Beantwoord

Eigen router voor experiabox

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Ik heb een Ubiquiti EdgeRouter Lite 3 klaarliggen om de V10 te gaan vervangen.
Ik wacht echter al tijden op een formele uitspraak van KPN wat ze met vaste telefonie gaan doen.
Als ze de SIP gegevens vrijgeven of met een losse VoIP adapter komen, dan kan ik mijn telefoon bij KPN laten. Anders zal ik die gaan porteren naar CheapConnect.
Ik denk dat ik maar overstap naar XS4all.
Heb ik ook weer een vast IP-adrtes
Reputatie 7
Ik denk dat ik maar overstap naar XS4all.
Heb ik ook weer een vast IP-adrtes
Bij KPN heb je ook een vast IP adres. Formeel is deze niet vast omdat KPN het recht wil behouden deze te mogen veranderen maar in de praktijk gebeurt dat nagenoeg nooit.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, TV werkt bij XS4All toch netzo? Die moet je ook routeren op je eigen router.

Telefonie misschien niet, maar daar zit ik persoonlijk niet mee, en anders moet je het telefonie VLAN even doorgeven aan de Experiabox
Klopt, maar ik wil een router aan het internet die ik zelf kan beheren. Bij de Experia is dat maar beperkt.
Reputatie 7
Welke functionaliteit mis je dan die je wilt kunnen beheren?
Bijv portforwarding.
Is bij Experia veel te algemeen. Ik zie niet welke poorten er echt opengezet worden.
Reputatie 7
Badge +30
Om echt de poorten te zien zal je moeten kijken welke "applicaties" geforwarden zijn en welke poorten bij die applicaties horen. Dat kan je allemaal opdezelfde pagina vinden maar vereist wel even 2 klikken.
Ik heb 2 poorten geforward (hhtp en rtsp) maar zie nergens de poortnummers.
In mijn huidige router Netgear WNDR4300v2) is het veel overzichtelijker en krijg ik een overzicht van alle netwerkdevices; aanvinken en klaar.
Bovendien, hoewel dat niet vaak voorkomt, kan ik voor 1 service meerdere poorten forwarden in een keer.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt waarschijnlijk de standaard HTTP en RSTP presets aangeklikt. Die zitten standaard al ingebakken en kan je lager op de pagina de pagina zien, wijzigen, verwijderen en aanmaken.

Die preset, of "application", zoals het in de webinterface heet is gewoon een preset van poorten en protocollen. De HTTP preset heeft standaard 80/tcp en 443/tcp ingesteld.

Robin
Ja, gezien. Het is wel een heel geklik.

Maar waar het om ging is nu toch mogelijk : mijn eigen router gebruiken.
IPTV heb ik aan de gang; stom vinkje vergeten (Enable Validate IGMP IP Header)
Morgen van scratch even opnieuw opbouwen.
Reputatie 7
Badge +30
Het is ook wel mogelijk, als je die streams maar routeert op je eigen router. Als je t direct scheidt krijg je namelijk Bridged iTV en mis je allemaal functies.
Ik zie in het menu dat ik functie mis, maar weet niet welke.
Zal ik dan wel nooit gebruikt hebben.

Ik ben tevreden.

Reageer