Beantwoord

Eigen router achter KPN Alles-in-1 Pakket

• 22 juni 2017
  • 6 reacties
  • 4021 keer bekeken

Beste,

Vandaag (21-06-2017) is er bij mij thuis een nieuw Alles-in-1 Pakket geinstalleerd, inclusief Experia Box. En laten we eerlijk zijn, deze functioneren niet zoals menig IT'er wilt. Ik ben zelf IT-student, dus ik weet waar over ik praat 😉.

De monteur vertelde mij: "Het modem (dus de Experia Box) omzetten in Bridgemode is niet mogelijk omdat het conflicteert met het uitzenden van de televisie". Nu ben ik eigenwijs en ben ik benieuwd of het toch niet op een of andere manier mogelijk is.

Onderstaand een uitwerking van mijn plan.

Nu is de vraag aan jullie, is het mogelijk om dit plan uit te voeren, i.v.m. het conflict dat zich blijkbaar voor zal doen.

Bedankt voor jullie respons.
icon

Beste antwoord door wjb 22 juni 2017, 11:59

Ik heb een tweede router achter de Experia Box staan voor mijn zakelijke netwerk en dat functioneert al jaren zonder enig probleem.
Ik heb ook 2 vlan's actief op mijn netwerk zodat ik overal in mijn woning LAN poorten kan toewijzen aan het privé LAN van de Experia Box of het zakelijk LAN van mijn tweede router.
Gebruik die Netgear switches.
Richt deze zo in dat vlan 1 op elke poort untagged is ingesteld, uitgezonderd de LAN poorten die met de Experia Box en de TV ontvangers verbonden worden. Op die poorten komt vlan 2 untagged te staan. Op de LAN poorten waar een andere switch op aangesloten is wordt vlan 2 als tagged geconfigureerd.
De Experia Box wordt dus op de LAN poort met vlan 2 untagged van hoofdswitch aangesloten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Die Experiabox vervangen door een goede router, (lees: Mikrotik, EdgeRouter, USG, sommige Asus'en). Dan kan je die direct aan het FTU/NT hangen en daarachter de Experiabox.

De Experiabox heeft het telefonie VLAN nodig (kan je gewoon doorzetten)