Beantwoord

Enable WLAN valt de hele tijd uit

  • 16 November 2019
  • 26 reacties
  • 378 keer bekeken

Goedendag,

 

Kan iemand mijn probleem verhelpen?

Ik heb een Experia Box v9 en een bedrade WiFi versterker (die zwarte)


Ik ging mijn Experia Box resetten en ook de versterker, omdat er mensen op mijn WiFi zaten die ik er niet meer op wilde hebben.

 

Na het resetten van de Experia Box heb ik alles opnieuw ingesteld (en nu komt het), ik krijg telkens de melding:

 

“If AP allows associations from the IEEE 802.11n mode STAs, please make sure SSID security is configured without TKIP or WEP Encryption Algorithm mode”

 

De Enable WLAN valt de hele tijd uit zodra ik de WiFi versterker heb ingesteld.


Help me a.u.b. :S

icon

Beste antwoord door wjb 16 November 2019, 11:25

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als je een Experia WiFi op de Experiabox aansluit, dan word wifi op de Experiabox uitgeschakeld. Dat klopt. Dat is geen fout, dat hoort zo. Volgens KPN. Daarom zou je er eigenlijk 2 moeten aanschaffen, want 1 haalt (bijna) niets uit dus.

Reputatie 7

Waar staan de "Security Type" en "WPA Encryption Algorithm" op ingesteld?

Zie pagina: Network ->WLAN -> Security.

 

De wifi van de V9 wordt overigens uit gezet zodra je een zwarte Experia WiFi aansluit.

Reputatie 7
Badge +24

Je zou de wifi tuner van KPN kunnen doorlopen. Te vinden op deze pagina: 

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Onder "verbeter je wifi". Ze de zwarte Experia WiFi uit en koppel hem los, reset je Experiabox en wacht tot wifi het van dat ding het weer doet. En ga vervolgens op een plek in huis zetten waar je nog maar heel lage wifi snelheid hebt. Doorloop dan die WiFi tuner. De kans is aanwezig dat je er aan het einde 2 gratis krijgt.

 

Waar staan de "Security Type" en "WPA Encryption Algorithm" op ingesteld?

Zie pagina: Network ->WLAN -> Security.

 

De wifi van de V9 wordt overigens uit gezet zodra je een zwarte Experia WiFi aansluit.

Security Type: WPA/WPA2-PSK

WPA Encryption Algorithm: TKIP+AES

 

Ze zijn nu grijs en ik kan het niet aanpassen.

Reputatie 7

Security Type: WPA/WPA2-PSK

WPA Encryption Algorithm: TKIP+AES

 

Ze zijn nu grijs en ik kan het niet aanpassen.

Dat komt waarschijnlijk omdat de wifi van de V9 uit gezet is.

Dan maakt het ook niet zoveel uit, maar als je ooit weer de wifi van de V9 zelf zou gebruiken, zet dan -indien mogelijk- de Security Type op WPA2-PSK en de Encryption op AES.

Je zou de wifi tuner van KPN kunnen doorlopen. Te vinden op deze pagina: 

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Onder "verbeter je wifi". Ze de zwarte Experia WiFi uit en koppel hem los, reset je Experiabox en wacht tot wifi het van dat ding het weer doet. En ga vervolgens op een plek in huis zetten waar je nog maar heel lage wifi snelheid hebt. Doorloop dan die WiFi tuner. De kans is aanwezig dat je er aan het einde 2 gratis krijgt.

 

Ik heb alle stappen doorlopen en hij pakt EIN-DE-LIJK de goede instellingen van mijn Experia Box. Mijn dank is groot.

 

Security Type: WPA/WPA2-PSK

WPA Encryption Algorithm: TKIP+AES

 

Ze zijn nu grijs en ik kan het niet aanpassen.

Dat komt waarschijnlijk omdat de wifi van de V9 uit gezet is.

Dan maakt het ook niet zoveel uit, maar als je ooit weer de wifi van de V9 zelf zou gebruiken, zet dan -indien mogelijk- de Security Type op WPA2-PSK en de Encryption op AES.

Ik zal deze gouden tip onthouden. Dank u wel mijn dank is groot.

Je zou de wifi tuner van KPN kunnen doorlopen. Te vinden op deze pagina: 

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Onder "verbeter je wifi". Ze de zwarte Experia WiFi uit en koppel hem los, reset je Experiabox en wacht tot wifi het van dat ding het weer doet. En ga vervolgens op een plek in huis zetten waar je nog maar heel lage wifi snelheid hebt. Doorloop dan die WiFi tuner. De kans is aanwezig dat je er aan het einde 2 gratis krijgt.

 

Ik heb alle stappen doorlopen en hij pakt EIN-DE-LIJK de goede instellingen van mijn Experia Box. Mijn dank is groot.

 

Security Type: WPA/WPA2-PSK

WPA Encryption Algorithm: TKIP+AES

 

Ze zijn nu grijs en ik kan het niet aanpassen.

Dat komt waarschijnlijk omdat de wifi van de V9 uit gezet is.

Dan maakt het ook niet zoveel uit, maar als je ooit weer de wifi van de V9 zelf zou gebruiken, zet dan -indien mogelijk- de Security Type op WPA2-PSK en de Encryption op AES.

Ik zal deze gouden tip onthouden. Dank u wel mijn dank is groot.

Ik heb nog een probleem,

 

De zwarte bedrade WiFi versterker pakt de instellingen niet van de Experia Box v9 instellingen.

Hij valt steeds terug op oude instellingen die ik toen ooit heb gebruikt.

Reputatie 7
Badge +24

Ja... Dat komt omdat die instellingen dan waarschijnlijk staan opgeslagen op de servers van KPN. En die worden dan steeds naar uw apparaten gepusht. Zeker weten doe ik het niet, maar indien het correct is wat ik denk: misschien kan een medewerker van KPN deze instellingen van de server van KPN verwijderen?

Ja... Dat komt omdat die instellingen dan waarschijnlijk staan opgeslagen op de servers van KPN. En die worden dan steeds naar uw apparaten gepusht. Zeker weten doe ik het niet, maar indien het correct is wat ik denk: misschien kan een medewerker van KPN deze instellingen van de server van KPN verwijderen?

Ik heb net 3 kwartier gebeld met KPN klantenservice om erachter te komen dat de WiFi versterker kapot is.

 

Deze topic kan gesloten worden.

Dank jullie wel iedereen voor jullie uitstekende hulp <thumbs up> :)

Reputatie 7
Badge +24

Ow... vaag...

Reputatie 7

De zwarte bedrade WiFi versterker pakt de instellingen niet van de Experia Box v9 instellingen.

Hij valt steeds terug op oude instellingen die ik toen ooit heb gebruikt.

Als jij die Experia WiFi geen factory reset geeft dan zal deze inderdaad met de eerder geconfigureerde instellingen doorgaan.

Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat die Experia WiFi stuk zou zijn. 

Geef die Experia WiFi een factory reset en doorloop de installatie procedure opnieuw.

Ik ben ook benieuwd welke versie van de firmware op die Experia WiFi staat. Er lijkt namelijk een firmware versie 1.00.26v3 uitgerold te worden die veel roet in het eten gooit.

De zwarte bedrade WiFi versterker pakt de instellingen niet van de Experia Box v9 instellingen.

Hij valt steeds terug op oude instellingen die ik toen ooit heb gebruikt.

Als jij die Experia WiFi geen factory reset geeft dan zal deze inderdaad met de eerder geconfigureerde instellingen doorgaan.

Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat die Experia WiFi stuk zou zijn. 

Geef die Experia WiFi een factory reset en doorloop de installatie procedure opnieuw.

Ik ben ook benieuwd welke versie van de firmware op die Experia WiFi staat. Er lijkt namelijk een firmware versie 1.00.26v3 uitgerold te worden die veel roet in het eten gooit.

Het echt aan de WiFi versterker niet aan de Experia Box zelf. De WiFi versterker pakte de nieuwe instellingen niet, daar staan ze ook wel een beetje bekend om zei de KPN medewerker in alle eerlijkheid tegen mij, dat ze soms vastzitten op de oude instellingen.

 

Ik krijg nu geheel kosteloos een nieuwe versterker opgestuurd. :)

Reputatie 7
Badge +24

Je kan ook gewoon rechtstreeks op de Experia wifi inloggen en instellen wat je wil.

Reputatie 7

Geef jouw Experia WiFi een een factory reset met het knopje achterop en doorloop daarna opnieuw de installatie procedure alsof het een nieuwe Experia WiFi betreft. 

Log ook eens in op de Experia WiFi en vertel me eens welke firmware versie daar nu op staat.

Je kan ook gewoon rechtstreeks op de Experia wifi inloggen en instellen wat je wil.

Dat had ik al een paar keer gedaan. Toch bedankt voor je hulp :)

Geef jouw Experia WiFi een een factory reset met het knopje achterop en doorloop daarna opnieuw de installatie procedure alsof het een nieuwe Experia WiFi betreft. 

Log ook eens in op de Experia WiFi en vertel me eens welke firmware versie daar nu op staat.

Ik zal dat zo doen zodra ik thuis ben ;)

De WiFi doet het trouwens weer behalve in de slaapkamer omdat de versterker kaduuk is.

Geef jouw Experia WiFi een een factory reset met het knopje achterop en doorloop daarna opnieuw de installatie procedure alsof het een nieuwe Experia WiFi betreft. 

Log ook eens in op de Experia WiFi en vertel me eens welke firmware versie daar nu op staat.

 

Reputatie 7

Dat is niet de Experia WiFi maar de Experia Box V9.

Dat is niet de Experia WiFi maar de Experia Box V9.

Oh… die hebben we losgekoppeld ;)

Reputatie 7

Dat is niet de Experia WiFi maar de Experia Box V9.

Oh… die hebben we losgekoppeld ;)

Omdat klantenservice je gezegd heeft dat die kapot zou zijn...

Ik heb net 3 kwartier gebeld met KPN klantenservice om erachter te komen dat de WiFi versterker kapot is.

...terwijl ik mijn twijfels daar over heb en...

Geef jouw Experia WiFi een een factory reset met het knopje achterop en doorloop daarna opnieuw de installatie procedure alsof het een nieuwe Experia WiFi betreft. 

Log ook eens in op de Experia WiFi en vertel me eens welke firmware versie daar nu op staat.

Ik hoop dat je dat alsnog eens wilt doen.

Dat is niet de Experia WiFi maar de Experia Box V9.

Oh… die hebben we losgekoppeld ;)

Omdat klantenservice je gezegd heeft dat die kapot zou zijn...

Ik heb net 3 kwartier gebeld met KPN klantenservice om erachter te komen dat de WiFi versterker kapot is.

...terwijl ik mijn twijfels daar over heb en...

Geef jouw Experia WiFi een een factory reset met het knopje achterop en doorloop daarna opnieuw de installatie procedure alsof het een nieuwe Experia WiFi betreft. 

Log ook eens in op de Experia WiFi en vertel me eens welke firmware versie daar nu op staat.

Ik hoop dat je dat alsnog eens wilt doen.

Hoe kan je inloggen op de Experia WiFi?

Reputatie 7

Standaard staat de Experia WiFi op http://192.168.2.150 dus zou je daar moeten kunnen inloggen.

Lukt dat niet, installeer dan de app Fing op jkuw telefoon of tablet en zoek naar het IP adres van jouw Experia WiFi.

Standaard staat de Experia WiFi op http://192.168.2.150 dus zou je daar moeten kunnen inloggen.

Lukt dat niet, installeer dan de app Fing op jkuw telefoon of tablet en zoek naar het IP adres van jouw Experia WiFi.

Dit is van de nieuwe Experia WiFi die we vandaag hebben ontvangen en hebben geïnstalleerd. Deze werkt uitstekend. Ik wist trouwens niet dat je ook op de Experia WiFi in kon loggen. Sorry ik ben best een n00b in zulke dingen.

Reputatie 7

En heb je jouw oude ook nog een keer aangesloten?

Want stiekem hoop ik dat die het gewoon nog doet.

Let op, die zal een ander IP adres krijgen als je hem aansluit.

En heb je jouw oude ook nog een keer aangesloten?

Want stiekem hoop ik dat die het gewoon nog doet.

Let op, die zal een ander IP adres krijgen als je hem aansluit.

Oh, niet geprobeerd hahaha die hebben we retour gestuurd <facepalm>

Reageer