Beantwoord

Eigen router/switch met KPN

• 16 september 2017
  • 5 reacties
  • 630 keer bekeken

Ok, dit zal wel de zoveelste vraag hierover zijn. Maar ik kan hier echt geen antwoord op vinden.

Ik heb een KPN glasvezel verbinding, Ik heb de V10 vervangen door een ASUS RT-AC66U,
Deze heb ik goed ingesteld en werkt ook naar behoren.
Aan de router heb ik een switch (TP-TL-SG108E V3 managed switch) gekoppeld. Waar meerdere apparaten op zijn aangesloten (KPN tv box, TV en mediaspeler)
Ik heb deze ingesteld volgens netwerkje.com (Methode 2), en ik krijg ook TV maar geen internet op de andere apparaten. Dynamisch krijgen ze geen IP en statisch geen internet.

Waar zit het probleem?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 16 september 2017, 19:37

Je krijgt dus geen IP van KPN? Die krijg je pas zodra je de PPPoE Sessie over het internet VLAN bouwt.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je krijgt dus geen IP van KPN? Die krijg je pas zodra je de PPPoE Sessie over het internet VLAN bouwt.
De apparaten die op de switch zijn gekoppeld krijgen geen IP. De router (wireless en wired) werken prima.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, als je methode 2 van netwerkje gebruikt dan gebruikt. Dan heb je Bridged TV doorgezet naar die switch. Daar kan je dan alleen TV op krijgen. Als je dat niet wilt moet je TV routeren of beide VLANs als trunk doorzetten naar de switch en daar verdelen.
Hoe kan ik die tv routeren?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dan moet je een IGMP Proxy draaien op je Asus. Het makkelijkste is dan om naar deze handleiding te kijken: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1772709/0
Als het goed is routeert die namelijk de TV Streams en zit je hier niet mee.

Alternatief is om een switch op 2 poorten aan te sluiten en dan 2 VLANs er van te maken.

Robin

Reageer