Beantwoord

Eigen router direct aansluiten op glasvezelkastje

  • 7 May 2019
  • 6 reacties
  • 1747 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb KPN glasvezel geen vaste telefoon en ook geen tv. Nu is de expiriabox via Wan met utpkabel aangesloten op het glasvezelkastje. Nou is mijn vraag kan ik mijn eigen router direct aansluiten op het glasvezelkastje ? Dus Wan poort eigen router direct naar glasvezelkastje ?
icon

Beste antwoord door wjb 7 May 2019, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Je kunt de Experia box prima vervangen door jouw eigen router.
Wel is het zo dat Internet bij KPN over vlan 6 aangeboden wordt.
Als de WAN poort van jouw router op vlan 6 ingesteld kan worden dan is dat zelfs geen enkel probleem. Mocht dat niet kunnen (kans daarop is groot) dan kan je eenvoudig een switch die vlans ondersteunt (zoals de Netgear GS105Ev2) tussen jouw router en de NTU plaatsen om alsnog op vlan 6 te communiceren.
Reputatie 2
Badge
Bedankt wjp ik gebruik een Synology rt2600ac die eenvoudig en simpel kan worden ingesteld hiervoor
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Hans. Dankjewel wjb voor het antwoord. 🙂
Reputatie 2
Badge
Voor connection moet ik het PPPoE protocol gebruiken en dus een id en password geven volgens mij is dat kpn kpn ??????
Reputatie 7
Op mijn EdgeRouter heb ik de login ingesteld op XX-XX-XX-XX-XX-XX@internet met wachtwoord ppp waarbij XX-XX-XX-XX-XX-XX het MAC adres van de WAN poort van de router is. Overigens mag het wachtwoord naar ik begrepen heb van alles zijn, dus ook kpn is goed.
Reputatie 2
Badge
Bedankt @wjb ik heb nu genoeg info om het linksom of rechtsom werkend te krijgen