Beantwoord

enkele 2,4GHz verbindingen worden sinds kort geweigerd ?

• 5 december 2017
  • 4 reacties
  • 229 keer bekeken

De afgelopen weken viel mij op dat de Nefit Easy Thermostaat vaak 's-ochtends met het bekende wereldbolletje-met-rood-kruis offline stond. Na loshalen/vastklikken werd soms het wachtwoord geweigerd. (ik heb de topics hierover gelezen). Ook afspelen met Airplay via een 'oude' iPad viel steeds uit. Idem met de Brother printer en de Belkin Wemo Switch. Het spul heeft jaren zonder probleem wel steeds op het 2,4GHz wifi netwerk gewerkt (5GHz kennen deze niet.....)
Ik heb de kanalen vastgezet (1 voor 2,4 en 100 voor 5GHz), het wachtwoord heeft geen vreemde tekens (wel een @ wat nooit een probleem gaf). Zowel Modem als apparaten gereboot/gereset/etc. Geen verbetering! Ik heb een wifi-scanner meelopen. Ik woon achteraf en heb geen wifi-storende buren.
Na heel lang chatten met KPN heb ik een nieuw modem gekregen...na een paar dagen begon het uitvallen weer. Ik heb een wifi-versterker (van KPN, bedraad) ingezet (en wifi bij modem Uit) --> Geen verbetering. Alles maar weer terug naar oorspronkelijke situatie.
Toen heb ik op een oude Airport Expres en nieuw SSID "algemeen" aangemaakt met een simpel ww. Toen kon ik probleemloos verbinden met de 2,4GHz apparaten (geen overlappende kanalen).
Heel fijn allemaal, maar wat ik niet begrijp waarom ik na jaren opeens problemen heb gekregen met mijn bestaande ongewijzigde wifi netwerk op een Experiabox V10.
Zijn er poorten dichtgezet (welke dan), is de inlog strenger geworden met een update?
(ben geen nieuwkomer, het oude account wil niet meer)
icon

Beste antwoord door Justin_ 9 december 2017, 16:26

Hoi Marelli, vervelend dat je deze problemen ervaart. Mooi dat je dit met een Airport Express hebt kunnen oplossen. Hoewel ik me uiteraard kan voorstellen dat je liever wilt deze problemen simpelweg niet voorkomen.

Je bent niet de enige op het forum die dit soort problemen meldt. Zie ook bijvoorbeeld dit topic. We hebben deze problemen aangekaart bij onze Technische Dienst en zij hebben dit nu in onderzoek. Zodra wij meer weten, hoor je van ons.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Marelli, vervelend dat je deze problemen ervaart. Mooi dat je dit met een Airport Express hebt kunnen oplossen. Hoewel ik me uiteraard kan voorstellen dat je liever wilt deze problemen simpelweg niet voorkomen.

Je bent niet de enige op het forum die dit soort problemen meldt. Zie ook bijvoorbeeld dit topic. We hebben deze problemen aangekaart bij onze Technische Dienst en zij hebben dit nu in onderzoek. Zodra wij meer weten, hoor je van ons.
Mijn Nefit Easy thermostaat maakt geen verbinding met mijn smartphone.
De Experiabox v9 is daarna teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als gevolg daarvan deed de telefoonverbinding het niet meer. Deze is nu weer hersteld, maar nu maakt mijn smartphone geen verbinding meer met de thermostaat. Hoe is dit op te lossen.
KPN zegt geen verstand te hebben van de Nefit thermostaat. Mijn leverancier reageert, dat zij geen verstand hebben van ICT. Hoe vak\lt dit op te lossen??
Reputatie 7
Badge +30
Heel eerlijk, al die installateurs maken zich er makkelijk vanaf en leveren zooi met oude standaarden en firmwares.

Maar, vermoedelijk moet je in de Experiabox even checken of je niet kanaal 13 gebruikt (die ondersteund de nefit niet).
Check ook even of mixed mode aanstaan bij WiFi instellingen, want de Nefit doet alleen 802.11b en g en niet het moderen n en ac.
Check ook even of er WPA-only gedaan wordt met AES. Eventueel kan je daar even mee klooien om te zien of je per se TKIP of WPA1 nodig bent maar daar kan ik zo 1,2,3, geen info over vinden vanuit Nefit.

Robin
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @KeesSon. Welkom op het Forum!

Heb je aan de hand van de tips die @RobinFlikkema aan jou heeft gegeven het probleem inmiddels kunnen verhelpen?

Reageer