Vraag

Elke dag opnieuw Chromecast instellen

  • 9 January 2022
  • 5 reacties
  • 130 keer bekeken

Hoi!

Sinds onze overstap naar KPN afgelopen november is het drama met de verbindingen van Chromecasts en de bijgeleverde Nest Hub. Ik moet constant de Chromecast naar fabrieksinstellingen zetten en deze helemaal

opnieuw installeren voordat ik verbinding kan maken en daadwerkelijk iets kan streamen.

 

Iemand hier een oplossing voor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons Forum @MarkMeyer! Fijn dat je ons gevonden hebt. Het is niet de bedoeling dat je steeds je Chromecast terug moet zetten naar fabrieksinstellingen. Waar loop je precies tegenaan als je dit doet? 
Bijvoorbeeld: Je ziet geen cast symbool(1) of er verschijnt een foutmelding vanuit de Chromecast(2) of je kunt geen verbinding maken met de Chromecast(3)?  

 

2 & 3. Soms valt de verbinding na een uur weg en moet ik alles resetten.. 

Reputatie 7
Badge +17

Welk modem heb je en maak je gebruik van versterkers? Zo ja, wel merk en type versterkers en hoe zijn deze aangesloten op het modem?  

Ik heb de nieuwste modem, vrij recent naar jullie overgestapt. Heb al geprobeerd wat oplossingen aan te passen in de modem (zie foto), dat heeft gewerkt voor een aantal dagen en daarna weer hetzelfde probleem. 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@MarkMeyer Je gebruikt hoogstwaarschijnlijk de Box 12. Dit is een zwart modem. Je gebruikt geen wifi versterkers/adapters? En nog even voor mijn beeldvorming; welke Chromecast gebruik je? 
Wat je kunt proberen is een vast wifi-kanaal te selecteren voor de 2.4GHz/5GHz frequentie. Controleer eerst welk wifi kanaal het minst belast is. Op de site van XS4ALL vind je linkjes naar mogelijke wifi analyzers. Als je weet welk kanaal geschikt is, dan kun je dit aanpassen in de webinterface van het modem.