Beantwoord

Eigen router en access points

  • 12 September 2019
  • 6 reacties
  • 492 keer bekeken

Ik ben net verhuisd naar een groter huis. In de meterkast staat de Experia box.
Ik wil een eigen router plaatsen achter de experia box, in huis heb ik op 3 punten een UTP aansluiting voor accesspoint.
Ik wil een goede wifi performance voor gezinsgebruik (nu 200mb, zal alleen maar toenemen) maar heb niet de hoogste eisen.
Zijn er goede tips van merk/types apparatuur?
Enige eis is POE voor de access points, ik heb alleen UTP punten tbv de acces points.
Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Sanderk19 16 September 2019, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Sanderk19. Welkom op het KPN Forum! Ik lees dat je advies wil over een eigen router en/of accespoints. Misschien heb je iets aan dit topic. ☺️
Reputatie 7
Badge +24
TP-Link EAP 225 en EAP 245 zijn accespoints die op PoE werken. Maar eigenlijk alle merken hebben ze.
Reputatie 7
Badge +24
Die extra router heb je niet nodig om die accespoints te laten functioneren. Wat is het doel van die extra router? Wil je van een functie gebruik maken die de Experiabox niet ondersteund?
Ik heb inmiddels begrepen dat ik voldoende heb aan een switch met access points inderdaad. Ik heb verder geen functionaliteit nodig.
Dank voor de reactie!
Reputatie 7
Badge +24
Later loop je misschien ergens tegenaan wat niet kan op de Experiabox, dan kun je dr alsnog een router tussen zetten.
Ik ben de switch en access points aan het installeren. Toch niet zo eenvoudig, merk ik.
Ik heb de TP-Link TL-SG108PE en EAP225-Wall access points.
Waar loop ik tegenaan:
  • de switch heb ik aangesloten op een ethernetpoort van de Experia V10A
  • vervolgens heb ik de access points aangesloten op de PoE poorten
  • nu vraag ik me af of er nog iets ingesteld/geconfigureerd moet worden?

Reageer