alleen maar inloggen op de wifi was, maar dat is het dus niet, er zit een "vangpagina" achter waar op ingelogd moet worden.

NB. de link die je geeft : mooie pagina maar wat de functie van dat kastje is kan ik daar niet uithalen.
Dan download je toch even de User Guide die op de Dowload tab vermeld wordt.
Ja en nee🤔, omdat je via tablet of telefoon netwerk herkent en dus niet elke keer hoeft in te loggen. Maar gasten wel.
Ik heb me laten vertellen dat je mogelijk iets kunt doen met het klonen van IP-adres. Maar dat je dit wrs regelmatig moet doen omdat alles gereset wordt. Iemand daar ervaring mee?
Reputatie 5
Badge +6
Ze bedoelen waarschijnlijk het MAC adres.

Je zou met een laptop kunnen inloggen op je netwerk met een MAC adres dat gelijk is aan dat van je Chromecast. Daarna je laptop vervangen door de Chromecast. Maar er is geen garantie dat dat werkt en je moet het iedere keer opnieuw doen.

Andere optie is natuurlijk om met de laptop in te loggen en dan het internet delen vanaf de laptop.

Reageer