Beantwoord

Eigen WiFi router ipv WiFi via Experiabox

Hallo,

Omdat de WiFi via de Experiabox vaak dramatisch slecht is, heb ik een Netgear Nighthawk router gekocht. De Nighthawk wil ik in de huiskamer zetten zodat deze router het WiFi signaal kan verzorgen. De aansluiting in de huiskamer is bedraad.

De installatie van de Nighthawk was, zeker via de Netgear-Genie App, een fluitje van een cent. In no-time een netwerk en een gastennetwerk aangelegd.

Alleen....ik heb geen internet! De router geeft wel aan dat er een netwerk is aangemaakt maar er is geen internet. Help, want nu weet ik niet meer wat te doen. Iemand tips?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 23 mei 2018, 11:51

Mag ik 1 ding adviseren? Router terug brengen en een goed accesspoint kopen.

Verder, even troubleshooten door te kijken wat voor IP je krijgt, of daar een gateway bij zit, even checken of de netgear in router of bridge modus staat, checken wat het WAN IP van de Netgear is

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Mag ik 1 ding adviseren? Router terug brengen en een goed accesspoint kopen.

Verder, even troubleshooten door te kijken wat voor IP je krijgt, of daar een gateway bij zit, even checken of de netgear in router of bridge modus staat, checken wat het WAN IP van de Netgear is
Beste Robin, dank je wel voor je antwoord. Het enige wat ik met een accespoint hoef te doen is dat ding bedraad aan te sluiten? Want dat kan bij mij in de woonkamer.
Reputatie 7
Badge +30
Ja dat klopt. En eventueel de WiFi naam en wachtwoord instellen.

Ik heb zelfs een aantal UniFi AP AC Pro's (voornamelijk voor de dekking in de tuin en aanbouw en die werken gewoon goed samen met de andere UniFi apparatuu), maar de accesspoints die KPN (erg goedkoop) levert doen het ook enorm goed, en die hebben een ingebouwde switch zodat je bijvoorbeeld iTV er op aan kan sluiten of een vaste PC. Mocht je hier vragen over hebben dan kan ik of @wjb die waarschijnlijk wel beantwoorden.

Verder, bij een Accesspoint blijft de Experiabox gewoon nog routeren alleen de WiFi wordt door het accesspoint afgehandeld (mits je WiFi op de Experiabox uit zet; hoeft niet). Dit zorgt er voor dat apparaten op zowel de Experiabox als een accesspoint elkaar kunnen zien en je dus geen gedoe hebt met welke je nu verbonden bent.

Robin
Thanks man! Inmiddels de Ubiquiti in huis en ga nu aan de slag met de installatie!
Hallo Robin,

Misschien zit je er niet op te wachten maar toch: inmiddels e.e.a. geïnstalleerd en het werkt als een zonnetje! Super blij mee en geen klachten meer dat we WiFi niet snel genoeg is.

Nogmaals bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Terugkoppeling is altijd leuk!

Fijn dat het goed werkt. Mocht je toch nog een keer ergens mee zitten weet je het Forum te vinden!

Robin

Reageer